Fruitvliegjes!!

09-07-2010 08:55 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie-o-wie heeft een goede tip, om die lastige fruitvliegjes weg te krijgen? Nergens heb ik fruit of andere etenswaren liggen, alles ligt in de koelkast. Zelfs de pads van de Senseo doe ik na gebruik in een plastic zakje (dichtgeknoopt). Maar toch zwermt het van die rotvliegjes.

Ook de lege wijnfles is omgespoeld, want zelfs daar komen ze op af...

Omdat ik op vakantie ga, heb ik expres de groencontainer nu even niet in gebruik (dus is ook schoon en staat buiten).
Hier werkte een restje rosé in een wijnfles (ongeveer een centimeter), in 3 dagen van de fruitvliegjes af.

Nu nog de gewone vliegen de deur uit zien te krijgen.
Heb er ook veel last van. Ben ze allemaal aan het vangen

Je vraagt je af waar ze vandaan komen!
quote:pop1980 schreef op 16 juli 2010 @ 15:10:

De azijn tip is al genoemd,

maar ik doe altijd een beetje water, dan een beetje balsamico azijn en echt een klein drupje afwasmiddel. Dat drupje moet erin om de oppervlaktespanning van het water te doorbreken, anders kunnen de vliegjes op de water/azijnmix zitten en hetlpt het niet.

Zorg dat echt alles, maar dan ook alles, wat ze verder lekker vinden weg is, zodat alleen het azijnmixje hun enige voedsel is.

Bij mij waren de meeste vliegjes na een nachtje verzopen.Ik heb al weken een fruitvliegjesval staan, maar dat loopt nog niet echt storm. Vanmiddag bovenstaande in een schaaltje gekwakt en hoezeeee er zitten er al wat in!
Ik heb niet alles doorgelezen, maar weet wel dat rode wijnazijn favoriet is bij die vliegjes!

Heb hier ook ooit een plaag gehad, en de azijn-afwasmiddeltip werkt echt!

Toen ik een glaasje had gemaakt en neerzette, zag ik meteen een vliegje er recht (voor zover die krengen een rechte lijn kunnen vliegen) op af vliegen, en erin! Yes!

Regelmatig verversen, ik had er steeds tussen de 10 en 20 vliegjes inzitten..tot ze op waren
Het is weer fruitvliegjes weer vandaag, want ik heb er ook last van. De azijntruc werkt bij mij niet; hoeveel azijn en afwasmiddel moet er op hoeveel water?
ik heb laatst de tip gelezen:

op een schoteltje bier met afwasmiddel.
Azijn, wijn, basilicum: het helpt allemaal niet hier Ik heb nu maar, tegen mijn principes in, een bus Roxasect gehaald want ik word er helemaal gek van. Daarna goed stofzuigen en schoonmaken (again...) en hopen dat ze weg zijn.

't Is niet eerlijk, wij hebben altijd zo'n schoon huis!

Leuke column van Aaf over hetzelfde probleem hier.
Ik heb alle tips met azijn etc. een paar weken ook geprobeerd. Hielp helemaal niks. Het stikte hier van de fruitvliegjes. Ik heb een supermini appartementje dus het was echt een hel. Toen heb ik alle planten de deur uit gedaan. Fruit in de koelkast gelegd en een vlooienband opgezogen. Daarna alle fruitvliegjes opgezogen. Heb de stofzuiger nog een paar keer moeten gebruiken en nu zijn ze al een tijdje weg! Heerlijk!
Oh shoot, de planten. Die ga ik eerst nog even nalopen. Daarna spuiten, met vriend onderwijl een biertje elders drinken en hopelijk vrolijk thuiskomen in een vliegvrij huis.
Hahaaa, victory! We zijn de kamer te lijf gegaan met Roxasect ('banzai! pak aan!') en een kwartier later waren de meeste fruitvliegjes dood. Met de stofzuiger de laatste paar hardnekkige exemplaren opgezogen en nu maar hopen dat het zo vredig blijft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven