Gaat dit nog goedkomen?
woensdag 15 juni 2011 om 13:48
Sinds 16 april hebben wij een kitten van toen 10 weken gekregen, we hadden al een poes van 6. De introductie hebben we zoveel mogelijk volgens het boekje gedaan (langzaam laten wennen, komst van de nieuweling positief brengen bij de poes, etc.etc.). Er is geen bloed gevloeid, er is nog niet gegild en geschreeuwd, maar daar houdt het ook mee op..De kleine is enorm speels en die benadert de poes voortdurend om em te verleiden tot een stoeipartijtje. Die heeft daar geen zin in en het resultaat is, wat ik zou zeggen, een 'gevecht'. Ze rollen over de grond, er wordt geblazen, ze bijten elkaar in elkaars nek en de poes gromt. De kleine maakt verder geen geluiden. Na een seconde of 30 is het voorbij en gaan ze elk hun weg weer.
Ze eten wel naast elkaar, ieder uit hun eigen bakje, en ze gaan op dezelfde kattenbak. 's Nachts zitten ze samen in de woonkamer en daar lijken ze ook zonder kleerscheuren doorheen te komen. Het kan vele malen erger, heb ik begrepen, maar gezellig is anders.
Ik weet het, de kitten is er nu pas 2 maanden, maar ik vraag me af hoe je kunt zien of het wel iets gaat worden. Ze hoeven van mij geen dikke vrienden te zijn, maar de vijandigheid moet er toch wel vanaf gaan.
Ze eten wel naast elkaar, ieder uit hun eigen bakje, en ze gaan op dezelfde kattenbak. 's Nachts zitten ze samen in de woonkamer en daar lijken ze ook zonder kleerscheuren doorheen te komen. Het kan vele malen erger, heb ik begrepen, maar gezellig is anders.
Ik weet het, de kitten is er nu pas 2 maanden, maar ik vraag me af hoe je kunt zien of het wel iets gaat worden. Ze hoeven van mij geen dikke vrienden te zijn, maar de vijandigheid moet er toch wel vanaf gaan.
woensdag 15 juni 2011 om 14:07
Wij hebben 2 katten die hun kattenbak gewoon delen hoor. En ook hier wordt naast elkaar geleefd met af en toe een blaas partijtje met knokken (de plukken haar vliegen in het rond ). Katten zijn geen groepsdieren die samen spelen, het zijn solitaire dieren die elkaar wel of niet dulden op bepaalde momenten. So be it.
O ja, onze katten zijn 8,5 jaar, dus het zal ook niet meer veranderen
O ja, onze katten zijn 8,5 jaar, dus het zal ook niet meer veranderen
woensdag 15 juni 2011 om 21:08
Zoals ik in je andere topic ook al zei....geduld geduld.....
Ons kitten is sinds eind februari bij ons en onze kater is nu pas weer helemaal de oude. En doet weer gewoon zijn normale dingen. Bij mij lagen ze pas eind april samen te slapen. Dus dat heeft ook ruim 2 maanden geduurd hoor. Nu de kitten groter word, wordt het voor mijn kater makkelijker, want hij herkent de kitten nu gewoon als kat. En niet meer als raar spring ding.
Ons kitten is sinds eind februari bij ons en onze kater is nu pas weer helemaal de oude. En doet weer gewoon zijn normale dingen. Bij mij lagen ze pas eind april samen te slapen. Dus dat heeft ook ruim 2 maanden geduurd hoor. Nu de kitten groter word, wordt het voor mijn kater makkelijker, want hij herkent de kitten nu gewoon als kat. En niet meer als raar spring ding.