Geen verstand van, dus advies
woensdag 6 mei 2020 om 19:40
Ik woon sinds twee jaar in een twee-onder een kap, gehuurd van de woningbouw.
Ik heb de bovenste verdieping, mijn buren onder. Zij hebben ook de achtertuin.
Ik heb de voortuin. Althans, dat is wat ik van de woningbouw hoorde bij de aflevering.
Mijn voortuin is een bende. De vorige bewoner heeft er van alles ingezet en niet verzorgd. Ik zit dus met een klein oerwoud voor.
Nu kwamen de buren mij vertellen dat ik hier echt iets aan moet doen. Zij kijken immers met hun woonkamerruim op mijn tuin. Ik ben pas een maand geleden begonnen met elke keer een klein stukje bewerken. Wil dat het een echte bloementuin word. Over de struiken die er staan heb ik me nog niet echt het hoofd gebroken, het is echt te stevig voor mij om weg te halen en geld heb ik ook niet.
En ik doe immers elke keer een klein stukje.
Mijn buurvrouw (met alle respect: zeer eh, druk en met iedereen ruzie, behalve met mij) vertelde mij dat alles eruit moest en dat zij dat dan volgende week gaan doen. En ze willen er een bankje. Ik "mag" wel een paar potten voor mijn "plantjes".
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Struiken weghalen graag, rekening houden met natuurlijk ook, het is hun uitzicht. Maar er hun dingen in zetten? Nee!
Toen ik dat zei werd de sfeer gelijk onaangenaam. Ze zouden wel de woningbouw bellen (ik zei prima joh) en het was een schande en..
Ik zit hier na een lange periode vol stress voor mijn rust. Niet om te ruziën over een tuin die gewoon van mij is maar nog geen tijd en geld om een oerwoud weg te halen.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Alleen blijven zij herhalen dat het hun tuin is. Want zij kijken erop. Ze hadden het al over overal tegels... Het is MIJN tuin. Deze mensen zijn alleen zo aso dat ik nu al hartkloppingen heb en stress. Want als ze doen wat ze willen.. Moet ik dat zelf en in mijn uppie weer weghalen? Ik wil hier ook nog fijn kunnen wonen zo der stress.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb de bovenste verdieping, mijn buren onder. Zij hebben ook de achtertuin.
Ik heb de voortuin. Althans, dat is wat ik van de woningbouw hoorde bij de aflevering.
Mijn voortuin is een bende. De vorige bewoner heeft er van alles ingezet en niet verzorgd. Ik zit dus met een klein oerwoud voor.
Nu kwamen de buren mij vertellen dat ik hier echt iets aan moet doen. Zij kijken immers met hun woonkamerruim op mijn tuin. Ik ben pas een maand geleden begonnen met elke keer een klein stukje bewerken. Wil dat het een echte bloementuin word. Over de struiken die er staan heb ik me nog niet echt het hoofd gebroken, het is echt te stevig voor mij om weg te halen en geld heb ik ook niet.
En ik doe immers elke keer een klein stukje.
Mijn buurvrouw (met alle respect: zeer eh, druk en met iedereen ruzie, behalve met mij) vertelde mij dat alles eruit moest en dat zij dat dan volgende week gaan doen. En ze willen er een bankje. Ik "mag" wel een paar potten voor mijn "plantjes".
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Struiken weghalen graag, rekening houden met natuurlijk ook, het is hun uitzicht. Maar er hun dingen in zetten? Nee!
Toen ik dat zei werd de sfeer gelijk onaangenaam. Ze zouden wel de woningbouw bellen (ik zei prima joh) en het was een schande en..
Ik zit hier na een lange periode vol stress voor mijn rust. Niet om te ruziën over een tuin die gewoon van mij is maar nog geen tijd en geld om een oerwoud weg te halen.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Alleen blijven zij herhalen dat het hun tuin is. Want zij kijken erop. Ze hadden het al over overal tegels... Het is MIJN tuin. Deze mensen zijn alleen zo aso dat ik nu al hartkloppingen heb en stress. Want als ze doen wat ze willen.. Moet ik dat zelf en in mijn uppie weer weghalen? Ik wil hier ook nog fijn kunnen wonen zo der stress.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 7 mei 2020 om 00:11
TO ik zou morgen nog extra even navragen bij de woningbouw of de voortuin inderdaad bij jou hoort. En de eerst volgende keer dat je de buren ziet, of zij beginnen over de tuin, dan zeg je dat je het nog even hebt nagevraagd bij de woningbouw dat het jouw tuin is en dat je dus zelf de tuin gaat onderhouden en inrichten zoals jij wil.
Dat plaatje wat eerder geplakt is van die bloementuin vind ik zeker geen onverzorgde jungle. Maar daar staan ook geen grote struiken op waar jij het wel over had, dus ik vraag me af hoe het er daadwerkelijk uitziet. Desondanks, laat je niet wegjagen en houdt de tuin een beetje netjes. Als het echt onverzorgd is en die struiken moeten eruit, wat jij blijkbaar wil, doe dat dan ook binnenkort.
Dat plaatje wat eerder geplakt is van die bloementuin vind ik zeker geen onverzorgde jungle. Maar daar staan ook geen grote struiken op waar jij het wel over had, dus ik vraag me af hoe het er daadwerkelijk uitziet. Desondanks, laat je niet wegjagen en houdt de tuin een beetje netjes. Als het echt onverzorgd is en die struiken moeten eruit, wat jij blijkbaar wil, doe dat dan ook binnenkort.
donderdag 7 mei 2020 om 00:32
Jouw tuin, hebben zij niks over te zeggen.
Doe in je tuin niks wat je eigenlijk niet wil. Trek je eigen plan. Laat je niet intimideren. Oefen een reactie die je kan geven als ze je weer overvallen. Lekker kort en duidelijk, zodat ze direct weten dat het ze niet aangaat en doorgaan met je onder druk zetten niets uithaalt.
Bij struiken lees je je in hoe en wanneer je het beste kan snoeien. Bloemen en planten laat je gewoon groeien zoals je wil. Dood spul kun je afhalen in het voorjaar.
Sommige mensen vinden wilde bloemen onkruid, maar dat is het niet! Sommige mensen houden van een brede rand zwarte grond om elke individuele plant, maar dat is smaak en hoeft niet!
Een wild uitziende tuin kan heel verzorgd zijn.
Doe in je tuin niks wat je eigenlijk niet wil. Trek je eigen plan. Laat je niet intimideren. Oefen een reactie die je kan geven als ze je weer overvallen. Lekker kort en duidelijk, zodat ze direct weten dat het ze niet aangaat en doorgaan met je onder druk zetten niets uithaalt.
Bij struiken lees je je in hoe en wanneer je het beste kan snoeien. Bloemen en planten laat je gewoon groeien zoals je wil. Dood spul kun je afhalen in het voorjaar.
Sommige mensen vinden wilde bloemen onkruid, maar dat is het niet! Sommige mensen houden van een brede rand zwarte grond om elke individuele plant, maar dat is smaak en hoeft niet!
Een wild uitziende tuin kan heel verzorgd zijn.
donderdag 7 mei 2020 om 00:47
Ik vraag me nu wel af hoe je tuin eruit ziet. Als in: als ik aan een voortuin denk, dan zie ik een stukje tuin voor me dat niet omheind is door schutting o.i.d. en die direct grenst aan de stoep die ervoor langs loopt. Dus als je dan in de voortuin zit ben je voor alles en iedereen zichtbaar.
Of zijn er ook andere type voortuinen?
Of zijn er ook andere type voortuinen?
Here am I in my little bubble
donderdag 7 mei 2020 om 00:52
Ik heb nog nooit gehoord dat een oerwoud weghalen geld kost. Het kost je handen, het kost je blaren en wat inzet, maar geen geld. Trek die troep eruit. Doe eens wat. Doe eens wat meer dan een meter per week. Dat is namelijk de afspraak die er staat, dat jij de voortuin bij houdt. Als zij het doen, mogen zij hem ook volzetten met spullen (rechtmatig niet maar moreel gezien wel).
donderdag 7 mei 2020 om 01:01
Dus als ik vind dat jij je tuin niet goed onderhoud en je doet niet wat ik wil, dan mag ik ongevraagd jouw tuin in en het naar mijn hand zetten en dan mag ik ook nog eens mijn spullen erin zetten, want dat is dan moreel rechtmatig? Oké dan!Meprim schreef: ↑07-05-2020 00:52Ik heb nog nooit gehoord dat een oerwoud weghalen geld kost. Het kost je handen, het kost je blaren en wat inzet, maar geen geld. Trek die troep eruit. Doe eens wat. Doe eens wat meer dan een meter per week. Dat is namelijk de afspraak die er staat, dat jij de voortuin bij houdt. Als zij het doen, mogen zij hem ook volzetten met spullen (rechtmatig niet maar moreel gezien wel).
donderdag 7 mei 2020 om 13:04
Ik heb een vriendelijke app gestuurd naar mijn buren, dat ik contact had met de woningbouw en binnen een week antwoord. Maar dat mij duidelijk was verteld dat dit mijn tuin is en ik verwacht dat ze eruit blijven tot dan. En dat ik van goede wil was maar gisteren echt onaangenaam vond, dus liever per app. En dat ze klagende buren naar mij kunnen doorverwijzen, het is immers mijn tuin.
Met dank aan sommige reacties hier, ik heb die een beetje gemixed.
Ik kreeg een app terug dat ze geen discussie aanging met me en tegels ging leggen voor het raam, want die had ze nodig om te zemen (?).
Ik zei alles prima buurvrouw, maar wacht even tot volgende week daarmee, tot we antwoord hebben.
Kreeg ik weet een app "Geen discussie zei ik!!!!!!"
Ik dacht bij mezelf, ik laat het even hierbij, zo bezoek van mijn schatje, dus ik ga een gebakje halen.
Stond ze in (!) mijn voortuin met een grote kale bouwvakker of iets te gebaren.
Ik heb maar vriendelijk gegroet en verder niets.
Ik heb hier gewoon geen zin in nu. Ik weet nog niet eens of ik tegels daar erg vind, de manier waarop vind ik gewoon triest.
Bah, het is zo een mooie dag! Wie wil er nou ruzie over een tuintje dat je van mij nog best mag gebruiken, alleen niet toe-eigenen??
Pfffff. Iemand nog tips of gewoon laten en het beste van hopen?
Ik moet er zelfs om lachen of zo, ik wil dit zoooooooo niet.
Met dank aan sommige reacties hier, ik heb die een beetje gemixed.
Ik kreeg een app terug dat ze geen discussie aanging met me en tegels ging leggen voor het raam, want die had ze nodig om te zemen (?).
Ik zei alles prima buurvrouw, maar wacht even tot volgende week daarmee, tot we antwoord hebben.
Kreeg ik weet een app "Geen discussie zei ik!!!!!!"
Ik dacht bij mezelf, ik laat het even hierbij, zo bezoek van mijn schatje, dus ik ga een gebakje halen.
Stond ze in (!) mijn voortuin met een grote kale bouwvakker of iets te gebaren.
Ik heb maar vriendelijk gegroet en verder niets.
Ik heb hier gewoon geen zin in nu. Ik weet nog niet eens of ik tegels daar erg vind, de manier waarop vind ik gewoon triest.
Bah, het is zo een mooie dag! Wie wil er nou ruzie over een tuintje dat je van mij nog best mag gebruiken, alleen niet toe-eigenen??
Pfffff. Iemand nog tips of gewoon laten en het beste van hopen?
Ik moet er zelfs om lachen of zo, ik wil dit zoooooooo niet.
donderdag 7 mei 2020 om 13:07
Ze kan zoveel zeggen en willen. Zij bepaalt niet wat en wanneer jij appt en zij bepaalt ook niet waar en wanneer ze er tegels in pleurt. Het enige dat jij moet toelaten is een begaanbaar paadje zodat zij haar raam kan zemen. Of je daar nu houtsnippers, grint of tegels gooit, dat is jouw keuze en niet aan haar. Met haar discussie.
Die kreeg van mij een app terug: ‘geen tegels tot volgende week. Punt.’
donderdag 7 mei 2020 om 13:08
Ik heb het sterke gevoel dat er binnen een dag of paar dagen ineens tegels gaan liggen daar. Kan ook dat ze daar stond met die tuinman om te provoceren natuurlijk.
Hé verdorie, ik wil dit helemaal niet!
Waarom kunnen sommige mensen nou niet van goede wil zijn, ook al kom je ze nog zo tegemoet??
Het is toch veels te mooi weer hiervoor ook? We wonen in een prachtige boomrijke straat dat stikt van de leuke hoekjes en bankjes! Waarom moet de buurvrouw dan perse dat kleine stukje met praktisch geen zon voor mijn deur niet alleen van genieten maar ook hebben??
Rant over, sorry hoor.
Hé verdorie, ik wil dit helemaal niet!
Waarom kunnen sommige mensen nou niet van goede wil zijn, ook al kom je ze nog zo tegemoet??
Het is toch veels te mooi weer hiervoor ook? We wonen in een prachtige boomrijke straat dat stikt van de leuke hoekjes en bankjes! Waarom moet de buurvrouw dan perse dat kleine stukje met praktisch geen zon voor mijn deur niet alleen van genieten maar ook hebben??
Rant over, sorry hoor.
donderdag 7 mei 2020 om 13:11
donderdag 7 mei 2020 om 13:19
Je bent duidelijk en netjes geweest dus leg het voor nu naast je neer.
Dat zij chagrijnig is nu is niet jouw probleem. Je hebt het keurig opgelost.
Via de app werkt werkt voor jou duidelijk beter, omdat je dan rustig kunt bedenken wat je wilt antwoorden.
Probeert ze op straat weer dingen bij je geregeld te krijgen, laat je dan niet overbluffen, zeg dat je er zo op terug komt en bedenk dan eerst wat je wilt.
Wat dat betreft is deze situatie een goed leermoment om niet over je heen te laten lopen, toch?
En nu genieten van het weer!
Dat zij chagrijnig is nu is niet jouw probleem. Je hebt het keurig opgelost.
Via de app werkt werkt voor jou duidelijk beter, omdat je dan rustig kunt bedenken wat je wilt antwoorden.
Probeert ze op straat weer dingen bij je geregeld te krijgen, laat je dan niet overbluffen, zeg dat je er zo op terug komt en bedenk dan eerst wat je wilt.
Wat dat betreft is deze situatie een goed leermoment om niet over je heen te laten lopen, toch?
En nu genieten van het weer!
donderdag 7 mei 2020 om 14:41
donderdag 7 mei 2020 om 15:15
Ik zou toch echt terug appen dat je die tegels uit jouw tuin laat verwijderen op hun kosten. En ook je tuin in de gaten houden. Als die bouwvakkers komen, stuur je ze weer weg, met jouw huurcontract in de hand, want degene die hen opdracht gaf is dus niet degene die over de tuin kan beslissen.
En anders zou ik aangeven dat je dan de helft van de tegels uit de achtertuin er uit wilt om daar gras en bloemen te zaaien, en een grote boom te planten. Als de voortuin gezamenlijk is, dan is de achtertuin dat toch ook?
En anders zou ik aangeven dat je dan de helft van de tegels uit de achtertuin er uit wilt om daar gras en bloemen te zaaien, en een grote boom te planten. Als de voortuin gezamenlijk is, dan is de achtertuin dat toch ook?
donderdag 7 mei 2020 om 15:31
Pas op met 'tot volgende week', want voor je het weet 'lijkt' dat een toestemming dat ze volgende week tegels mogen leggen.lemoos2 schreef: ↑07-05-2020 13:07Ze kan zoveel zeggen en willen. Zij bepaalt niet wat en wanneer jij appt en zij bepaalt ook niet waar en wanneer ze er tegels in pleurt. Het enige dat jij moet toelaten is een begaanbaar paadje zodat zij haar raam kan zemen. Of je daar nu houtsnippers, grint of tegels gooit, dat is jouw keuze en niet aan haar. Met haar discussie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 7 mei 2020 om 15:50
En alleen de woningbouw kan TO sommeren om iets aan de tuin te doen als die idd lelijk verwilderd is , niet de buren. Dus verwijs de buren met hun klachten over achterstallig tuinonderhoud naar de woningbouw. Dan kunnen die vervolgens TO wel dwingen om iets aan de tuin te doen. Als het contractueel ti’s tuin is, dan hebben de buren er gewoon uit te blijven. ( en dan zou ik ook eens contact opnemen met de wijkagent).
donderdag 7 mei 2020 om 16:02
TO: De buren hoeven dus niet door jouw tuin om bij hun voordeur te komen? Jouw voordeur grenst wel aan de tuin? Als de ramen van de buren vanuit huis ook aan de buitenkant gelapt kunnen worden (openslaande ramen) dan hebben ze geen enkel 'recht' om ook maar een voet in jouw tuin te zetten.lemoos2 schreef: ↑07-05-2020 13:07Ze kan zoveel zeggen en willen. Zij bepaalt niet wat en wanneer jij appt en zij bepaalt ook niet waar en wanneer ze er tegels in pleurt. Het enige dat jij moet toelaten is een begaanbaar paadje zodat zij haar raam kan zemen. Of je daar nu houtsnippers, grint of tegels gooit, dat is jouw keuze en niet aan haar. Met haar discussie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 7 mei 2020 om 17:02
Chocolol, er staan verder drie dikke, lage struiken in, van die dingen waarvan de stam in de grond lijkt te verzinken, zo dik dus. Die begint op andere plaatsen ook op te komen. Daar moet ik iets aan doen inderdaad (vind ik zelf).
Lexi, mijn voordeur grenst aan mijn tuin, hun woonkamerraam is daarnaast. Kan je alleen via mijn voordeur langs lopen, wat ik uiteraard geen probleem vind. Er liggen drie stenen platen, los. Zijn niet van mij.
Ik was ook niet van plan om daar elke dag te hangen, ik heb een balkon met vol zon. Ik wil wel een bankje op de lange termijn, leuk voor bij de bloemen die ik dus heel veel wil. Ik was alleen niet van plan om dat onder hun raam te doen (wat zij zelf wel willen bleek gisteren).
Ik dacht eerder in het midden, dus een filink stuk van mijn deur en hun raam af. Ik heb toch ook geen zin in hun ogen in mijn achterhoofd?
Eva, het is inderdaad een goed leermoment.. Maar waarom nou weer met zulke mensen?
Forumfossiel, ik heb het idee dat die tuinlui vrienden zijn, geen betaalde krachten. Die gaan dus ook niet naar mij luisteren. Dat denk ik omdat vorig jaar dus ineens die mooie plant door het midden was gezaagd. Toen ik vroeg aan de buurvrouw hoezo zei ze, de gemeente was langs geweest met een wagen om bomen te snoeien, en zij kent een van die mannen. En had (zonder mijn toestemming!!) die man gevraagd dit te doen. Ik vond dit wel raar, maar goed, ik heb het genegeerd verder. Dom van me ja.
Ik ben gisteren duidelijk geweest dat ik het niet wou, en dat ik de woningbouw ging bellen. Vanochtend heb ik duidelijk geappt dat ze niet mijn toestemming hadden. Toch lijken ze dit te willen doorzetten.
Ik heb nog een buur geappt met de vraag of hij als bovenwoner alleen die tuin had of gedeeld met onder. Zijn antwoord was duidelijk: het is mijn tuin, van niemand verder. En dat ik moest uitkijken, want het zijn rare lui zei hij.
Ondertussen ben ik tussen de bedrijven door wel bezig met dit gedoe! Ik heb verdorie echt wel beter te doen!
Maar ik kan toch moelijk toezien hoe ze mijn tuin willen claimen??
Ik vind het echt bizar. Ga je nu, in coronatijd, je altijd vriendelijke buurvrouw lastigvallen en haar tuin proberen te jatten die niet van jou is!
Ik heb geen auto, zal ik voortaan maar met de buren carpoolen dan, want ja, zij hebben een auto en ik wil er een..
En als ze hem niet goed schoonmaken is ie helemaal van mij!
Ik spuit 'm ook wel even een andere kleur dan, ik hou niet van rood maar van blauw, en hé, ik moet ertegenaan kijken vanuit mijn keuken!
Das toch helemaal bizar en raar?
Dan heb je toch niks beters te doen?
Lexi, mijn voordeur grenst aan mijn tuin, hun woonkamerraam is daarnaast. Kan je alleen via mijn voordeur langs lopen, wat ik uiteraard geen probleem vind. Er liggen drie stenen platen, los. Zijn niet van mij.
Ik was ook niet van plan om daar elke dag te hangen, ik heb een balkon met vol zon. Ik wil wel een bankje op de lange termijn, leuk voor bij de bloemen die ik dus heel veel wil. Ik was alleen niet van plan om dat onder hun raam te doen (wat zij zelf wel willen bleek gisteren).
Ik dacht eerder in het midden, dus een filink stuk van mijn deur en hun raam af. Ik heb toch ook geen zin in hun ogen in mijn achterhoofd?
Eva, het is inderdaad een goed leermoment.. Maar waarom nou weer met zulke mensen?
Forumfossiel, ik heb het idee dat die tuinlui vrienden zijn, geen betaalde krachten. Die gaan dus ook niet naar mij luisteren. Dat denk ik omdat vorig jaar dus ineens die mooie plant door het midden was gezaagd. Toen ik vroeg aan de buurvrouw hoezo zei ze, de gemeente was langs geweest met een wagen om bomen te snoeien, en zij kent een van die mannen. En had (zonder mijn toestemming!!) die man gevraagd dit te doen. Ik vond dit wel raar, maar goed, ik heb het genegeerd verder. Dom van me ja.
Ik ben gisteren duidelijk geweest dat ik het niet wou, en dat ik de woningbouw ging bellen. Vanochtend heb ik duidelijk geappt dat ze niet mijn toestemming hadden. Toch lijken ze dit te willen doorzetten.
Ik heb nog een buur geappt met de vraag of hij als bovenwoner alleen die tuin had of gedeeld met onder. Zijn antwoord was duidelijk: het is mijn tuin, van niemand verder. En dat ik moest uitkijken, want het zijn rare lui zei hij.
Ondertussen ben ik tussen de bedrijven door wel bezig met dit gedoe! Ik heb verdorie echt wel beter te doen!
Maar ik kan toch moelijk toezien hoe ze mijn tuin willen claimen??
Ik vind het echt bizar. Ga je nu, in coronatijd, je altijd vriendelijke buurvrouw lastigvallen en haar tuin proberen te jatten die niet van jou is!
Ik heb geen auto, zal ik voortaan maar met de buren carpoolen dan, want ja, zij hebben een auto en ik wil er een..
En als ze hem niet goed schoonmaken is ie helemaal van mij!
Ik spuit 'm ook wel even een andere kleur dan, ik hou niet van rood maar van blauw, en hé, ik moet ertegenaan kijken vanuit mijn keuken!
Das toch helemaal bizar en raar?
Dan heb je toch niks beters te doen?
donderdag 7 mei 2020 om 17:07
Ik heb dit nou echt altijd. Ik val helemaal niemand lastig, maar is er een tokkie in de zaal, dan moeten ze mij hebben. Want ik lijk makkelijk. Ik denk dan, tis toch veel leuker om te rellen met iemand die een bek teruggeeft!? Of ben ik dan te simpel?
En dan heb je iemand z'n tuin ontvreemd, en dan?
Lekker zit je de komende 20 jaar niet, want iedereen in de straat weet dat het je tuin niet is! En boven zit dan een aardigw vrouw triestig te kijken naar wat haar tuintje was. Gezellig! Leuke gedachte om mee in je gestolen tuin te zitten! Ik kan daar gewoon echt met mijn kop niet bij, noem me maar naïef, i dont care.
Ik wil het ook niet snappen ook niet!
En dit zou ik graag tegen de buren zeggen maar hee, denk je dat die luisteren, met hun "Geen discussie zei ik!!!".
Moet ik daar dan maar overheen gaan schreeuwen met mijn hoge stem?
Echt pffffff.
En dan heb je iemand z'n tuin ontvreemd, en dan?
Lekker zit je de komende 20 jaar niet, want iedereen in de straat weet dat het je tuin niet is! En boven zit dan een aardigw vrouw triestig te kijken naar wat haar tuintje was. Gezellig! Leuke gedachte om mee in je gestolen tuin te zitten! Ik kan daar gewoon echt met mijn kop niet bij, noem me maar naïef, i dont care.
Ik wil het ook niet snappen ook niet!
En dit zou ik graag tegen de buren zeggen maar hee, denk je dat die luisteren, met hun "Geen discussie zei ik!!!".
Moet ik daar dan maar overheen gaan schreeuwen met mijn hoge stem?
Echt pffffff.
donderdag 7 mei 2020 om 17:15
Dit. Je kunt eventueel ook advies vragen aan de wijkagent.
En je kunt nu alvast de woningbouwvereniging informeren over deze berichten.
Hoewel ik zelf in de verleiding zou zijn om een hek om het hele stuk te zetten, minus die 30cm waarop zij hun ramen kunnen lappen. Maar daar wordt het niet echt gezelliger op vrees ik.