Geluidshinder van de buurman!

16-11-2013 13:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn, maar heb toch even advies nodig..

Ik woon in een leuk dertigjarige huis dat is opgedeeld in vier appartementen. Zulke huizen zijn natuurlijk hartstikke gehorig en daar ligt mijn probleem. Mijn naaste buurman draait graag muziek en zodra hij thuiskomt gaat het aan (ik zit zelf met ziekte thuis dus ben er ook altijd). Nu hoor ik niet letterlijk wat voor nummers hij draait, maar wel constante bass of beat. Dat geluid is mij gigantisch onder mijn huid gaan zitten en merk dat ik er spanningen door onder vind. Heb al aangeboden om evt een koptelefoon voor hem te kopen maar dat wilde hij niet. We hebben gelukkig wel de afspraak kunnen maken doordeweeks na 22:00u moet het rustig zijn.

Daarnaast is er zijn douche! Die grenst direct aan mijn woon/slaapkamer en zit direct aan het dunne tussenwandje gemonteerd, waardoor het lijkt alsof de douche in mijn kamer staat. Uiteraard kan ik niemand verbieden om te douchen , maar om nou midden in de nacht wakker te schieten omdat ik alles hoor( shampoofles,gorgelen, watergekletter) is nou ook niet ideaal. hij werkt geen ploegendiensten oid.

Verder een prima buur hoor die jongen.

Maar nou is mijn vraag of ik de verhuurder kan verplichten om de muur beter te isoleren?
Ik vraag me soms ook af waarom mensen die last hebben van overlast maar op een hutje op de hei moeten gaan wonen, en de overlastveroorzakers zelf niet. Dat vind ik zo'n raar. Lees het ook vaak op het forum hier.

Ik woon ook in een jaren dertig woning en heb gelukkig geen last van buren en zij (hopelijk) van mij ook niet. Ik loop bijvoorbeeld nooit met schoenen, laat staan hakken, in huis. Nou hou ik daar sowieso van, schoenen aan binnen, maar ik weet ook hoe hard mijn onderburen dat horen.

Heb ooit een bovenbuurvrouw gehad die consequent haar hakken aanliet in huis. Iedere stap die ze nam hoorde ik. Heb het vaak bij haar aangekaart en iedere keer beloofde ze beterschap. Main non. Ze bleef stampen op die hakken van d'r.

Ik snap niet hoe je daarmee kunt doorgaan als je weet dat je buren daar veel last van hebben.

Het gaat twee kanten op hoor vind ik.
quote:_lupine_ schreef op 16 november 2013 @ 18:54:

Ik vraag me soms ook af waarom mensen die last hebben van overlast maar op een hutje op de hei moeten gaan wonen, en de overlastveroorzakers zelf niet. Dat vind ik zo'n raar. Waarom is dat raar? Als je van rust houdt is zelfs normaal leefgedrag al storend als je in 'n gehorig pand woont waar je ingesloten bent door buren aan alle kanten. Ik vind het heerlijk om vrijstaand te wonen en als ik sporadisch een keer mijn muziek snoeihard wil zetten dan kan dat ook zonder dat ik daar buren mee stoor.
quote:_lupine_ schreef op 16 november 2013 @ 18:54:

Ik vraag me soms ook af waarom mensen die last hebben van overlast maar op een hutje op de hei moeten gaan wonen, en de overlastveroorzakers zelf niet. Dat vind ik zo'n raar. Lees het ook vaak op het forum hier.

Ik woon ook in een jaren dertig woning en heb gelukkig geen last van buren en zij (hopelijk) van mij ook niet. Ik loop bijvoorbeeld nooit met schoenen, laat staan hakken, in huis. Nou hou ik daar sowieso van, schoenen aan binnen, maar ik weet ook hoe hard mijn onderburen dat horen.

Heb ooit een bovenbuurvrouw gehad die consequent haar hakken aanliet in huis. Iedere stap die ze nam hoorde ik. Heb het vaak bij haar aangekaart en iedere keer beloofde ze beterschap. Main non. Ze bleef stampen op die hakken van d'r.

Ik snap niet hoe je daarmee kunt doorgaan als je weet dat je buren daar veel last van hebben.

Het gaat twee kanten op hoor vind ik.

Het maakt veel verschil of het huis oorspronkelijk als appartementengebouw is gebouwd of dat een (groot) woonhuis later in appartementen is verdeeld.

In het eerste geval waren de scheidingsmuren in die tijd (jaren '30) dikker dan de binnenmuren van de woning, om burengerucht te reduceren. Betreft het een later omgebouwde woning, dan is de kans groot dat de scheidingsmuur oorspronkelijk bijv. gewoon een dunnere binnenmuur tussen twee slaapkamers was en dan is het dus gehoriger.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik woon ook in een jaren 30 portiekwoning en die zijn inderdaad heel gehorig. Als de buren niezen hoor je het, waar ze lopen in hun huis, ook zonder schoenen, hoor je, als ze op iets luide toon praten kan je het letterlijk horen.

Je moet het dus wel een beetje treffen met je buren.

In mijn vorige woning (voor 1900 gebouwd) had ik zo veel (geluids)overlast van de bovenbuurvrouw, die een fan was van luidruchtige sexfeestjes, harde muziek en schelpartijen met haar partner, dat ik maar ben verhuisd.
quote:marseille schreef op 16 november 2013 @ 19:38:

Ik woon ook in een jaren 30 portiekwoning en die zijn inderdaad heel gehorig. Als de buren niezen hoor je het, waar ze lopen in hun huis, ook zonder schoenen, hoor je, als ze op iets luide toon praten kan je het letterlijk horen.

Je moet het dus wel een beetje treffen met je buren.

In mijn vorige woning (voor 1900 gebouwd) had ik zo veel (geluids)overlast van de bovenbuurvrouw, die een fan was van luidruchtige sexfeestjes, harde muziek en schelpartijen met haar partner, dat ik maar ben verhuisd.Maar je verhuist doodleuk weer naar 'n gehorig pand? Why?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven