foto's inplakken

19-04-2010 09:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weer fotoboeken maken, dus niet 1 met afgedrukte digitale foto's. Maar heeft iemand een goede tip hoe foto's te plakken? Ik ben bang dat ze er na een paar jaar weer uitvallen, of dat de lijm door de foto's komt.
Als je de gewone knutsellijm van Pipoos neemt dan krijg je geen bobbels.

Ik gebruik ze voor het maken van kaarten en het werkt perfect.

Voor fotoos is het ook mooi plakken weet ik uit ervaring.

En het blijft goed zitten.
Je moet speciale fotolijm gebruiken anders tast de lijm de foto's aan ( oftewel zuurvrije lijm)

Je kan ook speciale plakstrips gebruiken. Het ligt een beetje aan de kwaliteit van de lijm of strips of ze wel eens loslaten.

Als je fotolijm gebruikt is het ook niet zo erg als je lijm op de foto knoeit want die kan je er zo weer voorzichtig afkrijgen.

Ik haal mijn fotolijm vaak gewoon bij de hema of action en die werkt prima.
shoppen bij hema, albumpjes halen. Denk dat alle lijmen op den duur loslaten.

je kunt ook van die albums gebruiken met insteekhoesjes, vind ik zelf fijner en minder veel werk als je heel veel hebt.
Mijn moeder gebruikte altijd fotolijm van Velpon en in mijn fotoboeken zitten alle foto's nog prima (en ze zijn onaangetast), ook de foto's in de boeken die al 33 jaar oud zijn.
Hé bedankt voor de snelle tips!

Barbara
Van die dubbelzijdige plakkers van v en d.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Succes ermee!

Ik gebruik fotohoekjes, dat kan ook nog. Tenminste, áls ik nog weleens foto's inplak (om de zoveel tijd).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ikzelf gebruik van die dubbelzijdige plakker van de Hema. Foto's blijven prima zitten. En de fotoboeken die mijn moeder 30 jaar geleden maaktje met van dubbelzijdige plakkertje, daar is nog nooit een foto uitgevallen.

Tip: gebruik wel nieuwe plakkers, als een doosje al een jaar in de kast ligt dan is de lijm uitgedroogd.
Je kunt ook eens goed rondneuzen op internet. Staan legio tips over scrapbooken! Scrapbooken is je foto's op een crea-bea manier inplakken (doe het zelf ook...pas op...verslavende hobby ).

Ook als je dat niet wilt kun je veel tips en online-winkels vinden voor de juiste materialen (bv zuurvrij papier hoewel de hema dat volgens mij ook heeft). Kijk bijvoorbeeld eens op plakboek.startpagina.nl, een verzamelsite die je naar ontelbaar veel scrapbooksites brengt!
dubbelzijdige plakkers

ik vind die van Henzo fantastisch, die van Hema laten bij mij wel los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven