Furminator voor katten

23-07-2011 10:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen om een Furminator aan te schaffen. Zo vlak na de rui word ik helemaal gek van de grote plukken haar in huis.

Ik heb 2 katten die korthaar hebben en 1 met lang haar (een Maine Coon). Ik kan alleen nergens vinden of ik voor de langhaar ook de Furminator kan gebruiken. Heeft iemand er al ervaring mee?
Grief is just love with nowhere to go
De echte furminator heb ik via marktplaats bij een dierenspeciaalzaak (in ieder geval verkoopt ze dierenspullen) in Hendrik-Ido-Ambacht gekocht voor ¤15.

Ik heb haar e-mailadres opgezocht, zal ik je deze sturen? Weet alleen nog niet zo goed hoe ik dit naar jou persoonlijk kan sturen......

Deze vrouw legde me ook uit dat er qua kambreedte geen verschil is tussen de katten- en de hondenvariant. Ik heb de oranje met zo'n uitduwknopje waardoor de haren eruit gaan.
quote:noah88 schreef op 31 juli 2013 @ 02:19:

De echte furminator heb ik via marktplaats bij een dierenspeciaalzaak (in ieder geval verkoopt ze dierenspullen) in Hendrik-Ido-Ambacht gekocht voor ¤15.

Ik heb haar e-mailadres opgezocht, zal ik je deze sturen? Weet alleen nog niet zo goed hoe ik dit naar jou persoonlijk kan sturen......

Deze vrouw legde me ook uit dat er qua kambreedte geen verschil is tussen de katten- en de hondenvariant. Ik heb de oranje met zo'n uitduwknopje waardoor de haren eruit gaan.

Oh die valt qua prijs dan nog mee idd. Die ik te leen heb tot vrijdag is een kleine/smalle en dan de lila kleur, ook met zon knop dat de haren eruit duwt.

Even nog Male afwachten of die nepperT misschien wat goedkoper is. Evt. kan ik nog eerst mijn eigen kammen verkopen op MP, dat waren ook van die dure krengen.

Nou kom hier morgen nog terug. Bedankt iig voor je posting hier, ik kom erop terug. (en als het goed is dan doet de pb sturen het ook weer hier dus dat komt goed)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Male?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb de furminator (kleine lila, voor kleine katten met haar tot 5 cm) nu net een paar dagen maar ik ben al zeer tevreden! Deze kam haalt veel meer haar van de poes af dan een normale borstel! Ik kan alleen nog niet zeggen dat de hoeveelheid haar op de vloer etc minder is geworden want ik heb de poezen nog maar 1x geborsteld, morgen nog een keer.

Vooral dat schuifje om de haren van de kam af te halen is ideaal! Alleen moet ik af en toe wel wat schudden om de haren echt los te krijgen van de kam dat ze in de emmer (of prullenbak) vallen. Beide poezen waren als de dood voor kammen maar met deze gaan ze er echt voor liggen, nooit gedacht! Maar ondanks een schuifje blijft een extra paar handen toch wel erg handig want mijn katten blijven echt niet langer dan 2 minuten stil zitten helaas.
Hoeveel heb jij ervoor betaalt Jirelle en waar?

Wat ik weet is dat je de kam maar 1 x per 2 weken mag gebruiken trouwens.
Ik heb er 28 euro voor betaald bij Zooplus, ik bestelde hem op zondag en ik had hem dinsdag binnen.

(zie overigens nu pas dat het een oud topic is).

Als je je abonneert op de nieuwsbrief krijg je 5% korting geloof ik, al maakt het voor deze prijs niet zoveel uit. Het verzenden was gratis overigens (boven de 25 euro).
Oh wat interessant! Ik wil ook wel zo'n furnogwattes voor mijn katten. Zooplus dus...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MV.

Bij petsplace zijn ze nu 24.95 en zoals ik het lees lijkt er nog eens 5 euro extra af te gaan.

http://www.petsplace.nl/K ... M6Yq96k3LgCFYlZ3god3l4ANA
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 01 augustus 2013 @ 14:52:

MV.

Bij petsplace zijn ze nu 24.95 en zoals ik het lees lijkt er nog eens 5 euro extra af te gaan.

http://www.petsplace.nl/K ... M6Yq96k3LgCFYlZ3god3l4ANA

Ok dank je.

Morgen komt die kennis waarvan ik de furminator van heb geleend. Echt ik kan er niet over uit hoe goed die is voor mijn oudste kat. Terwijl ik denk de voorganger heb maar zijn vacht is er te dik voor.

Ik zal morgen aan die kennis vragen waar zij die kam heeft gehaald. Maar echt voor die ene oude Brit zou die geweldig zijn (andere brit lijkt nu wel de helft zo dun en die andere vind net als zijn lichtere broertje lekker dus moet al `nee` verkopen want het mag niet zo vaak als zij zouden willen.

Helaas moet ik nog wel even zoeken naar een prijs waar ik voor kan sparen maar het komt goed.

Deze voorgangers van de furminator heb ik nu;

@Enn Hij is in de aanbieding voor 30 en daarna gaat er nog 5 euro vanaf. Maar met de verzendkosten is hij alsnog 28,90 en bij zoopllus 27,99 incl verzendkosten.
quote:Jirelle schreef op 01 augustus 2013 @ 15:10:

@Enn Hij is in de aanbieding voor 30 en daarna gaat er nog 5 euro vanaf. Maar met de verzendkosten is hij alsnog 28,90 en bij zoopllus 27,99 incl verzendkosten.Niet dat die euro nou zoveel uitmaakt :-)
Raar, hij staat wel in mijn photobucket maar plaatst het hier niet. Nou nog een poging;

Nope, werkt niet MV.
Furminator bij hond EN kat staat voor veel geld uitgeven en NIET werken. Spreek uit ervaring: furminator niet doen...
quote:Flutzel schreef op 01 augustus 2013 @ 15:36:

Furminator bij hond EN kat staat voor veel geld uitgeven en NIET werken. Spreek uit ervaring: furminator niet doen...

Hoe bedoel je werkt niet?

Ik heb er eentje te leen, als het goed is tot vandaag. Hier werkt het als een tierelier. Moet wel zeggen dat ik 2 britten heb met een mega dikke vacht. Ik denk dat ik een handeltje kan beginnen met het aanbieden van kussenvullingen .

Zien jullie mijn foto nu wel? Ik kan hem wel zien inmiddels.
MV ja ik zie je foto's nu wel, de furminator is heel anders dan de kammen die je nu hebt. Ga je de furminator zelf ook aanschaffen na je probeerperiode met je geleende furminator?
quote:Flutzel schreef op donderdag 01 augustus 2013 15:36 Furminator bij hond EN kat staat voor veel geld uitgeven en NIET werken. Spreek uit ervaring: furminator niet doen...Werkt supergoed bij mijn Maine Coon, echt een super apparaatje..!!!!!
Life is good!
Werkt prima voor ons langharig tuig (Maine Coons), niet te filmen hoeveel haar en ondervacht je er uit krijgt. Alleen niet te vaak doen, dat is niet goed voor de vacht en verharen ze alleen maar meer.

Ik begreep dat fokkers het over het algemeen afraden, zeker als je shows loopt met je katten. Maar dat doe ik niet dus ze mogen hier ongeveer een keer per twee weken een extra stukje vacht inleveren.
quote:Jirelle schreef op 02 augustus 2013 @ 14:05:

MV ja ik zie je foto's nu wel, de furminator is heel anders dan de kammen die je nu hebt. Ga je de furminator zelf ook aanschaffen na je probeerperiode met je geleende furminator?

Ik ben er super enthousiast over. Wel even zoeken naar een betaalbare. Wist niet dat ze zo duur waren. Vanmiddag de geleende weer terug gegeven, volgens haar zijn ze zo nu en dan eens in de reclame.

Maar zag hieronder al dat iemand aangaf dat ze ook wat goedkoper te krijgen zijn, vergeten te vragen of het ook die originele lila is voor katten.
Wat geniaal om dit te lezen! Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een kam of borstel voor mijn kat. Het is een gewone huiskat, maar ze verhaart nu zo erg. Ik kan na een uur weer alle pluizen opzuigen als ik zou willen..

Maar zo'n furminator is dus wel een goede uitvinding, zo te lezen? Nog nadelen?
@teaspooncat Ja, dat het geen geurtje/smaakje heeft waardoor de kat gewoon stil blijft zitten maar volgens mij moet zo'n apparaat nog uitgevonden worden Je prijs is denk ik alleen een nadeel maar als je het vergelijkt met de vele andere borstels die ik heb gekocht die niet het gewenste resultaat gaven dan ben je volgens mij zelfs goedkoper uit met een furminator. Ik zag dat ze ook via ebay verkocht worden (een stuk goedkoper) alleen dan moet je wel een goede hebben en je niet blauw betalen aan verzendkosten (ik zou dan evenveel kwijt zijn aan verzendkosten dan ik nu was). Bij de dierenwinkel kan je ze ook kopen geloof ik alleen toen ik een paar jaar geleden informeerde zei de verkoopster dat hij 50 euro kostte. Nu weet ik alleen niet of het nog steeds zo is.
quote:Jirelle schreef op 02 augustus 2013 @ 22:23:

@teaspooncat Ja, dat het geen geurtje/smaakje heeft waardoor de kat gewoon stil blijft zitten maar volgens mij moet zo'n apparaat nog uitgevonden worden Je prijs is denk ik alleen een nadeel maar als je het vergelijkt met de vele andere borstels die ik heb gekocht die niet het gewenste resultaat gaven dan ben je volgens mij zelfs goedkoper uit met een furminator. Ik zag dat ze ook via ebay verkocht worden (een stuk goedkoper) alleen dan moet je wel een goede hebben en je niet blauw betalen aan verzendkosten (ik zou dan evenveel kwijt zijn aan verzendkosten dan ik nu was). Bij de dierenwinkel kan je ze ook kopen geloof ik alleen toen ik een paar jaar geleden informeerde zei de verkoopster dat hij 50 euro kostte. Nu weet ik alleen niet of het nog steeds zo is.

Zo zeg, gooi een emmer leeg.

Nee ik zie hieronder al 2 forummers die met bedragen komen voor de kam die veel acceptabeler zijn. Dat is toch niet te betalen voor 1 kam? Nou heb ik het niet maar dat is wel heel veel geld.

Denk dat google misschien nog wel wat kan doen. Ik mag binnenkort nog even de goede lenen want de vacht van mijn oudste kan nog even iets beter. Het ziet er mooi uit maar over 2 of 3 weken nog even een keer zodat het helemaal perfect is en ondertussen zoeken naar aanbiedingen.
Hoe kan ik dit topic gemist hebben Ik ben dolenthousiast over mijn furminator (dat klinkt veel fouter dan het is), voor mijn beide katten: gewone europese korthaar en haar zoon van onbekende vader die een beduidend dikkere vacht heeft. Wij pakken het kammen meestal wel samen aan, de ene kamt, terwijl de ander door koppie kroelen flink af leidt. Doen we dat niet, dan krijgen we twee super speelse katjes n

Vriend is inmiddels een bal aan het maken van al het haar, we zijn pingpong formaat echt wel voorbij en gaan nu richting tennisbal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven