Gedenkwaadige kerstdagen

24-12-2011 10:57 13 berichten
Een topic om bijzondere gebeurtenissen te vertellen die je kwijt wil.

Over een gebeurtenis, op of rond de kerstdagen, die hierdoor duidelijk anders dan anders was/waren en misschien wel de daarop volgende kerstperiode('s) (je leven) voorgoed anders maakten. Dit kan zowel positief als negatief zijn.
Met de kans op heel veel herkenbaarheid ..

Sterfdag van oma

Geboorte van neefje

Wel met daar 13 jaar tussen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder stierf 42 jaar geleden op 22 december, vlak voor kerst. Ik was toen 16, sindsdien is kerst nooit meer geweest wat het was...
Vorig jaar kwam ik de 23e uit het ziekenhuis met mijn kersverse zoon. Vandaag zette hij zijn eerste echte, losse stapjes.
@tjoepatjoep, het sterven en geboren worden van mensen op en rond z'n periode, blijft je altijd wel bij.

Is het neefje een echt kerstkindje?

@nammma, kan me voorstellen dat de kerstdagen voor jouw al jong een andere betekenis hebben gekregen. Terwijl iedereen het heeft over samenzijn, was bij jullie al jong het gezin niet meer compleet.

@marahbloem, je leven zal een stuk drukker geworden zijn met een kleine erbij.

Zelf ben ik eens, op één van de kerstdagen, door eigen stommiteit op de huisartsenpost/EHBO beland. Dacht daar binnenkomende, er heel wat uren door te zullen brengen, zo druk was het er. Tot mijn verbazing was ik heel snel aan de beurt (ik mocht voor de anderen) Gelukkig is het met mijn drie 2e graads verbrande vingers allemaal weer goed gekomen.
Ik ben vorig jaar op eerste kerstdag moeder geworden van een dochter. Morgen wordt ze alweer 1!
@ Limewire, beide gebeurden op de 24e. Wij hadden vroeger altijd al wel wat met kerstavond, maar sinds deze twee gebeurtenissen nog veel meer.

Sterkte Namma, ook al is het zo lang geleden, het blijft beladen, kan ik me zo voorstellen!

Marahbloem en streepjescode, gefeliciteerd!!
Ietwat luchtiger:

- mijn eerste echte vriendje (relatie 7 jaar vanaf mijn 16de) en ik hadden zijn hele familie uitgenodigd voor kerst bij ons, voor het eerst in ons zelf verbouwde huis. Twee dagen voor kerst besloten we onze relatie te beeindigen. Dat hebben we alleen niet verteld. We hebben het kerstdiner gehouden, ik heb herinneringen opgezogen en genoten van de laatste keer met wat zo langzamerhand ook mijn familie was geworden. Na de kerst zijn we iedereen langs gegaan om het nieuws te brengen. Ik heb er nog steeds een fijn gevoel bij dat we het zo hebben gedaan

- op kerstavond hebben mijn man en ik beiden eindelijk durven zeggen wat we voor elkaar voelden. Ieder jaar denken we terug aan die speciale avond

Sterkte voor de heftige verhalen hierboven
Mijn moeder is op eerste kerstdag gestorven. Ik was zelf net voor de eerste keer moeder geworden. Zat dus met een baby op schoot aan het sterfbed van mijn moeder. Sindsdien is kerst voor mij nooit meer geworden wat het ooit was.

Mijn mooiste kerst was die toen ik drie dagen getrouwd was. Een jaar ervoor had ik net verkering en een jaar later zat ik kersvers getrouwd in ons huisje met kerst, heel romantisch.

Vorig jaar met kerst ben ik in huis uitgegleden over een sneeuwbal die de kids in de gang hadden laten vallen. Ben vreselijk ongelukkig terecht gekomen. Een uur later kwam familie over de vloer voor het diner.... Zat ik bont en blauw op de bank. Ik heb meer dan een half jaar last van mijn arm gehad en werd dus steeds herinnerd aan die tweede kerstdag.
Mijn man heeft me op eerste kerstdag ten huwelijk gevraagd. Nu zijn we 9 jaar samen en 3 jaar gelukkig getrouwd.

Dit jaar is de eerste kerst van onze dochter. Gisteren naar de kindermis geweest, ik vond het zo bijzonder!
Niet een van mezelf maar van mijn vriend. Jaren geleden, net gescheiden, de kinderen niet bij hem. Hij had de hond van zijn broer te logeren, samen met zijn eigen 2 hondjes dus 3 honden in huis.

Kerstavond, draadjesvlees staat lekker te pruttelen voor eerste kerstdag. Gaande de avond voelt hij zich steeds slechter en slechter, ziek geworden. Vlees uit gezet en naar bed met zijn zieke lijf.

De volgende ochtend komt hij beneden... in een schijthuis! De grootste hond heeft de pan met vlees van het aanrecht getrokken en de beestjes hebben een feestmaal gehad. Alleen de kruiden en laurier is niet zo goed voor hondebuikjes.... Ze hebben het héle huis onder gescheten. Mén, wat een kutkerst was dat voor hem, ziek, alleen, sielug en dan kan je ook nog stront gaan ruimen
Gedenkwaardige kerst??? Dat ik mijn exvriend een dag voor kerst naar het ziekenhuis kon brengen (ernstig ziek) en hem oudjaarsdag even eruit kreeg van de artsen..

Zat ik daar, in de middle off..... zonder vrienden of bekenden in zijn huis en hij in het ziekenhuis...

Heb me toen nog nooit zo slecht gevoeld met de feestdagen terwijl dat de enige kerst is geweest dat ik een "vriend" had.
quote:Ratteke schreef op 25 december 2011 @ 11:06:

Niet een van mezelf maar van mijn vriend. Jaren geleden, net gescheiden, de kinderen niet bij hem. Hij had de hond van zijn broer te logeren, samen met zijn eigen 2 hondjes dus 3 honden in huis.

Kerstavond, draadjesvlees staat lekker te pruttelen voor eerste kerstdag. Gaande de avond voelt hij zich steeds slechter en slechter, ziek geworden. Vlees uit gezet en naar bed met zijn zieke lijf.

De volgende ochtend komt hij beneden... in een schijthuis! De grootste hond heeft de pan met vlees van het aanrecht getrokken en de beestjes hebben een feestmaal gehad. Alleen de kruiden en laurier is niet zo goed voor hondebuikjes.... Ze hebben het héle huis onder gescheten. Mén, wat een kutkerst was dat voor hem, ziek, alleen, sielug en dan kan je ook nog stront gaan ruimen Wat erg. Heb er wel even om moeten lachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven