Gekrijs van buurmeisje
zondag 31 maart 2013 om 01:17
Ik lig nu in mijn bed en het is weer zover. Mijn buurmeisje is keihard aan het krijsen. Mijn buren hebben 2 kinderen. Het zijn geen baby's meer, ik schat dat ze rond de 4-6 jaar oud zijn. Zo'n 3x per week hoor ik oorverdovend gekrijs. Het is niet het "normale" huilen ("boeeehoeeeehoeee!!") maar dat schelle krijsen ("èèèèh aaaaaaaaaaah!!"). Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn buurvrouw spreekt geen woord Nederlands en houd er aparte fratsen op na. Zo heeft zijzelf ook voor veel geluidsoverlast gezorgd door te lopen op hakken/tapdansschoenen en dat de hele dag door, incl. rennen door het huis, van de trap afstormen. Dat is nu minder en dus ook geen probleem.
Maar ik maak me zorgen. Ik zie de kinderen nooit buiten spelen en mijn buurvrouw al helemaal niet. Maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Aan alle kenners: is dat gekrijs normaal? Of moet ik mij misschien zorgen maken dat iets niet pluis is?
Maar ik maak me zorgen. Ik zie de kinderen nooit buiten spelen en mijn buurvrouw al helemaal niet. Maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Aan alle kenners: is dat gekrijs normaal? Of moet ik mij misschien zorgen maken dat iets niet pluis is?
zondag 31 maart 2013 om 12:30
Roddelen? Ik geef aan dat de buren dezelfde klachten hebben. En ik geef aan dat zij misschien wel meer klachten hebben.
Ook hebben zowel mijn moeder, als mijn andere buren afzonderlijk de kinderen alleen in huis aangetroffen (dat kan je zien vanuit de tuin). Het is dus niet zo dat wij zelf dingen aanvullen!
Mijn andere buren maar ook wijzelf zijn echt al heel vaak langsgeweest bij de buren. En als je buurvrouw aantrof, dan kwam je ook echt nergens met handen en voeten hoor.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 31 maart 2013 @ 12:23:
Je bent dus aan het roddelen met de buren, waardoor je dingen invult. Zou het niet veel beter zijn om eens met je buurvrouw te gaan praten in plaats van over haar praten?
Ook hebben zowel mijn moeder, als mijn andere buren afzonderlijk de kinderen alleen in huis aangetroffen (dat kan je zien vanuit de tuin). Het is dus niet zo dat wij zelf dingen aanvullen!
Mijn andere buren maar ook wijzelf zijn echt al heel vaak langsgeweest bij de buren. En als je buurvrouw aantrof, dan kwam je ook echt nergens met handen en voeten hoor.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 31 maart 2013 @ 12:23:
Je bent dus aan het roddelen met de buren, waardoor je dingen invult. Zou het niet veel beter zijn om eens met je buurvrouw te gaan praten in plaats van over haar praten?
zondag 31 maart 2013 om 12:43
Ik maak me zorgen om de kinderen, ik ben niet uit op roddels of iets dergelijks. Als ik ook zo lees in de reacties, maar ikzelf ook heb gedacht, kan het ook simpelweg een communicatiemiddel zijn van de kinderen. (Aan het begin dacht ik trouwens dat sprake was van huilbaby's, maar die fase zijn ze inmiddels al voorbij) Gekrijs om aandacht, of om je zin te krijgen. Ik zal daarom ook niet meteen het AMK inschakelen.
Maar het punt is, als je kijkt naar het hele plaatje, naar alles wat wij hebben waargenomen bij de buren, naar alles wat al een jaar of 2,5 gaande is, dan zou je kunnen denken dat iets niet klopt aan het gekrijs. Ik krijg dan ook steeds een naar gevoel in mijn buik als ik weer wat hoor.
Ik zal voorzichtig een gesprekje aangaan met de buurman, maar moet nog even goed denken hoe ik het verwoord zonder beschuldigend (want ik beschuldig hen ook echt nog niets!) over te komen.
Maar begrijpen jullie hoe lastig dit is? Je wil ouders echt niet valselijk beschuldigen, maar je wil ook geen risico lopen dat je iets ergs daadwerkelijk over het hoofd ziet.
Maar het punt is, als je kijkt naar het hele plaatje, naar alles wat wij hebben waargenomen bij de buren, naar alles wat al een jaar of 2,5 gaande is, dan zou je kunnen denken dat iets niet klopt aan het gekrijs. Ik krijg dan ook steeds een naar gevoel in mijn buik als ik weer wat hoor.
Ik zal voorzichtig een gesprekje aangaan met de buurman, maar moet nog even goed denken hoe ik het verwoord zonder beschuldigend (want ik beschuldig hen ook echt nog niets!) over te komen.
Maar begrijpen jullie hoe lastig dit is? Je wil ouders echt niet valselijk beschuldigen, maar je wil ook geen risico lopen dat je iets ergs daadwerkelijk over het hoofd ziet.
zondag 31 maart 2013 om 12:46
@My.
Hiermee had je je topic moeten beginnen want iets anders valt niet aan die Braziliaanse moeder en Nederlands vader te wijten. Voor mij is dit dus niet meer geloofwaardig en mijn conclusie is dat jij niets anders doet dan roddelen met je moeder en je buren.
@My.
Hiermee had je je topic moeten beginnen want iets anders valt niet aan die Braziliaanse moeder en Nederlands vader te wijten. Voor mij is dit dus niet meer geloofwaardig en mijn conclusie is dat jij niets anders doet dan roddelen met je moeder en je buren.
zondag 31 maart 2013 om 12:48
Mijn moeder heeft tegen mij gezegd dat zij heel vaak de kinderen alleen aantref in huis. Mijn buren hebben dit ook waargenomen en hebben dit tegen mijn moeder verteld.
Ik hoor het aan en ben niet met mijn moeder aan het roddelen. Ook gis ik niet. Ik heb er dan ook geen reactie op gegeven.
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 12:46:
@My.
Ik hoor het aan en ben niet met mijn moeder aan het roddelen. Ook gis ik niet. Ik heb er dan ook geen reactie op gegeven.
@My.
zondag 31 maart 2013 om 12:50
quote:Twinkle1001 schreef op 31 maart 2013 @ 06:12:
[...]
3x Per week midden in de nacht is niet bepaald normaal.
Maar het gewoon eens vragen aan de buurvrouw is wel een idee, om mee te beginnen.Mijn kinderen gingen zo enorm tekeer als ik hun haren waste. Heb met schaamrood op de kaken de buren wel eens uitgelegd waar die herrie vandaan kwam. Oké, dat doe je niet middenin de nacht, maar als een kind krijst, wordt het niet altijd mishandeld.
[...]
3x Per week midden in de nacht is niet bepaald normaal.
Maar het gewoon eens vragen aan de buurvrouw is wel een idee, om mee te beginnen.Mijn kinderen gingen zo enorm tekeer als ik hun haren waste. Heb met schaamrood op de kaken de buren wel eens uitgelegd waar die herrie vandaan kwam. Oké, dat doe je niet middenin de nacht, maar als een kind krijst, wordt het niet altijd mishandeld.
Later is nu
zondag 31 maart 2013 om 12:50
Dat ik iets niet in eerste instantie aankaart, betekent niet dat ik meteen ongeloofwaardig ben. Denk jij serieus dat ik zoiets zou verzinnen? Ik maak me serieus zorgen om de kinderen en jij denkt dat ik iemand ben die inspeelt op de zorgen van anderen en er een trolltopic van maakt?
Nogmaals: ik roddel niet met mijn moeder of met mijn buren. Mijn moeder en mijn buren hebben de kinderen alleen aangetroffen in huis. Ik heb hier geen onwaarheden aan toegevoegd, noch heb ik hierop gereageerd.
Makkelijk om te zeggen dat ik roddel dus.
@My.
Nogmaals: ik roddel niet met mijn moeder of met mijn buren. Mijn moeder en mijn buren hebben de kinderen alleen aangetroffen in huis. Ik heb hier geen onwaarheden aan toegevoegd, noch heb ik hierop gereageerd.
Makkelijk om te zeggen dat ik roddel dus.
@My.
zondag 31 maart 2013 om 12:52
@My.
Wat een onzin Ikhierhuh.
Eerst blijf je maar aansturen op discriminatie.
En nu trek je opeens de roddelkaart. Gaat nergens meer over.
@My.
Wat een onzin Ikhierhuh.
Eerst blijf je maar aansturen op discriminatie.
En nu trek je opeens de roddelkaart. Gaat nergens meer over.
zondag 31 maart 2013 om 12:52
quote:yasuko schreef op 31 maart 2013 @ 09:51:
Ik ontmoette laatst de buren van mijn ouderlijk huis die me vertelden vroeger altijd dat gekrijs uit ons huis gehoord te hebben.
Hadden ze maar iemand gebeld!
met zo'n ervaring kan ik me voorstellen dat je sneller een instantie belt. Maar heel veel kinderen krijsen zonder dat er wat is. Gelukkig.
Ik ontmoette laatst de buren van mijn ouderlijk huis die me vertelden vroeger altijd dat gekrijs uit ons huis gehoord te hebben.
Hadden ze maar iemand gebeld!
met zo'n ervaring kan ik me voorstellen dat je sneller een instantie belt. Maar heel veel kinderen krijsen zonder dat er wat is. Gelukkig.
Later is nu
zondag 31 maart 2013 om 12:55
Kunnen je moeders en buren ook in de rest van de kamers van je buren kijken? Lijkt mij sterk.
Ik ga geen discussie met jou aan, begrijp me goed, maar vanuit de informatie die jij hier heb achtergelaten kan ik niets anders concluderen dan dat jij dingen aanvult wat je buren betreft.
Als je je Nederlands buurman tegen komt kan je hem gerust vragen: Jeetje wat erg dat jullie dochter niet in een keer de nacht kan doorbrengen, wat zal dat voor jullie helemaal vermoeien zijn! En dan gelijk zoiets als: als jullie s'middag te moe zijn wil ik wel even op jullie meisjes passen zodat jullie even kunnen rusten.
Ik ga geen discussie met jou aan, begrijp me goed, maar vanuit de informatie die jij hier heb achtergelaten kan ik niets anders concluderen dan dat jij dingen aanvult wat je buren betreft.
Als je je Nederlands buurman tegen komt kan je hem gerust vragen: Jeetje wat erg dat jullie dochter niet in een keer de nacht kan doorbrengen, wat zal dat voor jullie helemaal vermoeien zijn! En dan gelijk zoiets als: als jullie s'middag te moe zijn wil ik wel even op jullie meisjes passen zodat jullie even kunnen rusten.
zondag 31 maart 2013 om 12:58
Jep, zo zal ik het een beetje proberen te brengen.quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 12:55:
zondag 31 maart 2013 om 12:59
Als vader er is bel je aan. Dan vertel je wat je hoort.
Hallo, Ik vroeg me iets af. Ik hoor zo ongeveer 3x per week dat een van de kinderen heel hard krijst midden in de nacht. Ik schrik ervan en maak me dan een beetje zorgen. Ik vraag me af waarom het kind zo hard krijst?
Dan hou je het bij jezelf en luister je naar de verklaring. Nadta je de verklaring hebt gehoord, en ook hebt gezien hoe erop wordt gereageerd (aanvallend, uiteggend, verontschuldigend) en wat de verklaring is, aan de hand daarvan kun je kijken wat er verder nog aan is te doen. Succes!
Hallo, Ik vroeg me iets af. Ik hoor zo ongeveer 3x per week dat een van de kinderen heel hard krijst midden in de nacht. Ik schrik ervan en maak me dan een beetje zorgen. Ik vraag me af waarom het kind zo hard krijst?
Dan hou je het bij jezelf en luister je naar de verklaring. Nadta je de verklaring hebt gehoord, en ook hebt gezien hoe erop wordt gereageerd (aanvallend, uiteggend, verontschuldigend) en wat de verklaring is, aan de hand daarvan kun je kijken wat er verder nog aan is te doen. Succes!
zondag 31 maart 2013 om 13:03
quote:mylenamyla schreef op 31 maart 2013 @ 12:43:Ik zal voorzichtig een gesprekje aangaan met de buurman, maar moet nog even goed denken hoe ik het verwoord zonder beschuldigend (want ik beschuldig hen ook echt nog niets!) over te komen.
"Hey, hoe is 't met jullie kleintjes? Ik hoor ze zo vaak 's nachts, zijn ze ziek?"
Zoiets?
"Hey, hoe is 't met jullie kleintjes? Ik hoor ze zo vaak 's nachts, zijn ze ziek?"
Zoiets?
zondag 31 maart 2013 om 13:10
Dat soort luchtige gesprekjes daar trapt toch niemand in? Onze achterburen maakten ook enorm lawaai en dat kind jankte constant, toen we daar op dezelfde manier wat van zeiden kregen we de wind van voren. Nu hebben we ook enorm luidruchtige achterburen ( die anderen zijn verhuisd ), de vader schreeuwt vreselijk veel en de kinderen ook. De moeder spreekt ook geen Nederlands. We horen ze vaak rennen, horen gebonk en ze schreeuwen de hele dag naar elkaar.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat die kinderen echt alleen thuis zijn, moeder kan ook boven zijn toch?
Of gaan jullie voor het raam staan kijken uren lang.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat die kinderen echt alleen thuis zijn, moeder kan ook boven zijn toch?
Of gaan jullie voor het raam staan kijken uren lang.