Fotobehang, is dat moeilijk?

03-06-2015 21:01 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fotobehang gekocht en wil dit morgen op de muur gaan plakken.

Nu kan ik wel behangen, maar vraag mij af of dit toch niet een stuk ingewikkelder is.

Ik ga het ook alleen doen, of is dat niet handig.

Iemand ervaring en evt. tips.
Het ligt voor een deel ook aan de afbeelding. Een vriendin heeft fotobehang met een afbeelding van bloemen. Ik heb nooit gekeken of het wel precies klopt allemaal, maar het ziet er heel goed uit. Bij een afbeelding met allemaal strakke lijnen valt een fout wel veel sneller op natuurlijk.

Bij mijn vriendin heeft haar man het alleen gedaan. Het kan dus wel. Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat het stuk fotobehangmuur een wat lagere muur is. Dat scheelde wel trapje-op-trapje-af.
Oke, de spullen liggen klaar.

Ga nu mijn strategie bepalen en ga heeeeeeeeeel eigenwijs alleen dat fotobehang er tegen aangooien.

Dus kom straks of euforisch vertellen dat ik geniaal ben, of ik kom met gebogen hoofd mompelen dat jullie gelijk hadden.
En en en ???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn eerste verslag.

KutverdommekutklotezooigodverkutbehangJEZUSZEG,grmmpfffffffteringwieverzintdit

O, en om je nog meer goede moed te geven: het wordt erger. Bij ons hing het er op het eerste zicht nog redelijk op. Toen ging het drogen en een paar dagen later was het een ramp.
Duidelijk verslag

Waardeloos zeg.
Sorry maar
quote:the4ofus schreef op 04 juni 2015 @ 15:50:

O, en om je nog meer goede moed te geven: het wordt erger. Bij ons hing het er op het eerste zicht nog redelijk op. Toen ging het drogen en een paar dagen later was het een ramp.

Oh echt ?

Ik dacht nog, ach..nu ziet het er rampzalig uit maar als het opdroogt is het vast een plaatje.

Maar nee? Echt niet? Zeker weten? Meen je het echt? Echt echt echt niet?..... Niet?
quote:vivapimpelmees schreef op 04 juni 2015 @ 15:58:

Sorry maar

Ramptoerist !!

Mod!! Ze zijn gemeen tegen mij!
Van een afstand ziet het er best oke uit.....

( ik probeer er nog iets positiefs van te maken)
quote:consuelabananahammok schreef op 04 juni 2015 @ 15:48:

Mijn eerste verslag.

KutverdommekutklotezooigodverkutbehangJEZUSZEG,grmmpfffffffteringwieverzintdit They told you so.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Please please foto???
quote:Nouschi schreef op 04 juni 2015 @ 16:11:

[...]

They told you so.Hahahaha... Ja maar ja maar...
Niet opgeven....Het resultaat wordt zo mooi! En die bobbeltjes en naden vallen met een patroontje later niet op.
Want, scheef, of bobbels?
Maar serieus.

Het is alleen best te doen.

De grote pech is dat het erg dun papier is en het dus door het vocht van de lijm enorm gaat bobbelen. Je kan het ook niet schuiven dus ben je constant bezig met stukjes weer loshalen en proberen het bobbelen weg te borstelen.

Maar dan gaat dan dunne behang dus kreukelen, ook niet echt een optie .

Ik hoop dus dat door het drogen de bobbels wegtrekken.

Zo niet..dan van een afstand bewonderen
Okeee ook even een positief verhaal: Ik heb al jaren prachtig fotobehang op de muur wat wel goed is gegaan. Niet perfect, maar mijn behang is heel donker dus kleine foutjes vallen echt niet op. Zeker niet als er nog wat voor komt te staan. Volgens mij hebben we het toen met z'n 2en gedaan, eerst netjes uitgetekend hoe het precies moest.

Is het al af? zo nee: succes!
quote:Hoezitdit schreef op 04 juni 2015 @ 16:16:

Want, scheef, of bobbels?

Nee schreef is op zich niet het probleem. Ik heb lijnen op de muur getekend met een waterpas.

Alleen de print is niet helemaal zuiver, dus waar het 1 aansluit is dat verderop niet. Dat is dus wel een beetje smokkelen her en der.

Maar het bobbelt vreselijk
Ben op de helft, nog 4 delen te gaan..
Hier ook een ramptoerist Succes nog!
Oh wow succes en wat balen dat de print niet aansluit. Doe je zo je best om het netjes recht te doen, moet je alsnog scheef gaan behangen.

Ben net als de rest heeeeel benieuwd naar het eindresultaat
Bobbels trekken vaak nog wel weg als het behang opdroogt.
Als de print niet aansluit, moet je misschien de lijm langer in laten trekken.
Er beginnen wel wat bobbels weg te trekken, maar de laatste drie delen, zijn nagenoeg nog erger gaan bobbelen. Heb het al een aantal keer losgehaald, maar ik geef het op.

De print zit er wel mooi op, maar het is gewoon dun klote behang.

Ik zit mij nog af te vragen of ik ga lachen of janken.

En daarnaast......

Nu het erop zit vind ik het eigenlijk wel erg druk in de kamer zo'n wand

Ik vraag mij af of ik het wel mooi vind

Op internet leek het zo leuk.

Hahaha, wat een waste of time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven