Gekrijs van buurmeisje

31-03-2013 01:17 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu in mijn bed en het is weer zover. Mijn buurmeisje is keihard aan het krijsen. Mijn buren hebben 2 kinderen. Het zijn geen baby's meer, ik schat dat ze rond de 4-6 jaar oud zijn. Zo'n 3x per week hoor ik oorverdovend gekrijs. Het is niet het "normale" huilen ("boeeehoeeeehoeee!!") maar dat schelle krijsen ("èèèèh aaaaaaaaaaah!!"). Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn buurvrouw spreekt geen woord Nederlands en houd er aparte fratsen op na. Zo heeft zijzelf ook voor veel geluidsoverlast gezorgd door te lopen op hakken/tapdansschoenen en dat de hele dag door, incl. rennen door het huis, van de trap afstormen. Dat is nu minder en dus ook geen probleem.

Maar ik maak me zorgen. Ik zie de kinderen nooit buiten spelen en mijn buurvrouw al helemaal niet. Maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Aan alle kenners: is dat gekrijs normaal? Of moet ik mij misschien zorgen maken dat iets niet pluis is?
quote:Star schreef op 31 maart 2013 @ 09:37:

[...]

Mijn oudste heeft tijden 'night terrors' gehad. Dan was het elke nacht raak.

Maar eens, gewoon aan de buurvrouw vragen.

Goh ik las dat net ook van iemand anders. Ik had nog nooit van 'night terrors' gehoord!?

Wat lijkt me dat afschuwelijk! Voor het kind, maar ook voor de ouders.
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 09:53:

Zij is een Braziliaans MOEDER niet een monster DIE HAAR DOCHTER MIDDEN IN DE NACHT OPEET!Je weet het maar nooit hoor, met Braziliaanse moeders.
quote:Twinkle1001 schreef op 31 maart 2013 @ 10:14:

[...]

Je weet het maar nooit hoor, met Braziliaanse moeders. Idd. nooit maar dit regel geld ook voor Nederlandse of Europese moeders.
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:17:

[...]

Idd. nooit maar dit regel geld ook voor Nederlandse of Europese moeders.Nee, hun eigen dochters opeten schijnt echt iets typisch van Braziliaanse moeders te zijn. Vinden ze lekker. Raar toch?
Ik ga verder niet om lachen, ten koste van mensen, uit welke land dan ook.

Ga jij maar je gang maar en vooral fijne Paasdagen.
Anders contact opnemen met de importeur? Aan de meeste Braziliaanse vrouwen in Nederland zit een Nederlandse importeur vast. Die spreekt vast wel een beetje van beide talen.
quote:Beauke schreef op 31 maart 2013 @ 06:57:

Allereerst zelf eens er op afstappen en vragen wat er aan de hand is dat ze zo vaak zo hard krijsen. En niet denken dat het niet helpt omdat ze geen NL spreekt, met handen en voetenwerk kom je ook al heel ver.

Mocht het niks uithalen kan het AMK altijd nog.

Het AMK bellen, alleen omdat kinderen vaak krijsen? Serieus?

Misschien zijn het gewoon kinderen die vaak krijsen, dreinen en hun peuterpuberteitsepisode doormaken.

Krijg soms het idee dat werkelijk om elke klipklap het AMK na een paar postings geopperd wordt in dergelijke topics.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ervaring! Amk kom je niet zomaar vanaf.

En ze reageren wel degelijk op 1 melding van een particulier!!

Ga eerst praten met die buuf!!
quote:eenzamehans schreef op 31 maart 2013 @ 01:17:

Welke afkomst?Maakt dat uit?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoe is het kind eigenlijk? Zie je haar wel eens overdags en hoe gedraagt ze zich dan?

Mensen vinden de moeder dus een rare. Is die dan wel in staat om voor kinderen te zorgen?

Misschien vinden mensen het onterecht dat ik gelijk ga twijfelen. Maar ik denk toch op de eerste plaats vanuit het kind. De opmerking van Yasuko vind ik erg schrijnend.

Stel dat kinderen mishandelt worden en het kán gebeuren omdat de buren "bang zijn voor aannames".
Oeh ik kijk nu toch wel anders naar mijn moeder als we straks aan het paasontbijt zitten :s
quote:tasje69 schreef op 31 maart 2013 @ 10:24:

Ervaring! Amk kom je niet zomaar vanaf.

En ze reageren wel degelijk op 1 melding van een particulier!!

Ga eerst praten met die buuf!!Niet als ze zich zorgen maken om de kinderen nee. En anders wel. Maar dat lijkt me nou precies hun taak.
Ik vraag me wel af wat voor geks jullie hebben gezien van die moeder? Is dat in de categorie 'ramen lappen op zondag' of 'lijntjes coke snuiven in de tuin'?
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 10:25:

Hoe is het kind eigenlijk? Zie je haar wel eens overdags en hoe gedraagt ze zich dan?

Mensen vinden de moeder dus een rare. Is die dan wel in staat om voor kinderen te zorgen?

Misschien vinden mensen het onterecht dat ik gelijk ga twijfelen. Maar ik denk toch op de eerste plaats vanuit het kind. De opmerking van Yasuko vind ik erg schrijnend.

Stel dat kinderen mishandelt worden en het kán gebeuren omdat de buren "bang zijn voor aannames".

Dus buitenlandse moeder moeten je uitlegt geven?

De toentertijd buurvrouw van Yasuko had toen ook aan Yasuko zelf kunnen vragen.

Om niet bang voor aannames te moeten zijn moet je juist interesse tonen en vragen hoe of wat, niet uitgaande dat toch iets niet "pluis" zou zijn.

Aan alle mensen die zoals TO en jij zo slecht over anderen kunnen denken zou ik aanraden een Communicatie cursus op te volgen.
Mijn zoonje wortd ook regelmatig gillend wakker 's nachts... Wat ik ook probeer, hij is niet stik te krijgen, hij slaat/schopt om zich heen, allemaal in zijn slaap lijkt het wel.. Af en toe is dit echt om gek van te worden, en aangezien ik in een flat woon, vraag ik mij ook heek vaak af wat de bureb wel niet denken!
Komt wel goed, schatje!
quote:macarona schreef op 31 maart 2013 @ 10:25:

Oeh ik kijk nu toch wel anders naar mijn moeder als we straks aan het paasontbijt zitten :s

Ik hoop dat er genoeg te eten is. En ga vér van d'r af zitten!
Maar ik weet zeker dat ik nooit eerlijk antwoord had gegeven, bang voor represailles.
Trouwens hebben die kinderen niet een vader? Miss. moet daar juist naar gekeken worden en niet naar die "rare" Braziliaanse moeder.
Van de week was is er een onderzoek naar buiten gebracht dat jonge kinderen gemiddeld 288 vragen per dag aan hun ouders stellen.

Dan denk ik : Als ze slechts in 10% van de gevallen hun vraag niet beantwoord krijgen (hun zin niet krijgen) is dat al gauw minstens 28x dat ze het op een krijsen kunnen zetten. Dus zo vreemd is het niet als je ze geregeld hoort.

Daarnaast maken kinderen soms ook heftige geluiden wanneer ze lekker aan het spelen zijn.
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:35:

[...]

Dus buitenlandse moeder moeten je uitlegt geven? Huh? Waar lees jij "buitenlandse" in mijn tekst? Wat heeft dat er mee te maken?quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:35:

[...]

De toentertijd buurvrouw van Yasuko had toen ook aan Yasuko zelf kunnen vragen.

En wat zou ze toen geantwoord hebben? Zou ze überhaupt antwoord hebben gegeven?

Ken je dat liedje van Suzanne Vega: 'my name is Luca" waarin de woorden "just don't ask" en "it's not your business anyway" etc. Dat liedje is best treffend. Mensen en ook kinderen lopen niet te koop met hun ellende.

quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:35:

[...]

Om niet bang voor aannames te moeten zijn moet je juist interesse tonen en vragen hoe of wat, niet uitgaande dat toch iets niet "pluis" zou zijn.

Aan alle mensen die zoals TO en jij zo slecht over anderen kunnen denken zou ik aanraden een Communicatie cursus op te volgen.

Zie waar ik mijn post mee begin: met vragen over het kind.

En het is niet dat ik slecht over anderen denk. Het is dat ik niets uitsluit. Jij sluit kennelijk weer WEL bij voorbaat alles uit en daarbij...... aannames. Een aanname over mij hoe ik over "buitenlandse" moeders denk. Terwijl dat nergens staat!
quote:yasuko schreef op 31 maart 2013 @ 10:39:

Maar ik weet zeker dat ik nooit eerlijk antwoord had gegeven, bang voor represailles.Tja Yasuko, helaas mishandelingen gebeuren ook, maar omdat een kind krijsen midden in de nacht wakker wordt gelijk hier komen met melding maken bij AMK, omdat ook nog moeder Braziliaans is, gaat mij echt 10 bruggen te ver.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Iones hier haal ik die informatie uit je post: Mensen vinden de moeder dus een rare. Is die dan wel in staat om voor kinderen te zorgen?
Als het kind mishandeld wordt, moeten er wel meer signalen zijn.

Vandaar mijn vragen.

Kinderen moet je geregeld te zien krijgen als ze ergens wonen. Als je ze niet vaak te zien krijgt omdat ze altijd binnen zitten, dan is er al iets aan de hand.

Vaak kun je aan de uitdrukking op het gezicht al veel uit halen. Je moet dingen in de context van de omgeving zien. Factoren vallen samen.

Dat is met dieren ook zo. Ik heb een hele magere oude pony. Mijn man is bang dat de dierenbescherming nog eens gebeld wordt, dat ze niet genoeg zou krijgen.

maar ze krijgt wél genoeg te eten. Als je kijkt naar de emmer water in de wei, het gras, en de hoeven die mooi bekapt zijn, dan kun je zien dat ze goed verzorgd wordt, ondanks dat ze mager is.
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:48:

Iones hier haal ik die informatie uit je post: Mensen vinden de moeder dus een rare. Is die dan wel in staat om voor kinderen te zorgen?

Ja, dat staat in de openingspost, dat veel mensen haar een rare vinden.

Dus in "raar" lees jij "buitenlands"?

Ik lees daaruit dat mensen iets aan die moeder zien wat ze niet kunnen plaatsen. Nu kan dat volgens mij niet het buitenlandse aspect zijn, want alle niet Nederlanders zijn voor ons buitenlanders. En dan zouden die dus allemaal raar zijn. Duitsers, Belgen, Amerikanen, fransen, alles wat niet Nederlands is.

Maar goed, misschien denk ik wel te simpel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven