Geen verstand van, dus advies

06-05-2020 19:40 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds twee jaar in een twee-onder een kap, gehuurd van de woningbouw.
Ik heb de bovenste verdieping, mijn buren onder. Zij hebben ook de achtertuin.
Ik heb de voortuin. Althans, dat is wat ik van de woningbouw hoorde bij de aflevering.

Mijn voortuin is een bende. De vorige bewoner heeft er van alles ingezet en niet verzorgd. Ik zit dus met een klein oerwoud voor.

Nu kwamen de buren mij vertellen dat ik hier echt iets aan moet doen. Zij kijken immers met hun woonkamerruim op mijn tuin. Ik ben pas een maand geleden begonnen met elke keer een klein stukje bewerken. Wil dat het een echte bloementuin word. Over de struiken die er staan heb ik me nog niet echt het hoofd gebroken, het is echt te stevig voor mij om weg te halen en geld heb ik ook niet.
En ik doe immers elke keer een klein stukje.
Mijn buurvrouw (met alle respect: zeer eh, druk en met iedereen ruzie, behalve met mij) vertelde mij dat alles eruit moest en dat zij dat dan volgende week gaan doen. En ze willen er een bankje. Ik "mag" wel een paar potten voor mijn "plantjes".
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Struiken weghalen graag, rekening houden met natuurlijk ook, het is hun uitzicht. Maar er hun dingen in zetten? Nee!
Toen ik dat zei werd de sfeer gelijk onaangenaam. Ze zouden wel de woningbouw bellen (ik zei prima joh) en het was een schande en..

Ik zit hier na een lange periode vol stress voor mijn rust. Niet om te ruziën over een tuin die gewoon van mij is maar nog geen tijd en geld om een oerwoud weg te halen.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Alleen blijven zij herhalen dat het hun tuin is. Want zij kijken erop. Ze hadden het al over overal tegels... Het is MIJN tuin. Deze mensen zijn alleen zo aso dat ik nu al hartkloppingen heb en stress. Want als ze doen wat ze willen.. Moet ik dat zelf en in mijn uppie weer weghalen? Ik wil hier ook nog fijn kunnen wonen zo der stress.

Wat zouden jullie doen?
Heb je al zwart op wit dat het jouw (gehuurde) perceel is horende bij jouw (gehuurde) woning?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven