Geen ruimte voor bureau op kleine kamer

15-10-2010 14:10 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een klein kamertje,helaas,maar nu is het de kunst om hem zo praktische mogelijk in te delen,maar hoe..?

Hij heeft er nu een halfhoog slaper staan met een kledingkast erachter en meer kan er niet op,maar hij moet huiswerk gaan maken en heeft dus geen eigen bureau want die kan er niet staan ...en nu zal je zeggen kan hij beneden toch huiswerk maken,maar dat kan niet altijd want hij kan zich moeilijk concentreren als er visite bij zit,daarbij vind ik het belangrijk dat hij een eigen bureau heeft op zijn kamer.....

Nu is het ook zo dat hij heel veel ruimte heeft onder zijn bed ivv ruime kasten,stel dat ik het bed weghaal en er een eenpersoons laag bed neerzet,hij even lang is als die hij nu heeft,maar dan ben ik al die ruimte kwijt die hij nu heeft voor de rommel,er kan geen kast bij voor die spullen en nog steeds geen bureau want zijn kledingkast staat er ook nog....

????? Iemand een slim idee.....
Ik wil wel perse een bureau voor hem,ik heb thuis ook altijd een bureau gehad,kon geen huiswerk maken op bed,mijn zoon ook niet denk ik...die vind lezen op bed al verschrikkelijk laat staan huiswerk maken..Ik vind het wel belangrijk een iets waar ze hun spullentjes kwijt kunnen een eigen plekje...
quote:BadAss schreef op 15 oktober 2010 @ 14:20:

[...]

Een hoogslaper is net zo breed al seen gewoon bed hoor. meestal matrasmaat 90 dus laat het 95 cm zijn?Maar de deur moet ook open kunnen,en dat hebben we al eens gemeten en het gaat echt maar om een paar centimeter,het lukt niet helaas..
Hoogslaper?

mosterd, had hem te lang openstaan
Groot gelijk hoor, dat je echt een bureau voor hem wilt.

Schrijven en tekenen gaat ook niet echt als je op bed zit of ligt.

Hoeveel vierkante meter is zijn kamer? (even voor het idee)
quote:Abigail_Virginia schreef op 15 oktober 2010 @ 14:18:

Ik zat echt nooit aan mijn bureau, zat altijd gewoon op bed huiswerk te maken..

Ik had een bureau dat vol lag met zooi en zat meestal in de huiskamer, aan de eetafel, of op de bank, vond ik gezelliger

(of ik maakte mijn huiswerk niet...)
Wat zijn de maten van de kamer?

Als er nu een middelhoge hoogslaper in kan, past een hogere versie, met bureau eronder, toch ook wel?
Helaas geen klusser in de buurt die zoiets moois kan maken...

Hij heeft nu en halfhoog slaper mss dat we daar iets mee kunnen doen met een plank die eruit kan schuiven ofzo...heb altijd wel hele leuke ideeen maar ja moeten ook uitgevoerd kunnen worden hé
Op een muurtje van 100cm moet toch een bed van 95 cm kunnen staan zonder dat de deur in de knel komt?
En de deur veranderen dat ie naar buiten open gaat, in plaats van de kamer in??

Dan past de hoogslaper met bureau eronder er zeker in...
En anders de kledingkast op het muurtje van 100cm en de hoogslaper erachter zetten?
En een Klaptafel?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het kamertje is totaal 6,29m
quote:janeejanee schreef op 15 oktober 2010 @ 14:23:

[...]

Maar de deur moet ook open kunnen,en dat hebben we al eens gemeten en het gaat echt maar om een paar centimeter,het lukt niet helaas..

Maar lieve schat er staat nu toch ook een bed in?

Een hoogslaper is niet langer of breder, alleen maar hoger.
quote:Botervliegje schreef op 15 oktober 2010 @ 14:27:

En anders de kledingkast op het muurtje van 100cm en de hoogslaper erachter zetten?Zo staat het nu...als je binnen komt heb je eerst de kledingkast en daarachter gelijk het bed die doorloopt tot het raam en dan naast het bed hou je een 1m over.
quote:Vl43inder schreef op 15 oktober 2010 @ 14:21:

Ik ken iemand die twee van die kleine kamertjes naast elkaar had en hij heeft zelf de muur er tussen uit gehaald en een stapelbed op de helft gemaakt. de ene met een wandje erboven, de ander met een wandje eronder. Op die manier namen de bedden in beide kamertjes maar de helft van de ruimte in en was er aan de andere kant van de kamertjes ruimte voor een plank als bureau.Wow das handig bedacht zeg!
Mischien kan je de klus op werkspot.nl zetten?

3 bij 2 en de deur op de kopsekant als ik het goed snap?
Zo klein is 6,29 cm nog niet eens. Ik zie het probleem niet. Het nieuwe bed is alleen maar hoger, wat is er dan moeilijk?
Zal eens een foto maken van de kamer mss dat jullie dan een beeld hebben..
Tegen de achterwand een plank maken boven de bergruimte onder de halfhoogslaper. Dus op die bergruimte (want ik begrijp dat dat een losse kast is) een grotere / bredere plank maken zodat je dat als bureau kunt gebruiken. Of is de hoogte van die halfhoogslaper te laag.
Een hoogslaper met bureau is wel degelijk breder dan het bed die we nu hebben,dat hebben we gemeten en past echt niet op de kopse kant
Met die opp zijn er toch wel wat mogelijkheden: een hogere hoogslaper. Dan ben je 2m2 kwijt. Of zijn de maten van de wanden heel vreemd?
quote:BadAss schreef op 15 oktober 2010 @ 14:18:

[...]

Oeh die is wel heel mooi Noa, veel mooier dan die we nu op het oog hebben.

Waar haal ik die of staat de winkel in de link....

Ik moest even zoeken, maar dit is de link:

Link hoogslaper
Cum non tum age
Is het ook mogelijk een kleinere kast te nemen?

Of een hoge hoogslaper zonder bureau en dan zelf een klein bureau er onder zetten of maken?

Heeft de kamer schuine wanden?
Deur eruit en schuifdeur in maken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar als ie alleen breder is kan de deur toch nog open? Misschien moet je idd iets tekenen of foto, want de indeling in mijn hoofd is nou al drie keer veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven