Gekrijs van buurmeisje

31-03-2013 01:17 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu in mijn bed en het is weer zover. Mijn buurmeisje is keihard aan het krijsen. Mijn buren hebben 2 kinderen. Het zijn geen baby's meer, ik schat dat ze rond de 4-6 jaar oud zijn. Zo'n 3x per week hoor ik oorverdovend gekrijs. Het is niet het "normale" huilen ("boeeehoeeeehoeee!!") maar dat schelle krijsen ("èèèèh aaaaaaaaaaah!!"). Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn buurvrouw spreekt geen woord Nederlands en houd er aparte fratsen op na. Zo heeft zijzelf ook voor veel geluidsoverlast gezorgd door te lopen op hakken/tapdansschoenen en dat de hele dag door, incl. rennen door het huis, van de trap afstormen. Dat is nu minder en dus ook geen probleem.

Maar ik maak me zorgen. Ik zie de kinderen nooit buiten spelen en mijn buurvrouw al helemaal niet. Maar ik vroeg me af wat ik moet doen. Aan alle kenners: is dat gekrijs normaal? Of moet ik mij misschien zorgen maken dat iets niet pluis is?
ik heb zelf een dochter en die kan krijsen als ze haar zin niet krijgt.

maw de adviezen die hier gegeven worden melding maken bij amk etc vind ik ZWAAR overtrokken.

moet elk kind dat het af en toe op het gillen of krijsen zet maar gelijk aangemeld worden.omdat men overlast er van heeft !!!

dat je een aparte buurvrouw hebt betekend niet dat het een slechte moeder is!!!!

en dat kinderen nu niet buiten spelen kan ook met het weer te maken hebben het is nogal koud buiten.

er zijn ook kinderen die niet van buiten spelen houden!!

vraag het gewoon aan je buurvrouw zou ik zeggen!!!
Dat krijsen is 9 van de 10 keer een gevolg van slechte opvoeding/nalatigheid.

Wij hadden voorheen ook zijn krijskind boven ons wonen. Begon als huilbaby en het heeft 3 jaar geduurd. Gehorige flat, dus we waren het goed zat.

Mama kwam namelijk nooit haar bed uit om het kind te kalmeren of te troosten. Had ze geen zin in. Zij sliep er namelijk gewoon doorheen. Een enkele keer kwam ze schreeuwend de slaapkamer van dochter binnen, om het kind tot stoppen te dwingen.

En wij genoten van alles mee.

Ik zou het eerst met de buurvrouw gaan bespreken, lost dat niks op, dien dan een klacht in bij de woningbouw.

Dat krijsen is niet normaal en het lijkt me voor dat kind ook niet leuk. Daarnaast hoef je als buren niet voortdurend in de herrie van de kinderen van een ander te zitten. En het is een signaal naar de buurvrouw, dat ze er eens wat aan moet doen.
(dubbel)
quote:Dummels schreef op 31 maart 2013 @ 10:39:

Van de week was is er een onderzoek naar buiten gebracht dat jonge kinderen gemiddeld 288 vragen per dag aan hun ouders stellen.288 maar? Dan zijn ze niet bij mij thuis geweest.
Iones, er worden ook kinderen mishandeld waar niet zomaar signalen bij zichtbaar zijn. Voorzichtigheid is dus gewenst, en al helemaal als buitenstaander is het lastig zo'n inschatting te maken.
Ik lees vaak hier op het forum: 'de kinderen spelen nooit buiten, dat vind ik raar.' Maar ben je dan zelf de hele dag aan het opletten, dat je dat weet? Ik vind niet dat je gelijk ervan uit kan gaan dat kinderen nooit buiten spelen omdat jij het toevallig nooit ziet.

Verder vind ik net als anderen hier dat je beter als eerste stap eens met je buurvrouw in gesprek kan, op een normale manier. Dus niet aanvallend en vanuit jezelf. (Niet: 'de andere buren vinden het ook hoor!' Dat is zo'n dooddoener.
Ik lees daaruit dat mensen iets aan die moeder zien wat ze niet kunnen plaatsen. Nu kan dat volgens mij niet het buitenlandse aspect zijn, want alle niet Nederlanders zijn voor ons buitenlanders. En dan zouden die dus allemaal raar zijn. Duitsers, Belgen, Amerikanen, fransen, alles wat niet Nederlands is.

Maar goed, misschien denk ik wel te simpel?

Juist wel Iones! Ik ben zelf Italiaans en was hoogzwanger toen ik naar Nederland kwam. Ik zelf heb dus moeten ervaren hoe mensen naar je kijken omdat jij niet "hun" taal kan spreken. Hoe andere moeders naar je kijken en oordelen zonder de moeite te nemen je te leren kennen want "zij kan toch geen Nederlands spreken?"

Nederland kan echt nog heel discrimineren zijn. Helaas.
anoniem_169608 wijzigde dit bericht op 31-03-2013 11:02
Reden: S
% gewijzigd
Zo'n gesprekje kan je trouwens ook voorbereiden met het AMK, Die A van AMK staat namelijk voor Advies. Dan kun je dus samen met een medewerker, zonder een naam te noemen of melding te doen, bespreken hoe je zo'n gesprekje met de buurvrouw kan doen.
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 10:55:

Iones, er worden ook kinderen mishandeld waar niet zomaar signalen bij zichtbaar zijn. Voorzichtigheid is dus gewenst, en al helemaal als buitenstaander is het lastig zo'n inschatting te maken.Dan kunnen ze die postbusreclames dus wel afschaffen.
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 10:59:

[...]

Dan kunnen ze die postbusreclames dus wel afschaffen.Ik bedoel: JIJ kan dus niet inschatten of een kind NIET wordt mishandeld. Geen voorzichtigheid met melden, wel voorzichtigheid met denken: "Oh er zijn te weinig signalen bij mijn buurvrouw dus het zal wel meevallen".
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:59:

Juist wel Iones! Ik ben zelf Italiaans en was hoogzwanger toen ik naar Nederland kwam. Ik zelf heb dus moeten ervaren hoe mensen naar je kijken omdat jij niet "hun" taal kan spreken. Hoe andere moeders naar je kijken en oordelen zonder de moeite te nemen je te leren kennen want "zij kan toch geen Nederland spreken?"

Joh, er is niet voor niets de term "moedermaffia" in het leven geroepen! Moeders doen dat heel erg bij elkaar, veroordelen, en elkaar onderling afkeuren.

Ik zelf ben trouwens geen moeder. En ik zou nooit aan jou getwijfeld hebben op basis van jouw nationaliteit. Eerder zou je mijn interesse al hebben gehad, ik ben immers een italofreak.

quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 10:59:

Nederland kan echt nog heel discrimineren zijn. Helaas.Misschien is dat zo. Maar dit geldt niet voor mij. Ik zal niet zeggen dat een moeder niet goed is voor de kinderen op basis van nationaliteit of de taal (nog) niet beheersen.
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 11:01:

[...]

Ik bedoel: JIJ kan dus niet inschatten of een kind NIET wordt mishandeld. Geen voorzichtigheid met melden, wel voorzichtigheid met denken: "Oh er zijn te weinig signalen bij mijn buurvrouw dus het zal wel meevallen".

Oh! Ik dacht dat jij andersom redeneerde.

Maar dan zijn wij het toch eens?

Je kunt altijd bellen en de situatie voorleggen. En dan kunnen ze je daar misschien wat handreikingen geven waar je zoal op kunt letten.
Kortom, meer uitleg van de TO zou welkom zijn. Want wat er nou precies 'raar' is, weet ik nog steeds niet.
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 11:04:

[...]

Oh! Ik dacht dat jij andersom redeneerde.

Maar dan zijn wij het toch eens?

Je kunt altijd bellen en de situatie voorleggen. En dan kunnen ze je daar misschien wat handreikingen geven waar je zoal op kunt letten.Precies.
quote:mylenamyla schreef op 31 maart 2013 @ 01:17:Mijn buurvrouw...houd er aparte fratsen op na.

Wat doet ze dan?

En het AMK kun je gewoon bellen om te overleggen wat je kan doen.

Zonder dat je de buuv met naam en toenaam vermeld.

Voor advies dus.
Op die leeftijd doen ze zoveel nieuwe indrukken op, naar school toe gaan, nieuwe omgeving, nieuwe kindjes leren kennen, regeltjes in de klas, kortom erg stressvol voor kinderen, en vaak voor ouders.
Ik zou eerst eens vragen voor je de instanties erbij betrekt..
@Iones

Misschien is dat zo. Maar dit geldt niet voor mij. Ik zal niet zeggen dat een moeder niet goed is voor de kinderen op basis van nationaliteit of de taal (nog) niet beheersen.

Heel fijn om te horen Iones! Inmiddels spreek dus goed Nederlands en heb ik gelukkig goede vrienden om mij heem. :-)

Maar ik weet nog wel hoe de eerste twee jaren van mijn leven in Nederland waren. :-S
quote:koffie_koby schreef op 31 maart 2013 @ 11:14:

Ik zou eerst eens vragen voor je de instanties erbij betrekt..Het liefst naar pappa want die spreekT waarschijnlijk goed Nederlands. :-)
anoniem_169608 wijzigde dit bericht op 31-03-2013 11:23
Reden: TTTTTTTTT
% gewijzigd
quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 11:17:

@Iones

Misschien is dat zo. Maar dit geldt niet voor mij. Ik zal niet zeggen dat een moeder niet goed is voor de kinderen op basis van nationaliteit of de taal (nog) niet beheersen.

Heel fijn om te horen Iones! Inmiddels spreek dus goed Nederlands en heb ik gelukkig goede vrienden om mij heem. :-)

Maar ik weet nog wel hoe de eerste twee jaren van mijn leven in Nederland waren. :-S

Dat valt mij heel erg tegen.

Niet van jou natuurlijk, maar van de Nederlanders. Ik had het gewoon niet gedacht. Wees jij nou maar blij met jouw nationaliteit! Ik had graag geruild. En mooi dat ik hier NOOIT van mijn leven was komen wonen!
Oooooh, is er ook een papa in beeld?

Nou, hup hup ga vrolijk pasen wensen en praat ff met die man.

En voor 't bevredigen van m'n nieuwsgierigheid;

wàt zijn nou die rare fratsen van die vrouw?
quote:kipkluifje schreef op 31 maart 2013 @ 11:32:

wàt zijn nou die rare fratsen van die vrouw?Ik denk toch wel dat dit DE vraag is in dit topic die steeds weer terugkomt. Maar of we daarop antwoord zullen krijgen....
quote:kipkluifje schreef op 31 maart 2013 @ 11:32:

Oooooh, is er ook een papa in beeld?

Nou, hup hup ga vrolijk pasen wensen en praat ff met die man.

En voor 't bevredigen van m'n nieuwsgierigheid;

wàt zijn nou die rare fratsen van die vrouw?

Ik ga er van uit dat wel een papa is, maar TO verteld alleen over die "rare" moeder. Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de inhoud van "raar" aangezien eerder ze problemen had gehad met andere buren ivm harde muziek en na een gesprek is opgelost. Dus luisteren kan die Braziliaanse met "rare fratsen" wel.

En nú... waar is die vader?
Late reactie, zomertijd he

Goed, de rare fratsen.

Mijn moeder en de buren aan de andere kant hebben de kinderen vaak alleen in huis gezien terwijl de beide ouders weg zijn voor lange tijd.

Verder houdt mijn buurvrouw erg van dansen en zo nu en dan loopt ze wel heeeeel schaars rond te dansen in haar huis en tuin. Nu is dat op zich geen probleem, want het is haar eigen huis natuurlijk. Ik heb daar geen last van. Ik denk dat ze een fanatieke danser is ofzo. Zoals ik ook al hiervoor heb aangekaart had ze vroeger de gewoonte om hakken in huis aan te doen en daar niet op te lopen, maar op te stampen, hollen, rennen, etc.

Verder voel je in huis wanneer de buuf het huis uit gaat. BAM! Keihard trekt ze de deur dicht. Ik overdrijf niet: ik voel het huis trillen. Dit is zo hard, dat je het aan het begin van de straat nog hoort, niet normaal dus.

En de buren aan de andere kant hebben soortgelijke klachten, al is het niet meer.

quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 11:35:

[...]

Ik denk toch wel dat dit DE vraag is in dit topic die steeds weer terugkomt. Maar of we daarop antwoord zullen krijgen....
De vader is Nederlands, maar is heel vaak weg ivm werk. Ik zal het bij hem proberen aan te kaarten. Maar hoe doe je dat zonder meteen al beschuldigend over te komen?

Het ging trouwens niet om harde muziek, maar om hard gestamp.

quote:Ikhierhuh schreef op 31 maart 2013 @ 11:39:

[...]

Ik ga er van uit dat wel een papa is, maar TO verteld alleen over die "rare" moeder. Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de inhoud van "raar" aangezien eerder ze problemen had gehad met andere buren ivm harde muziek en na een gesprek is opgelost. Dus luisteren kan die Braziliaanse met "rare fratsen" wel.

En nú... waar is die vader?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven