Goed dweilsysteem?

06-09-2013 10:23 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het de ergste huishoudelijke klus, dweilen . Nu wil ik het mijzelf zo makkelijk mogelijk maken door een goede, handige dweil te gebruiken, maar wat is nou echt een handige dweil? Wat gebruiken jullie en zijn jullie tevreden?
Alle liefde voor mijn leifheit in een filmpje

http://youtu.be/UDmQtwWuEXs
quote:nederlandsevrouw schreef op 06 september 2013 @ 11:05:

http://www.blokker.nl/web ... Id=51300&productId=137886

Deze is handig, gebruik hem nu al een jaar of 10. Heb hem in de aanbieding en met flink wat waardebonnen aangeschaft en nog geen seconde spijt van gehad.

Ben niet zo'n poetswonder, maar hiermee wordt het echt een makkie.+1 Echt een ideaal ding!
Leifheit is met stip het beste merk, en 3 jaar garantie.

Zelf heb ik de picobello xl. Handig ding en doek kan in de wasmachine.
Ja en?
Ik heb de microvezel dweiltjes ontdekt. Een roze om te dweilen: emmer, sopje, stok met rechthoekig uiteinde waar je van die natte doekjes in kunt klemmen, in die gaten bovenop zeg maar.

Roze dweil natmaken, op de grond leggen, stok op doekje zetten en dweilen, daarna 2 schone droge blauwe dweiltjes onder elke voet en dan al 'schaatsend' het looppad droogdweilen, de rest laat ik opdrogen. Meteen een workout :-).

Alle 3 de dweiltjes gaan daarna in de was.
Ik heb dit weekend een laminaat vloer in de kamer gekregen, wat is nu de beste systeem om mee te dweilen wat ook niet te nat is?
quote:tantetoosje schreef op 06 september 2013 @ 10:30:

[...]

Ik vind een mop dus een heel vies ding, heb nooit het idee dat je daar de vloer mee schoon maakt.Zo'n touwtjesding vind ik dus ook heel smerig. Na gebruik duurt het heel lang voordat zo'n ding droog is waardoor bacteriën er lekker in kunnen gaan broeien. Ik kan zelf niet overweg met zo'n langwerpige vloerwisser, ik mis daar altijd de hoekjes mee. Ik heb een vloermop van vileda, dus geen touwtjes maar van die gele sliertjes. Die kan je heel goed uitwringen. De mop haal je heel makkelijk van de steel om in de wasmachine te gooien. Ik heb er 2 in omloop en na vele malen al op 60 graden ze te hebben gewassen zijn ze nog steeds goed.
quote:netniet schreef op 09 september 2013 @ 00:00:

[...]

Zo'n touwtjesding vind ik dus ook heel smerig. Na gebruik duurt het heel lang voordat zo'n ding droog is waardoor bacteriën er lekker in kunnen gaan broeien. Ik kan zelf niet overweg met zo'n langwerpige vloerwisser, ik mis daar altijd de hoekjes mee. Ik heb een vloermop van vileda, dus geen touwtjes maar van die gele sliertjes. Die kan je heel goed uitwringen. De mop haal je heel makkelijk van de steel om in de wasmachine te gooien. Ik heb er 2 in omloop en na vele malen al op 60 graden ze te hebben gewassen zijn ze nog steeds goed.

Als je "dat touwtjesding" met z'n "touwtjes" naar boven zet om te drogen duurt dat helemaal zo lang niet. En hier gaat ie eens per 2 weken in de was op 60 graden en ik dweil met bleek: zo vies kan dat ding niet zijn.

Maar goed, andijvie en ieder z'n meug.
Walkandroll: ah, NU zie ik het echt VOOR ME!

(vergeet soms dat je zulke dingen ook via youtube kan vinden, ipv

leuke-liedjes-als-je-op-het-vf-zit )
Ik vind een mop ook een ranzig ding, bleg....trouwens, dweilen

jullie alleen met heet water of gooien jullie er bijv allesreiniger bij?

(ik namelijk wel, soms in mijn enthousiasme iets te veel...niet doen,

gaat je vloer van plakken)
Hier al 6 jaar de Leifheit Hausrein vloerwisser met emmer die voor je wringt, ideaal!
quote:mika65 schreef op 08 september 2013 @ 23:53:

Ik heb dit weekend een laminaat vloer in de kamer gekregen, wat is nu de beste systeem om mee te dweilen wat ook niet te nat is?Ik quote mezelf maar ff
Leifheit is zo droog als je zelf wringt (of eigenlijk de emmer)
Been there, done that, got the T-shirt.
Mijn moeder heeft nu die van de Lidl gekocht (is nu in de aanbieding):

Geen geld en het werkt!

Zelf ben ik best wel lui, dat ik die vochtige vloerdoekjes van Swiffer (of ander merk) koop. Tenzij het erg vuil o.i.d. is dan gebruik ik het systeem van hierboven, want dan gebruik ik heet water.

@Mika65 wellicht dat zo'n Swiffer iets is voor je. Ik gebruik het namelijk ook voor laminaatvloer.
Ja de swiffer is in de aanbieding bij Blokker deze week, denk dat ik die haal

@apatura de leifheit is me echt te duur
Marskramer heeft soms leuke acties voor leifheit.

Vochtige vloerdoekjes ben je op termijn veel duurder uit.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 09 september 2013 @ 15:28:

Leifheit is zo droog als je zelf wringt (of eigenlijk de emmer)+1
quote:mika65 schreef op 09 september 2013 @ 14:51:

[...]

Ik quote mezelf maar ff

Ook de leifheit.... Die kan op elke ondergrond, en door het wring-systeem in de emmer kun je de dweil zo nat of droog maken als je zelf wilt. Wij hebben door het gehele huis laminaat liggen en dat gaat prima!

Wij dweilen altijd met schoonmaak azijn, en eens in de zoveel tijd doe ik hem met vloeibare zeep.
quote:spekkies schreef op 06 september 2013 @ 12:12:

Ik lees mee! Ik heb de ideale manier ook nog niet gevonden!

Ik heb net zo'n ding als Nederlandsevrouw, alleen dan zonder emmer...dus ik peuter die doek los en wring hem uit en klooi hem

daarna terug op de stok *zweet* . Verre van ideaal!

Als de vloer erg vies is, doe ik het op de assepoester-manier: op mijn knieen met emmer sop en sponsgeval... + 1
Er staan nu zoveel schoonmaakartikelen afgeprijsd in de Blokker, weet nou nog steeds niet welke ik het beste kan gebruiken voor ons laminaat...
Walkandroll: hoeveel schoonmaakazijn gooi jij nou eigenlijk in

een emmer?? (ff voor mijn beeldvorming)
quote:walkandroll schreef op 08 september 2013 @ 23:24:

Alle liefde voor mijn leifheit in een filmpje

http://youtu.be/UDmQtwWuEXsDie steel met doek(-en) heb ik wel maar steeds met de handen in het vieze water vind ik niet lekker terwijl ik het al jaaaaren doe. Ik kende dit systeem niet. Ga ik wel kopen, zalig.
Ik ben ook om geloof ik.

http://www.bol.com/nl/p/l ... 005483906%26itm_role%3din

Is deze het? Voor de al reeds-gebruikers van dit systeem?

Nu heb ik een houten vloer, dus dweil niet vaak, maar welke doek kun je dan het beste kopen?
Babbelien dat is de handmatig bedienbare emmer, er bestaat ook een veeeeeel te dure emmer met 'voetbediening' (70 euries).
Babbelien, je hebt bij bijv Blokker van het merk Leifheit sensitief doeken, extra zacht voor kwetsbaarder materiaal.....bij de hausrein profi zijn ze lichtblauw (gewone doeken zijn gestreept).
quote:spekkies schreef op 10 september 2013 @ 11:33:

Babbelien dat is de handmatig bedienbare emmer, er bestaat ook een veeeeeel te dure emmer met 'voetbediening' (70 euries).Wel heel duur maar zo makkelijk! Ik heb het systeem al 12 jaar ofzo maar ben er echt blij mee. Het gaat niet zomaar stuk, is degelijk spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven