Geen verstand van, dus advies
woensdag 6 mei 2020 om 19:40
Ik woon sinds twee jaar in een twee-onder een kap, gehuurd van de woningbouw.
Ik heb de bovenste verdieping, mijn buren onder. Zij hebben ook de achtertuin.
Ik heb de voortuin. Althans, dat is wat ik van de woningbouw hoorde bij de aflevering.
Mijn voortuin is een bende. De vorige bewoner heeft er van alles ingezet en niet verzorgd. Ik zit dus met een klein oerwoud voor.
Nu kwamen de buren mij vertellen dat ik hier echt iets aan moet doen. Zij kijken immers met hun woonkamerruim op mijn tuin. Ik ben pas een maand geleden begonnen met elke keer een klein stukje bewerken. Wil dat het een echte bloementuin word. Over de struiken die er staan heb ik me nog niet echt het hoofd gebroken, het is echt te stevig voor mij om weg te halen en geld heb ik ook niet.
En ik doe immers elke keer een klein stukje.
Mijn buurvrouw (met alle respect: zeer eh, druk en met iedereen ruzie, behalve met mij) vertelde mij dat alles eruit moest en dat zij dat dan volgende week gaan doen. En ze willen er een bankje. Ik "mag" wel een paar potten voor mijn "plantjes".
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Struiken weghalen graag, rekening houden met natuurlijk ook, het is hun uitzicht. Maar er hun dingen in zetten? Nee!
Toen ik dat zei werd de sfeer gelijk onaangenaam. Ze zouden wel de woningbouw bellen (ik zei prima joh) en het was een schande en..
Ik zit hier na een lange periode vol stress voor mijn rust. Niet om te ruziën over een tuin die gewoon van mij is maar nog geen tijd en geld om een oerwoud weg te halen.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Alleen blijven zij herhalen dat het hun tuin is. Want zij kijken erop. Ze hadden het al over overal tegels... Het is MIJN tuin. Deze mensen zijn alleen zo aso dat ik nu al hartkloppingen heb en stress. Want als ze doen wat ze willen.. Moet ik dat zelf en in mijn uppie weer weghalen? Ik wil hier ook nog fijn kunnen wonen zo der stress.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb de bovenste verdieping, mijn buren onder. Zij hebben ook de achtertuin.
Ik heb de voortuin. Althans, dat is wat ik van de woningbouw hoorde bij de aflevering.
Mijn voortuin is een bende. De vorige bewoner heeft er van alles ingezet en niet verzorgd. Ik zit dus met een klein oerwoud voor.
Nu kwamen de buren mij vertellen dat ik hier echt iets aan moet doen. Zij kijken immers met hun woonkamerruim op mijn tuin. Ik ben pas een maand geleden begonnen met elke keer een klein stukje bewerken. Wil dat het een echte bloementuin word. Over de struiken die er staan heb ik me nog niet echt het hoofd gebroken, het is echt te stevig voor mij om weg te halen en geld heb ik ook niet.
En ik doe immers elke keer een klein stukje.
Mijn buurvrouw (met alle respect: zeer eh, druk en met iedereen ruzie, behalve met mij) vertelde mij dat alles eruit moest en dat zij dat dan volgende week gaan doen. En ze willen er een bankje. Ik "mag" wel een paar potten voor mijn "plantjes".
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Struiken weghalen graag, rekening houden met natuurlijk ook, het is hun uitzicht. Maar er hun dingen in zetten? Nee!
Toen ik dat zei werd de sfeer gelijk onaangenaam. Ze zouden wel de woningbouw bellen (ik zei prima joh) en het was een schande en..
Ik zit hier na een lange periode vol stress voor mijn rust. Niet om te ruziën over een tuin die gewoon van mij is maar nog geen tijd en geld om een oerwoud weg te halen.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Alleen blijven zij herhalen dat het hun tuin is. Want zij kijken erop. Ze hadden het al over overal tegels... Het is MIJN tuin. Deze mensen zijn alleen zo aso dat ik nu al hartkloppingen heb en stress. Want als ze doen wat ze willen.. Moet ik dat zelf en in mijn uppie weer weghalen? Ik wil hier ook nog fijn kunnen wonen zo der stress.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 7 mei 2020 om 17:18
Ik ga morgen foto's maken. Nu vanuit mijn raam, morgen beneden.
Wat een eikels bestaan er ook.
Ik kan daar met mijn pet niet bij, dat dit zo moet. Dan heb je een aardige buur (ik) die nooit moeilijk doet, ook al zijn ze de enige in de hele straat die wel eens geluidsoverlast veroorzaken, en hoe: de hele straat luistert dan mee, en ik uiteraard het meeste. Maar ze houden meestal!!) om 12 uur op. Ik ga om 01 naar bed, dus boeien. Leven en laten leven toch.. En dat er dan "vrienden" aanbellen om mee te feesten, en ze dan bij mij bellen, laat ze lekker denk ik dan.. Dat er dan gevochten word.. Zo lang ze elkaar niet doodslaan kiezen ze er echt zelf voor om zo een sfeer met elkaar om te gaan.
De hele buurt houdt zijn mond, want nette mensen. Er zijn veel meer en ergere problemen geweest, dat weet ik maar er word niet over gesproken, maar gehint.
Zolang het bij die paar feesten per jaar blijft doen ze hun best maar.
Maar nu willen die aso's mijn tuin. Of ze zijn uit op ruzie. Of allebei.
Ik mag het niet zeggen, maar ik word steeds kwader nu, en kan daar niets mee. Ik ben niet gewelddadig en voel niets voor een ordinaire schreeuwpartij.
Maar sommige mensen wens je echt bijijijijina de C. toe. En dat mag ik niet zeggen nee! Maar kom op zeg, waarom laten ze me niet met rust! Ik val hen ook niet lastig!
Moest er even uit hoor. Gatver, zulke mensen. En ik zit nu te schelden dus geen haar beter dan zij. Bah, bah, bah!!!!!!
Wat een eikels bestaan er ook.
Ik kan daar met mijn pet niet bij, dat dit zo moet. Dan heb je een aardige buur (ik) die nooit moeilijk doet, ook al zijn ze de enige in de hele straat die wel eens geluidsoverlast veroorzaken, en hoe: de hele straat luistert dan mee, en ik uiteraard het meeste. Maar ze houden meestal!!) om 12 uur op. Ik ga om 01 naar bed, dus boeien. Leven en laten leven toch.. En dat er dan "vrienden" aanbellen om mee te feesten, en ze dan bij mij bellen, laat ze lekker denk ik dan.. Dat er dan gevochten word.. Zo lang ze elkaar niet doodslaan kiezen ze er echt zelf voor om zo een sfeer met elkaar om te gaan.
De hele buurt houdt zijn mond, want nette mensen. Er zijn veel meer en ergere problemen geweest, dat weet ik maar er word niet over gesproken, maar gehint.
Zolang het bij die paar feesten per jaar blijft doen ze hun best maar.
Maar nu willen die aso's mijn tuin. Of ze zijn uit op ruzie. Of allebei.
Ik mag het niet zeggen, maar ik word steeds kwader nu, en kan daar niets mee. Ik ben niet gewelddadig en voel niets voor een ordinaire schreeuwpartij.
Maar sommige mensen wens je echt bijijijijina de C. toe. En dat mag ik niet zeggen nee! Maar kom op zeg, waarom laten ze me niet met rust! Ik val hen ook niet lastig!
Moest er even uit hoor. Gatver, zulke mensen. En ik zit nu te schelden dus geen haar beter dan zij. Bah, bah, bah!!!!!!
donderdag 7 mei 2020 om 17:26
En dit ook...forumfossiel schreef: ↑07-05-2020 15:15Ik zou toch echt terug appen dat je die tegels uit jouw tuin laat verwijderen op hun kosten. En ook je tuin in de gaten houden. Als die bouwvakkers komen, stuur je ze weer weg, met jouw huurcontract in de hand, want degene die hen opdracht gaf is dus niet degene die over de tuin kan beslissen.
En anders zou ik aangeven dat je dan de helft van de tegels uit de achtertuin er uit wilt om daar gras en bloemen te zaaien, en een grote boom te planten. Als de voortuin gezamenlijk is, dan is de achtertuin dat toch ook?
donderdag 7 mei 2020 om 17:33
Hallo forumfossiel, ben weer wat rustiger. Dat zou inderdaad een argument kunnen zijn. Zij mijn tuin, dan ik ook hun tuin?
Niet dat ik denk dat ze naar rede en verstand luisteren. Ik denk dat Lemoos wat dat betreft heel goed snapt wat voor buren ik heb.
Ik haak even af hier en ga wat leuks doen om rustig te worden. Uiteindelijk gaat het tussen de woningbouw en zij, niet ik en zij. Als ze rare dingen gaan doen, ik heb net foto's gemaakt, er is een melding bij de woningbouw en ik heb alle apps.
Uiteindelijk heb ik gelijk en zij niet. En ik laat me hier mijn woongenot niet verzieken door dat stel.
Heel jammer dat het zo moet.
Sjee, ga met die energie vrijwilligerswerk doen of een volkstuintje huren of iets denk ik dan.
Fijne avond gewenst mensen.
Ik hou jullie op de hoogte als er iets nieuws gebeurd. Bedankt alvast.
Niet dat ik denk dat ze naar rede en verstand luisteren. Ik denk dat Lemoos wat dat betreft heel goed snapt wat voor buren ik heb.
Ik haak even af hier en ga wat leuks doen om rustig te worden. Uiteindelijk gaat het tussen de woningbouw en zij, niet ik en zij. Als ze rare dingen gaan doen, ik heb net foto's gemaakt, er is een melding bij de woningbouw en ik heb alle apps.
Uiteindelijk heb ik gelijk en zij niet. En ik laat me hier mijn woongenot niet verzieken door dat stel.
Heel jammer dat het zo moet.
Sjee, ga met die energie vrijwilligerswerk doen of een volkstuintje huren of iets denk ik dan.
Fijne avond gewenst mensen.
Ik hou jullie op de hoogte als er iets nieuws gebeurd. Bedankt alvast.
donderdag 7 mei 2020 om 17:41
Oh ja, mocht de wbv zeggen dat je een strook vrij moet laten zodat de buren ramen kunnen zemen, een zeembalkon is maximaal 40 cm diep. Dat is maar een een smal strookje. En als het voldoende is om op grote hoogte een raam te zemen, dan zal dat op vaste grond zeker voldoende zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 7 mei 2020 om 17:45
Ik zou een tekening van de tuin maken en dan een inrichtingsplan maken. Een paar tegels bij de gevel zodat de buren hun ramen kunnen lappen en verder een stukje betegeld waar je bankje op kan staan. En daaromheen bloemen en een paar laagblijvende struiken. Of een klein appeltje op stam. Of een paar buxusbollen midden in een perkje of op de hoeken en wat steentjes voor de afzetting.
Heb je geen vrienden die even willen komen helpen om de struiken die eruit moeten weg te krijgen? Dan kun je dit weekend nog beginnen. En verder maakt het niet zoveel uit wat de buren nu doen. Tegels die ze leggen haal je er gewoon weer uit. Of je laat ze liggen als je ze mooi vindt. Jij houdt van wilde bloemen. Daarmee win je altijd, want een zakje wilde bloemenzaad kost geen drol en als je het zaait is er geen houden meer aan. Wat de buren ook willen.
Zorg er alleen voor dat je het zo doet dat het er een beetje aangelegd uitziet en dat het te onderhouden is.
Heb je geen vrienden die even willen komen helpen om de struiken die eruit moeten weg te krijgen? Dan kun je dit weekend nog beginnen. En verder maakt het niet zoveel uit wat de buren nu doen. Tegels die ze leggen haal je er gewoon weer uit. Of je laat ze liggen als je ze mooi vindt. Jij houdt van wilde bloemen. Daarmee win je altijd, want een zakje wilde bloemenzaad kost geen drol en als je het zaait is er geen houden meer aan. Wat de buren ook willen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 7 mei 2020 om 18:04
Die tekening was ik al van plan te maken eigenlijk, maar dat ga ik nu zeker doen. Bloemzaad heb ik al geplant en geef ik elke dag water, maar dat zijn nu alleen groen sprietjes met blaadjes natuurlijk. Ik was van plan om ze te laten bloeien op mijn balkon, en dan in de tuin te zetten. Ik heb daar ook kruiden en sla en zo. Maar nu ben ik huiverig om dat bij de bloemsprietjes beneden te zetten. Dadelijk vertrappen of betegelen ze en heb ik voor niks die dingen gekocht een maand geleden bij het tuincentrum.
En dan kan ik wel klagen en nieuwe zetten, maar dan is wel de lol die ik er afgelopen maand in had om het te zien groeien wel weg natuurlijk. Naast zonde van het geld.
En dan kan ik wel klagen en nieuwe zetten, maar dan is wel de lol die ik er afgelopen maand in had om het te zien groeien wel weg natuurlijk. Naast zonde van het geld.
donderdag 7 mei 2020 om 18:07
Vind het ook idioot dat ik nu tuimgerei moet gaan lenen en in de tuin gaan werken dit weekend. Ik zou eigenlijk geen bbqen met mijn moeder. Voel me een deurmat en idioot dat ik in mijn weekend aan de slag moet vanwege die halve zolen!
Ik weet niet zo goed of ik dat moet doen eigenlijk, ik ben toch geen zotje die haar weekend laat dicteren door de buren!
Of overdrijf ik dan en moet ik er dat voor overhebben..?
Ik twijfel.
Ik weet niet zo goed of ik dat moet doen eigenlijk, ik ben toch geen zotje die haar weekend laat dicteren door de buren!
Ik twijfel.
donderdag 7 mei 2020 om 18:11
Ik blijf maar schelden merk ik, ben eigenlijk erg boos. Ik snap nooit waarom andere mensen mij niet met rust kunnen laten, aangezien ik dat wel doe. En ik pak pakketjes aan, kom bij het oude buurvrouwtje 2 huizen verder soep brengen (bakje aan deur in deze tijd) en heb een ander die 50 werd een gebakje gebracht. Ik ben niet antisociaal of zonderling of zoiets.
Ik moet me er maar bij neerleggen dat ik blijkbaar de uitstraling heb van een natte krant of zoiets.
Ik moet me er maar bij neerleggen dat ik blijkbaar de uitstraling heb van een natte krant of zoiets.
donderdag 7 mei 2020 om 18:12
Een tuin vergt regelmatig onderhoud. Hoe jij dat wil, met bloemen en sla enzo, helemaal. Onkruid wieden, slakken verwijderen, dode bloemen eruit. En dat is voor wanneer het af is. Je hebt er 2 jaar niets aan gedaan, dus duurt het langer voor je zover bent. En zul je er tijd in moeten willen investeren. Heb je wel genoeg groene vingers en groene energie voor wat je wilt doen? Op korte termijn maar ook de lange termijn?Mariagalatea schreef: ↑07-05-2020 18:07Vind het ook idioot dat ik nu tuimgerei moet gaan lenen en in de tuin gaan werken dit weekend. Ik zou eigenlijk geen bbqen met mijn moeder. Voel me een deurmat en idioot dat ik in mijn weekend aan de slag moet vanwege die halve zolen!
Ik twijfel.
donderdag 7 mei 2020 om 18:12
Laat je niet verleiden tot terugschreeuwen, dreigen en schelden. Daar heeft dat soort lui al een leven aan ervaring mee. En ze schreeuwen altijd harder. Plus het activeert de aanhang (soort zoekt soort) makkelijker: “Zij gilde dat ik een kutwijf was!” versus “Wat een kakwijf. Die meent zich wat” (te abstract voor aanhang om zich lekker over op te winden).
Sla ze figuurlijk verrot met een zakelijke houding (is eng, snappen ze niet en herkennen ze alleen als voorbode van ellende: buurtbemiddeling, gesprekken met wijkagenten, enz.). Laat zien dat ze geen grip op jou hebben of krijgen door gewoon je ding te doen.
En vooral: kalmeer jezelf. Je weet wat je nu te doen staat, je hebt een stappenplan voor jezelf gemaakt en daar houd je je aan. Voor de rest, koptelefoon, kopje thee en spinnende kat op schoot. En dan mag je stiekem gerust denken: “Sla elkaar maar allemaal de koppen in” tijdens hun volgende ‘feestje’.
Sla ze figuurlijk verrot met een zakelijke houding (is eng, snappen ze niet en herkennen ze alleen als voorbode van ellende: buurtbemiddeling, gesprekken met wijkagenten, enz.). Laat zien dat ze geen grip op jou hebben of krijgen door gewoon je ding te doen.
En vooral: kalmeer jezelf. Je weet wat je nu te doen staat, je hebt een stappenplan voor jezelf gemaakt en daar houd je je aan. Voor de rest, koptelefoon, kopje thee en spinnende kat op schoot. En dan mag je stiekem gerust denken: “Sla elkaar maar allemaal de koppen in” tijdens hun volgende ‘feestje’.
donderdag 7 mei 2020 om 18:13
Je moet helemaal niets. Wacht eerst het antwoord van de WBV af.Mariagalatea schreef: ↑07-05-2020 18:07Vind het ook idioot dat ik nu tuimgerei moet gaan lenen en in de tuin gaan werken dit weekend. Ik zou eigenlijk geen bbqen met mijn moeder. Voel me een deurmat en idioot dat ik in mijn weekend aan de slag moet vanwege die halve zolen!
Ik twijfel.
donderdag 7 mei 2020 om 18:15
Onder boosheid zit iets anders. Ik denk bij jou angst. Waar ben je bang voor? Dat ze gelijk hebben en jij er iets aan moet doen? Dat ze in hun recht staan? Dat je de regie niet hebt?Mariagalatea schreef: ↑07-05-2020 18:11Ik blijf maar schelden merk ik, ben eigenlijk erg boos. Ik snap nooit waarom andere mensen mij niet met rust kunnen laten, aangezien ik dat wel doe. En ik pak pakketjes aan, kom bij het oude buurvrouwtje 2 huizen verder soep brengen (bakje aan deur in deze tijd) en heb een ander die 50 werd een gebakje gebracht. Ik ben niet antisociaal of zonderling of zoiets.
Ik moet me er maar bij neerleggen dat ik blijkbaar de uitstraling heb van een natte krant of zoiets.![]()
Ik vind en blijf vinden, dat je geen 2 jaar een tuin kunt laten voor wat het is. Het wordt een mooi weekend om van 10 tot 16 uur in de tuin te werken en dan alsnog gewoon te barbecueën. Het is niet of/of natuurlijk.
donderdag 7 mei 2020 om 18:27
Doreia, ja zeker heb ik daar de wil en ergie voor. Ik moest alleen ergens beginnen. Nooit een tuin gehad. En je kon het niet weten, maar ik woon hier pas een jaar. Dit is dus de eerste zomer. Ik wilde niet herkenbaar zijn en pas dus kleine dingen aan. Had gelijk spijt toen ik je reacties las.
Kijk anders bij mijn topic "woningbouwvraag". Dat is bijna precies een jaar geleden.
Ik merk dat als ik een topic open ik vaak te weinig volledig ben met informatie. Daar komen dit soort misstanden van, in het vervolg zal ik hier op letten.
Ik ben absoluut niet bang dat ik geen gelijk heb. Totaal niet. Wel dat ik deze mensen niet tot rede kan brengen en ik me onveilig of gehinderd ga voelen in mijn woning. Dat heb ik vaker meegemaakt en dat is verschrikkelijk, en iets wat je niemand gunt. Ik gun het zelfs deze buren niet. Schaar dat maar onder "ironie".
Lemoos, je hebt wederom gelijk. Ik doe gewoon vriendelijk en verwijs ze naar de woningbouw als ze me aanspreken, en doe mijn ding.
Het is nog steeds lekker op mijn dakterras en heb eigenlijk voor straks een fijne avond met mijn schatje gepland.
Ik hou jullie op de hoogte.
Kijk anders bij mijn topic "woningbouwvraag". Dat is bijna precies een jaar geleden.
Ik merk dat als ik een topic open ik vaak te weinig volledig ben met informatie. Daar komen dit soort misstanden van, in het vervolg zal ik hier op letten.
Ik ben absoluut niet bang dat ik geen gelijk heb. Totaal niet. Wel dat ik deze mensen niet tot rede kan brengen en ik me onveilig of gehinderd ga voelen in mijn woning. Dat heb ik vaker meegemaakt en dat is verschrikkelijk, en iets wat je niemand gunt. Ik gun het zelfs deze buren niet. Schaar dat maar onder "ironie".
Lemoos, je hebt wederom gelijk. Ik doe gewoon vriendelijk en verwijs ze naar de woningbouw als ze me aanspreken, en doe mijn ding.
Het is nog steeds lekker op mijn dakterras en heb eigenlijk voor straks een fijne avond met mijn schatje gepland.
donderdag 7 mei 2020 om 18:29
Doreia, ja zeker heb ik daar de wil en ergie voor. Ik moest alleen ergens beginnen. Nooit een tuin gehad. En je kon het niet weten, maar ik woon hier pas een jaar. Dit is dus de eerste zomer. Ik wilde niet herkenbaar zijn en pas dus kleine dingen aan. Had gelijk spijt toen ik je reacties las.
donderdag 7 mei 2020 om 18:35
Begin dan nu. Soms heb je even een stok achter de deur nodig, soms een persoon die vervelend tegen je doet, maar in de basis wel een punt heeft.
Heb ik werktechnisch ook wel gehad. De toon was lelijk, het punt terecht.
Koop tuingereedschap voor jezelf, zodat je helemaal niet hoeft te lenen en ga aan de slag. Morgen wordt heel mooi weer, als je vrij hebt morgen. Mooi moment om eens flink te werken. Helpt ook kalmeren.
En als ze beginnen zeg je; ik was even overrompeld, maar jullie hebben gelijk. Ik ga mijn tuin aanpakken. Binnenkort ziet het er prachtig uit. Ik laat jullie de plannen zien, inclusief de tegels onder de ramen.
Je kunt ook een klein haagje neerzetten op 50 centimeter van hun raam. Dan kunnen ze ook niet per ongeluk ergens op trappen tijdens ramen wassen.
Veel plezier met werken in de tuin.
Heb ik werktechnisch ook wel gehad. De toon was lelijk, het punt terecht.
Koop tuingereedschap voor jezelf, zodat je helemaal niet hoeft te lenen en ga aan de slag. Morgen wordt heel mooi weer, als je vrij hebt morgen. Mooi moment om eens flink te werken. Helpt ook kalmeren.
En als ze beginnen zeg je; ik was even overrompeld, maar jullie hebben gelijk. Ik ga mijn tuin aanpakken. Binnenkort ziet het er prachtig uit. Ik laat jullie de plannen zien, inclusief de tegels onder de ramen.
Je kunt ook een klein haagje neerzetten op 50 centimeter van hun raam. Dan kunnen ze ook niet per ongeluk ergens op trappen tijdens ramen wassen.
Veel plezier met werken in de tuin.
donderdag 7 mei 2020 om 18:52
Is niet aan jou of anderen om er wat van te vinden zolang er geen overlast is door die tuin. En daar lijkt me nu totaal geen sprake van te zijn.Doreia* schreef: ↑07-05-2020 18:15Onder boosheid zit iets anders. Ik denk bij jou angst. Waar ben je bang voor? Dat ze gelijk hebben en jij er iets aan moet doen? Dat ze in hun recht staan? Dat je de regie niet hebt?
Ik vind en blijf vinden, dat je geen 2 jaar een tuin kunt laten voor wat het is. Het wordt een mooi weekend om van 10 tot 16 uur in de tuin te werken en dan alsnog gewoon te barbecueën. Het is niet of/of natuurlijk.
donderdag 7 mei 2020 om 18:52
Dit niet doen bij zulke bullebakken! Dan gaan ze de volgende keer een stapje verder bij dingen afdwingen, want het werkt.
donderdag 7 mei 2020 om 19:06
donderdag 7 mei 2020 om 19:10
Houd lekker je eigen tempo aan bij het opknappen van je tuintje. Zolang er geen gevaar over overlast door wordt veroorzaakt mag je dit heel best over de komende zomer uitsmeren hoor. Heb je ook lekker iets te doen nu we waarschijnlijk toch niet collectief op vakantie kunnen gaan.Mariagalatea schreef: ↑07-05-2020 19:00Nee, dat ga ik zeker niet doen! Sorry Doreia, maar die mensen krijgen van mij een hand en trekken vervolgens mijn hele arm uit de kom..
donderdag 7 mei 2020 om 19:12
Alleen als ze dan jouw balkon mogen gebruiken om de was op te hangen denk ik.Mariagalatea schreef: ↑07-05-2020 19:10![]()
Of zoals de Chinezen dat vroeger aan het hof deden: een kowtow maken (diepe buiging) met mijn voorhoofd tegen de grond en permissie vragen om me vanwege mijn fouten in mijn zwaard te storten
Zouden ze misschien nog goed vinden ook![]()
donderdag 7 mei 2020 om 19:13
Tinana, je hebt gelijk.
Pff, ik voel me echt een stuk lichter.
Toch fijn zo een forum.
Normaal maal ik over dit soort dingen in mijn hoofd en vraag niemand om advies.
Bedankt alvast, ook Doreia, want ik geloof echt wel dat je het goed meent.
Dit is alleen een heel andere situatie dan jij volgens mij voor ogen hebt.
Pff, ik voel me echt een stuk lichter.
Toch fijn zo een forum.
Normaal maal ik over dit soort dingen in mijn hoofd en vraag niemand om advies.
Bedankt alvast, ook Doreia, want ik geloof echt wel dat je het goed meent.
Dit is alleen een heel andere situatie dan jij volgens mij voor ogen hebt.