Geen ruimte voor bureau op kleine kamer
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:10
Mijn zoon heeft een klein kamertje,helaas,maar nu is het de kunst om hem zo praktische mogelijk in te delen,maar hoe..?
Hij heeft er nu een halfhoog slaper staan met een kledingkast erachter en meer kan er niet op,maar hij moet huiswerk gaan maken en heeft dus geen eigen bureau want die kan er niet staan ...en nu zal je zeggen kan hij beneden toch huiswerk maken,maar dat kan niet altijd want hij kan zich moeilijk concentreren als er visite bij zit,daarbij vind ik het belangrijk dat hij een eigen bureau heeft op zijn kamer.....
Nu is het ook zo dat hij heel veel ruimte heeft onder zijn bed ivv ruime kasten,stel dat ik het bed weghaal en er een eenpersoons laag bed neerzet,hij even lang is als die hij nu heeft,maar dan ben ik al die ruimte kwijt die hij nu heeft voor de rommel,er kan geen kast bij voor die spullen en nog steeds geen bureau want zijn kledingkast staat er ook nog....
????? Iemand een slim idee.....
Hij heeft er nu een halfhoog slaper staan met een kledingkast erachter en meer kan er niet op,maar hij moet huiswerk gaan maken en heeft dus geen eigen bureau want die kan er niet staan ...en nu zal je zeggen kan hij beneden toch huiswerk maken,maar dat kan niet altijd want hij kan zich moeilijk concentreren als er visite bij zit,daarbij vind ik het belangrijk dat hij een eigen bureau heeft op zijn kamer.....
Nu is het ook zo dat hij heel veel ruimte heeft onder zijn bed ivv ruime kasten,stel dat ik het bed weghaal en er een eenpersoons laag bed neerzet,hij even lang is als die hij nu heeft,maar dan ben ik al die ruimte kwijt die hij nu heeft voor de rommel,er kan geen kast bij voor die spullen en nog steeds geen bureau want zijn kledingkast staat er ook nog....
????? Iemand een slim idee.....
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:15
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:17
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:20
quote:janeejanee schreef op 15 oktober 2010 @ 14:17:
Ja daar hebben wij ook over nagedacht,maar het muurtje waar het bed tegenaan komt(voor en achterkant) is maar 1.00m en meestal is zo'n hoogslaper breder als 1.00m dus dat past al zowiezo niet tegen die muur...
En onze overloop is zo smal dat er geen kast op past zelfs geen wasmanden is echt klein..Een hoogslaper is net zo breed al seen gewoon bed hoor. meestal matrasmaat 90 dus laat het 95 cm zijn?
Ja daar hebben wij ook over nagedacht,maar het muurtje waar het bed tegenaan komt(voor en achterkant) is maar 1.00m en meestal is zo'n hoogslaper breder als 1.00m dus dat past al zowiezo niet tegen die muur...
En onze overloop is zo smal dat er geen kast op past zelfs geen wasmanden is echt klein..Een hoogslaper is net zo breed al seen gewoon bed hoor. meestal matrasmaat 90 dus laat het 95 cm zijn?
Heb je geen handige klussers in de buurt? Ik had vroeger ook een klein kamertje en dus heeft mijn vader zelf een hoogslaper gebouwd, met daarin kledingkasten/opbergruimte en een bureau... Kun je zelf de maten bepalen (voor mij ging het vooral om de lengte...) en ook nog eens de vorm.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:21
Je kan ipv de kledingkast planken aan de muur maken. de hang spullen kunnen dan onder het bed hangen en op de planken kunnen de legspullen.
Wat staat er nu allemaal onder het bed?
Op de plaats van de kledingkast kan dan een bureau / hele brede plank die als zodanig dienst doet.
zo zeg maar:
-
-
-
-
___
Wat staat er nu allemaal onder het bed?
Op de plaats van de kledingkast kan dan een bureau / hele brede plank die als zodanig dienst doet.
zo zeg maar:
-
-
-
-
___
vrijdag 15 oktober 2010 om 14:21
Ik ken iemand die twee van die kleine kamertjes naast elkaar had en hij heeft zelf de muur er tussen uit gehaald en een stapelbed op de helft gemaakt. de ene met een wandje erboven, de ander met een wandje eronder. Op die manier namen de bedden in beide kamertjes maar de helft van de ruimte in en was er aan de andere kant van de kamertjes ruimte voor een plank als bureau.