foto's inplakken
maandag 19 april 2010 om 09:18
Je moet speciale fotolijm gebruiken anders tast de lijm de foto's aan ( oftewel zuurvrije lijm)
Je kan ook speciale plakstrips gebruiken. Het ligt een beetje aan de kwaliteit van de lijm of strips of ze wel eens loslaten.
Als je fotolijm gebruikt is het ook niet zo erg als je lijm op de foto knoeit want die kan je er zo weer voorzichtig afkrijgen.
Ik haal mijn fotolijm vaak gewoon bij de hema of action en die werkt prima.
Je kan ook speciale plakstrips gebruiken. Het ligt een beetje aan de kwaliteit van de lijm of strips of ze wel eens loslaten.
Als je fotolijm gebruikt is het ook niet zo erg als je lijm op de foto knoeit want die kan je er zo weer voorzichtig afkrijgen.
Ik haal mijn fotolijm vaak gewoon bij de hema of action en die werkt prima.

maandag 19 april 2010 om 09:48
Ikzelf gebruik van die dubbelzijdige plakker van de Hema. Foto's blijven prima zitten. En de fotoboeken die mijn moeder 30 jaar geleden maaktje met van dubbelzijdige plakkertje, daar is nog nooit een foto uitgevallen.
Tip: gebruik wel nieuwe plakkers, als een doosje al een jaar in de kast ligt dan is de lijm uitgedroogd.
Tip: gebruik wel nieuwe plakkers, als een doosje al een jaar in de kast ligt dan is de lijm uitgedroogd.
maandag 19 april 2010 om 09:51
Je kunt ook eens goed rondneuzen op internet. Staan legio tips over scrapbooken! Scrapbooken is je foto's op een crea-bea manier inplakken (doe het zelf ook...pas op...verslavende hobby ).
Ook als je dat niet wilt kun je veel tips en online-winkels vinden voor de juiste materialen (bv zuurvrij papier hoewel de hema dat volgens mij ook heeft). Kijk bijvoorbeeld eens op plakboek.startpagina.nl, een verzamelsite die je naar ontelbaar veel scrapbooksites brengt!
Ook als je dat niet wilt kun je veel tips en online-winkels vinden voor de juiste materialen (bv zuurvrij papier hoewel de hema dat volgens mij ook heeft). Kijk bijvoorbeeld eens op plakboek.startpagina.nl, een verzamelsite die je naar ontelbaar veel scrapbooksites brengt!