Geluidsoverlast bovenburen

24-05-2018 07:28 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een jaren 30 woning, benedenwoning. Ik heb dit een aantal jaren geleden gekocht. Het is een fantastisch mooi appartement en heb er de eerste 2 jaar met veel plezier gewoond. Ik hoorde mijn bovenburen bijna nooit.

Maar, die zijn verhuisd en sindsdien heb ik heel veel last van mijn bovenburen. Zij huren. Het is niet zo dat ze heel gekke dingen doen, maar ze lopen allebei op hun hielen. Ook zijn ze nogal onhandig en laten veel dingen vallen, stoten tegen dingen aan. Alles dreunt dan (ook als 'gewoon ' lopen). Ik heb er wel eens wat van gezegd, maar ze zeggen dat ze geen gekke dingen doen.

Tussen mijn plafond en hun vloer zitten houten draagbalken, waarvan er enkele ontzettend zijn gaan kraken in het afgelopen jaar. Bij elke voetstap hoor ik niet alleen een dreun, maar ook heel veel gepiep en gekraak.

Ik hoor ook heel goed wanneer de afwasmachine aan is en zeker de wasmachine (is ook wel eens 's nachts aan - met centrifugeren trilt mijn hele huis). Ook met het warme weer hebben ze zo'n staande ventilator, die trilt gewoon door de vloer heen en ik hoor constant het gezoem.

Ik kon hier nog enigszins mee leven door oordoppen in te doen, maar ik heb ondertussen een paar keer oorontsteking gehad en ik trek dit niet meer. Ik werk vanuit huis en 1 van de 2 is tegenwoordig altijd thuis. Ik lig continu in de stress, ook als ze niet aanwezig zijn, want ik weet dat het lawaai weer komt.

Het zijn verder geen aso's of zo, daarom voel ik me ook zo'n zeurpiet. Maar tegelijkertijd heb ik zo'n stress dat ik er slecht van slaap (en dan nog minder kan hebben).

Ik zit te denken om de eigenaar van de bovenwoning te bellen met het verzoek om in ieder geval iets aan die krakende balken te doen (betekent wel dat de vloer er uit moet) . Ik ben zelfs bereid om dit te betalen en mee te betalen aan een nieuwe vloer boven. Er ligt nu goedkoop laminaat (althans het klinkt als goedkoop).

Maar iets weerhoudt me. Ik wil de relatie met mijn buren niet verstoren. Ik denk dat ze me nu al een zeikerd vinden. Ik ben zo ontzettend bang dat het nog erger gaat worden. Ik vraag me af ok ik gek ben, of gek aan het worden ben.

Welke geluiden zijn 'normaal'? Herken je je in bovenstaande situatie en zo ja, wat heb je er aan gedaan? Verhuizen is geen optie want de huizen zijn zo ontzettend duur, dat kan ik in mijn eentje niet ophoesten (woon nu goedkoop).
Als het zelfs je eigen koopwoning is zou ik geld investeren in je eigen koopwoning en niet in die van de bovenburen.

Als je bv dakisolatie en nog 1 isolatie,vloer,glas ed krijg je subsidie van het rijk. Ik heb het even opgezocht. In 2009 hebben we in ons vrijstaande huis met veel glas HR++ glas volgens subsidie norm laten plaatsen.Zelf moesten we nog 1958,56 bijbetalen.

In 2017 hebben we dak en vloerisolatie gedaan volgens subsidienorm. Vloerisolatie moesten we zelf nog 1205,98 bijbetalen en voor het dak 1832,98 bijbetaling.

Betere besteding dan een nieuwe vloer voor je bovenburen en ook goed voor latere verkoop huis want je energielabel valt ook hoger uit.
Alle reacties Link kopieren
Curley, ik heb mijn bovenburen ook nooit aangesproken op hun loopgedrag hoor. Ik heb aangegeven dat het heel erg gehorig is en dat ik er last van heb als ze om 12 uur 's nachts hun wasmachine aanzetten. En die staande ventilator die niet stabiel staat, het lijkt alsof er een heli opstijgt in mijn woonkamer.

Daar doen ze dan ook wel wat mee, dus dat is heel fijn. Maar schoenen uit en zachtjes lopen, daar zijn ze gewoon niet van. Ze zijn ook heel onhandig en stoten steeds dingen om. Zullen ze ongetwijfeld ook niets aan kunnen doen, maar irritant is het wel!
Alle reacties Link kopieren
NightFlight schreef:
24-05-2018 08:46
Maar het verstaan van telefoongesprekken zijn luchtgeluiden. Die kun je inderdaad te lijf gaan met isolatie boven het plafond. Bij mij zijn het echt contactgeluiden. Die gaan via de structuur van het huis. Dus als ze op die kraakbalken stompen gaan het via de muren naar beneden. Zelfde met die vloer. Als die niet vrij ligt, maar tegen de muur aan dan dreunt het bij mij via de muren naar beneden.

Als ze van de trap af denderen en ik zit met mijn rug tegen de muur op bed, dan trilt dat gewoon. Ze zijn gewoon heel erg onelegant.
Het is in elk geval iets om naar te kijken, wij hoorden haar ook goed lopen maar daarna niet meer. Ons plafond bleek ook met houten balken vast te zitten met koperdraad aan haar houten vloer, we hebben dit met een speciaal soort touw gedaan en ook andere contactpunten die we konden herstellen hersteld. Vanaf je plafond kan je meer doen dan je in eerste instantie zou denken, het lijkt me in jouw geval zeker de moeite van het onderzoeken waard.
Aan de trap kan je niks doen, die van haar liep vlakbij onze slaapkamer en ja we hoorden ze heel erg goed vooral als ze nachts met vrienden uit de stad nog een drankje na gingen doen en de voordeur keihard dichtsmeten. Maar dat zijn geluiden die erbij hoorden, ik werd er even wakker van, draaide me nog een keer om en sliep weer. Als je je er echt op gaat focussen lijken alle geluiden erger.
NightFlight schreef:
24-05-2018 10:33
Daar doen ze dan ook wel wat mee, dus dat is heel fijn. Maar schoenen uit en zachtjes lopen, daar zijn ze gewoon niet van. Ze zijn ook heel onhandig en stoten steeds dingen om. Zullen ze ongetwijfeld ook niets aan kunnen doen, maar irritant is het wel!

Sommige mensen bewegen nou eenmaal heel lomp, dat leer je ze ook niet meer af (als je dat al zou willen). Ik had ooit een buurman waarvan ik nog steeds denk dat hij een bowlingbaan in huis gehad moet hebben want wat maakte die een voortdurende takkeherrie! Wat ben je dan in hemelsnaam aan het doen de hele dag dat er voortdurend dingen op de grond kletteren, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw kwam dus klagen omdat ik op slippers of pantoffels door het huis liep, als het aan haar had gelegen dan zou ik dus alleen op sokken door mijn huis mogen lopen en dat gaat toch echt te ver. Accepteren dat je buren lomp en onhandig zijn kan ook wat schelen in de frustratie.

Misschien kan je kit tussen de balken en het plafond spuiten om het krakende geluid tegen te gaan. Mijn man ergerde zich in ons nieuwe huis aan de krakende trap en heeft toen kit tussen de treden en het stootbord gespoten om het probleem te verhelpen. Geen idee of het werkt met een plafond maar kit is gelukkig niet zo duur.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 10:23
Waar moet dat staan.. op welk zwart op wit?

Daarnaast gaat het om gewone woongeluiden waar TO last van heeft.

Zoals VVE-notulen. Je kan dat zelf ook wel bedenken, toch?
Er is jurisprudentie. Tot aan ontbinding van verkoop met alle gevolgen van dien.

Het is heel lastig om vast te stellen of het gaat om gewone leefgeluiden en dan nog zegt dat niets over de mate waarin iemand daarvan last kan hebben. Dat is heel persoonlijk en hangt van veel omstandigheden en factoren af. Het is vrij makkelijk om het klagen over overlast af te doen als gezeur, maar eigenlijk valt er niets over te zeggen, omdat de ene situatie nauwelijks hetzelfde is als een andere. Het hangt af van het gehoor, de frequentie, het aantal decibel, het tijdstip etc.

Er zijn verschillende manieren om er achter te komen in hoeverre de geluiden 'acceptabel' zijn. Geluid is meetbaar. Je kan zelf een decibelmeter kopen. Je hebt dan wel een hele nauwkeurige en dus dure nodig. Of je laat een meting verrichten door een onderzoeksbureau. Je kan kiezen voor de overlast te meten in de eigen woning als de overlastveroorzakers niet mee willen werken en het gaat bijvoorbeeld om nachtelijk burengerucht. Of als de buren wel willen meewerken kan je kiezen voor een hamermethode.
Objectief gezien is er wel wat vast te stellen, maar hoe je de overlast ervaart is subjectief.

Ik ben min of meer verplicht om bij de verkoop van mijn woning de geluidsoverlast te melden. Ik hoef het niet te doen, maar als de nieuwe bewoner ook overlast heeft en kwaad wil dan heb ik toch een probleem. Of nouja, misschien. Dat weet je nooit zeker natuurlijk. Er is in ieder geval een enorm papieren spoor.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
24-05-2018 10:20
Soms geldt geluidsoverlast als een verborgen gebrek. Je bent min of meer verplicht dit te melden, tenzij er niets zwart op wit staat qua overlast.
Het is een oud benedenhuis, dan zijn gewone leefgeluiden echt geen verborgen gebrek.
safrat schreef:
24-05-2018 11:14

Zoals VVE-notulen. Je kan dat zelf ook wel bedenken, toch?
Er is jurisprudentie. Tot aan ontbinding van verkoop met alle gevolgen van dien.

Het is heel lastig om vast te stellen of het gaat om gewone leefgeluiden en dan nog zegt dat niets over de mate waarin iemand daarvan last kan hebben. Dat is heel persoonlijk en hangt van veel omstandigheden en factoren af. Het is vrij makkelijk om het klagen over overlast af te doen als gezeur, maar eigenlijk valt er niets over te zeggen, omdat de ene situatie nauwelijks hetzelfde is als een andere. Het hangt af van het gehoor, de frequentie, het aantal decibel, het tijdstip etc.

Er zijn verschillende manieren om er achter te komen in hoeverre de geluiden 'acceptabel' zijn. Geluid is meetbaar. Je kan zelf een decibelmeter kopen. Je hebt dan wel een hele nauwkeurige en dus dure nodig. Of je laat een meting verrichten door een onderzoeksbureau. Je kan kiezen voor de overlast te meten in de eigen woning als de overlastveroorzakers niet mee willen werken en het gaat bijvoorbeeld om nachtelijk burengerucht. Of als de buren wel willen meewerken kan je kiezen voor een hamermethode.
Objectief gezien is er wel wat vast te stellen, maar hoe je de overlast ervaart is subjectief.

Ik ben min of meer verplicht om bij de verkoop van mijn woning de geluidsoverlast te melden. Ik hoef het niet te doen, maar als de nieuwe bewoner ook overlast heeft en kwaad wil dan heb ik toch een probleem. Of nouja, misschien. Dat weet je nooit zeker natuurlijk. Er is in ieder geval een enorm papieren spoor.

Ik weet niet hoor maar TO heeft last van normale leefgeluiden. En woont in een heel oud huis.
Je bent echt niet verplicht om dat te melden en dat is ook geen verborgen gebrek.
Dus je hele verhaal en je toon slaan nergens op.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 11:22
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
24-05-2018 11:14
Zoals VVE-notulen. Je kan dat zelf ook wel bedenken, toch?
Er is jurisprudentie. Tot aan ontbinding van verkoop met alle gevolgen van dien.

Het is heel lastig om vast te stellen of het gaat om gewone leefgeluiden en dan nog zegt dat niets over de mate waarin iemand daarvan last kan hebben. Dat is heel persoonlijk en hangt van veel omstandigheden en factoren af. Het is vrij makkelijk om het klagen over overlast af te doen als gezeur, maar eigenlijk valt er niets over te zeggen, omdat de ene situatie nauwelijks hetzelfde is als een andere. Het hangt af van het gehoor, de frequentie, het aantal decibel, het tijdstip etc.

Er zijn verschillende manieren om er achter te komen in hoeverre de geluiden 'acceptabel' zijn. Geluid is meetbaar. Je kan zelf een decibelmeter kopen. Je hebt dan wel een hele nauwkeurige en dus dure nodig. Of je laat een meting verrichten door een onderzoeksbureau. Je kan kiezen voor de overlast te meten in de eigen woning als de overlastveroorzakers niet mee willen werken en het gaat bijvoorbeeld om nachtelijk burengerucht. Of als de buren wel willen meewerken kan je kiezen voor een hamermethode.
Objectief gezien is er wel wat vast te stellen, maar hoe je de overlast ervaart is subjectief.

Ik ben min of meer verplicht om bij de verkoop van mijn woning de geluidsoverlast te melden. Ik hoef het niet te doen, maar als de nieuwe bewoner ook overlast heeft en kwaad wil dan heb ik toch een probleem. Of nouja, misschien. Dat weet je nooit zeker natuurlijk. Er is in ieder geval een enorm papieren spoor.
Nu roep ik maar wat, maar een oud heeft een ouderdomsclausule en je tekent dan dat je weet dat het huis oud is met daarbij behorende ‘gebreken’. Isolatie (en dus ook geluidsisolatie denk ik) is uit het jaar lang geleden en dus kun je niet verwachten dat het aan de standaard van 2018 voldoet.
Laat TO eerst eens praten met de bewoners. Dat heeft ze nog nooit gedaan. En/of de VVE bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het wel te maken met de stoffering van de vorige bewoners. Als ze vloerkleden hadden, dan misschien ook wel zware gordijnen, stoffen banken, veel boeken, kussens, noem maar op. Dat is allemaal materiaal wat geluid dempt. Als deze mensen een minimalistisch interieur hebben is er gewoon minder materiaal in het huis aanwezig dat geluid afvangt en dempt. Nu zul jij zeggen dat dat geen invloed heeft op contactgeluiden, maar ik denk dat je je daarin echt vergist.

Voor nu denk ik dat je al zo alert bent op geluid, dat alles je ook nog eens extra opvalt. Dus merkte je bij de oude bovenburen weleens iets op dan verdween dat direct weer uit je systeem omdat het geen optelsom was van alle andere geluiden die je ook weleens hoorde.

Ik denk dat het sowieso verstandig is om die vve nieuw leven in te blazen. Dit soort dingen kun je dan gewoon regelen in een regulier onderhoudsplan. Er is best veel info te vinden als je googelt op slapende vve activeren. Bijvoorbeeld dit: https://www.makelaarsland.nl/blog/stapp ... eigenaren/
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Lastig ... .

Vloerbalken vervangen lijkt me geen reële oplossing. Uiterst kostbaar en ingrijpend. Je komt dan toch aan de constructie aan van het pand. De VVE moet er daarom wellicht ook mee akkoord gaan en dat lijkt me heel moeilijk. Meer iets voor als er gevaar van instorting dreigt o.i.d..

Misschien moet je het meer in meerdere kleine oplossingen zoeken, zoals:

- je buren speciale en goede geluiddempende matten kado geven voor onder de wasmachine, afwasmachine en eventueel ventilator. Even Googelen. Er is veel te koop en ook in allerlei prijsklassen. Voordeel van kado geven is dat je zelf de matten kunt uitzoeken op kwaliteit i.p.v. alleen op prijs;

- loopgeluiden kunnen vooral verminderd worden door op sloffen/ zachte zolen te lopen. Vragen of ze dat willen doen/ als suggestie voorstellen. Vragen staat vrij.

- 's nachts geen afwasmachine en wasmachine meer draaien.

Verder zul je er toch mee moeten leren leven, of verhuizen (...). Zelf heel gewend aan jaren 30 woning en ook als iemand een etage boven je op sloffen door de kamer rondloopt of een burostoel naar achter schuift dan hoor je al gestommel beneden. Valt niks aan te doen, behalve dan rekening houden met elkaar en accepteren dat je geluiden hoort.
Mevrouw75 schreef:
24-05-2018 11:20
Nu roep ik maar wat, maar een oud heeft een ouderdomsclausule en je tekent dan dat je weet dat het huis oud is met daarbij behorende ‘gebreken’. Isolatie (en dus ook geluidsisolatie denk ik) is uit het jaar lang geleden en dus kun je niet verwachten dat het aan de standaard van 2018 voldoet.
Deels is dat zo. Je kan van een oud huis niet dezelfde kwaliteit verwachten als van bijvoorbeeld nieuwbouw. Nieuwbouw moet bovendien voldoen aan allerlei bouwbesluiten. Voor geluid is er een NEN-norm, maar helaas werkt niet met terugwerkende kracht. Geluidsoverlast heeft niet altijd alleen betrekking op de constructie. Je hebt ook te maken met het gedrag van bijvoorbeeld bewoners. Daar helpt geen ouderdomsclausule tegen. Ik wil niet beweren dat dit het geval is in de situatie van TO. Ik weet ook niet in hoeverre er echt sprake is van overlast bij haar. Daar valt namelijk niet veel over te zeggen zonder meting. Ik weet het alleen van mijn eigen situatie.
Alle reacties Link kopieren
NightFlight schreef:
24-05-2018 07:58
In dat geval stel ik me aan. (Bedoel dit niet lullig, maar mijn realiteit is behoorlijk verstoord door de grote ergernissen en slaapgebrek.)

Herkent iemand anders dat van een oud huis? Ik heb in veel huizen gewoond, ook oude, maar zo extreem gehorig als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik woonde in een zeer gehorig huis en woon er nu ook in een. Computer is geïsoleerd , na 10 uur, noodgeval 11 uur geen wasmachine. Maar lopen en rennen? eh dat moet kunnen. Rennen over de trap doe je niet de hele dag dus dat is maar af en toe. En ik neem aan dat ze ook niet de hele nacht heen en weer lopen Dus waar heb je nou precies last van? Kan het zijn dat je zelf stress hebt en daardoor overgevoelig?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 11:23
Laat TO eerst eens praten met de bewoners. Dat heeft ze nog nooit gedaan. En/of de VVE bellen voor advies.
Jawel, ik heb wel met de bewoners gepraat over de gehorigheid maar zij huren en gaan niet in de weer met renovaties. De VVE is een slapende. Gaat om 2 appartementen. Heb bij de KvK wel uittreksel verkregen. Nu maar hopen dat de contactpersonen nog dezelfde zijn (vorige eigenaar van mijn huis staat er nu op). Met de VVE kan ik niets. Ik moet de eigenaar van het appartement hierboven spreken.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
24-05-2018 11:59
Ik woonde in een zeer gehorig huis en woon er nu ook in een. Computer is geïsoleerd , na 10 uur, noodgeval 11 uur geen wasmachine. Maar lopen en rennen? eh dat moet kunnen. Rennen over de trap doe je niet de hele dag dus dat is maar af en toe. En ik neem aan dat ze ook niet de hele nacht heen en weer lopen Dus waar heb je nou precies last van? Kan het zijn dat je zelf stress hebt en daardoor overgevoelig?
Ze lopen niet de hele nacht heen en weer. Maar er is wel de hele avond (en tegenwoordig dag want eentje is weer gaan studeren en dus veel thuis) geschuif van stoelen, opstaan en weer gaan zitten (ook dat ploft lekker). Er is veel bezoek over de vloer, dus continu reuring.

Ja, ik heb zelf heel veel stress. Voornamelijk omdat ik nooit tot rust kom. En ja, ik ben overgevoelig geworden. Kan niks van ze hebben.

Iemand opperde dat ik dan wel buiten de stad kon gaan wonen omdat ik ZZP-er ben en vanuit huis werk. Dat klopt, maar dat laat mijn privesituatie momenteel gewoon niet toe (mantelzorg).
NightFlight schreef:
24-05-2018 12:19
Jawel, ik heb wel met de bewoners gepraat over de gehorigheid maar zij huren en gaan niet in de weer met renovaties. De VVE is een slapende. Gaat om 2 appartementen. Heb bij de KvK wel uittreksel verkregen. Nu maar hopen dat de contactpersonen nog dezelfde zijn (vorige eigenaar van mijn huis staat er nu op). Met de VVE kan ik niets. Ik moet de eigenaar van het appartement hierboven spreken.
Je hebt niet gepraat over dat je oplossingen wil onderzoeken? tenminste in je OP zeg je dat niet te durven. En een slapende VVE kan wakker gemaakt worden. ;)

Je kan nog wel 10 pagina's klagen over 'normale' geluiden in zo'n oud pand. Of je gaat kijken wat je echt er zelf aan kan doen. En dat is je mond open doen om mee te beginnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
24-05-2018 11:43
Lastig ... .

Vloerbalken vervangen lijkt me geen reële oplossing. Uiterst kostbaar en ingrijpend. Je komt dan toch aan de constructie aan van het pand. De VVE moet er daarom wellicht ook mee akkoord gaan en dat lijkt me heel moeilijk. Meer iets voor als er gevaar van instorting dreigt o.i.d..

Misschien moet je het meer in meerdere kleine oplossingen zoeken, zoals:

- je buren speciale en goede geluiddempende matten kado geven voor onder de wasmachine, afwasmachine en eventueel ventilator. Even Googelen. Er is veel te koop en ook in allerlei prijsklassen. Voordeel van kado geven is dat je zelf de matten kunt uitzoeken op kwaliteit i.p.v. alleen op prijs;

- loopgeluiden kunnen vooral verminderd worden door op sloffen/ zachte zolen te lopen. Vragen of ze dat willen doen/ als suggestie voorstellen. Vragen staat vrij.

- 's nachts geen afwasmachine en wasmachine meer draaien.

Verder zul je er toch mee moeten leren leven, of verhuizen (...). Zelf heel gewend aan jaren 30 woning en ook als iemand een etage boven je op sloffen door de kamer rondloopt of een burostoel naar achter schuift dan hoor je al gestommel beneden. Valt niks aan te doen, behalve dan rekening houden met elkaar en accepteren dat je geluiden hoort.
Dit ja. Het vervangen van balken is sowieso geen zaak voor huurders. Zoek het idd in de kleine dingen. Help ook ff mee om die wasmachine op te tillen voor zo'n mat :)
Mijn onderbuuf heeft mij met Sinterklaas eens 'anoniem' :-D een setje sloffen gegeven met een heel vriendelijk, maar niet mis te verstaan gedichtje erbij. Dan moet je wel een ongelofelijke hork zijn om niks met die boodschap te doen.
Verder is het een kwestie van beseffen dat je eerder gewoon heel veel geluk met je buren hebt gehad.
.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je zo gefocused bent op die balken vervangen dat je geen andere oplossingen meer wilt horen. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Aks die balken echt niet goed meer lijken te zijn, kun je natuurlijk contact opnemen met de eigenaar van het pand. Dat jij mee wil betalen, maakt het voor hem misschien aantrekkelijk om er wat aan te laten doen.
.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 12:33
Je hebt niet gepraat over dat je oplossingen wil onderzoeken? tenminste in je OP zeg je dat niet te durven. En een slapende VVE kan wakker gemaakt worden. ;)

Je kan nog wel 10 pagina's klagen over 'normale' geluiden in zo'n oud pand. Of je gaat kijken wat je echt er zelf aan kan doen. En dat is je mond open doen om mee te beginnen toch?
Ik heb het uittreksel van de VVE opgevraagd bij de KvK. Daar staat contact info in van waarschijnlijk de eigenaar van het pand hierboven. Ik vind het doodeng, maar ik ga het wel doen. Ik ben nu bezig met een lijst met dingen die naar mijn mening wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Die gaat dan naar de eigenaar. Nee, ik ga mijn bovenburen niet lastig vallen met mijn gezeik. Ik wil de relatie okay houden.

Ik heb net inderdaad gelezen hoe je een slapende VVE wakker kunt maken. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Ook die neem ik mee in mijn mail.

Andere oplossingen zoals mijn plafond isoleren heb ik al onderzocht. Daar heb ik zelfs al mensen voor over de vloer gehad die mij het afraden omdat het mijn probleem niet zou oplossen.

Verder heb ik net een noise cancelling koptelefoon besteld (meer dan 300 Euro, ouch) -- die komt morgen, ik heb nog wat oxazepammetjes gevonden en ik heb me net opgegeven voor Head Space (online meditatie). Ja, ik klaag veel maar het is echt niet zo dat ik niets doe hoor.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
24-05-2018 12:50
Het klinkt alsof je zo gefocused bent op die balken vervangen dat je geen andere oplossingen meer wilt horen. Klopt dat?
Misschien wel. Ik zit zo vast dat ik weinig andere (haalbare) oplossingen zie namelijk. Verhuizen is een makkelijk antwoord, maar een voor mij betaalbaar huis zonder boven of onderburen vind ik echt niet in mijn stad.
Alle reacties Link kopieren
NightFlight schreef:
24-05-2018 12:25
Ze lopen niet de hele nacht heen en weer. Maar er is wel de hele avond (en tegenwoordig dag want eentje is weer gaan studeren en dus veel thuis) geschuif van stoelen, opstaan en weer gaan zitten (ook dat ploft lekker). Er is veel bezoek over de vloer, dus continu reuring.

Ja, ik heb zelf heel veel stress. Voornamelijk omdat ik nooit tot rust kom. En ja, ik ben overgevoelig geworden. Kan niks van ze hebben.

Iemand opperde dat ik dan wel buiten de stad kon gaan wonen omdat ik ZZP-er ben en vanuit huis werk. Dat klopt, maar dat laat mijn privesituatie momenteel gewoon niet toe (mantelzorg).
Ik zou eens met de ha gaan praten. Je hebt echt té veel last van doodnormale geluiden. Is de mantelzorg je misschien te veel?
Alle reacties Link kopieren
NightFlight schreef:
24-05-2018 12:57
Misschien wel. Ik zit zo vast dat ik weinig andere (haalbare) oplossingen zie namelijk. Verhuizen is een makkelijk antwoord, maar een voor mij betaalbaar huis zonder boven of onderburen vind ik echt niet in mijn stad.
In jouw stad... maar als je zo slecht tegen geluid kan moet je ook niet in een stad gaan wonen. Het is of het een of het ander. De wereld kan niet stil zijn omdat jij het even niet aan kan. En je blijft je druk maken en focussen op dat geluid waardoor het alleen maar erger word.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meteen met een hele lijst komen bij die eigenaar.Zeg dat je wil laten onderzoeken of er idd een probleem is met die balken.

De koptelefoon vind ik wel een goeie zet. Je zal toch zelf moeten dealen met dit probleem. Kun je niet deels buiten de deur gaan werken. Desnoods in de bieb ofzo?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven