Goed dweilsysteem?

06-09-2013 10:23 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het de ergste huishoudelijke klus, dweilen . Nu wil ik het mijzelf zo makkelijk mogelijk maken door een goede, handige dweil te gebruiken, maar wat is nou echt een handige dweil? Wat gebruiken jullie en zijn jullie tevreden?
ik heb het poetssysteem van leifheit

met uitwringspers en rolwagentje

google eens op afbeeldingen

ik ben er heel tevreden mee

heb 2 vloerwissers : 1 voor nat en 1 voor droog of je kan ook gewoon na het poetsen nog eens droogdweilen met een oude sponshanddoek

je kan de dweiltjes makkelijk in de wasmachine gooien en je kan ook in de actionshop (blinq) dweiltjes kopen die op de vloerwissers passen maar de oospronkelijke van leifheit zijn nog beter omdat ze plastieken haakjes hebben en die zijn handiger in het soppen Het poetsen gaat heel snel eens je het wat gewoon bent

eens googlen : op youtube denk ik vind je wel een filmpje die je toont hoe je het best aanpakt
quote:babbelien schreef op 10 september 2013 @ 10:06:

Ik ben ook om geloof ik.

http://www.bol.com/nl/p/l ... 005483906%26itm_role%3din

Maar bij deze moet je nog wel die roller kopen waardoor hij makkelijk over de vloer rolt volgens mij. Geen ervaring ermee hoor.

Is deze het? Voor de al reeds-gebruikers van dit systeem?

Nu heb ik een houten vloer, dus dweil niet vaak, maar welke doek kun je dan het beste kopen?
Ik dweil met een microvezeldoek op een schrobber op stok. Grote emmer, doek steeds even schoonspoelen. En na afloop in de was.

Kennelijk ben ik heel ouderwets. Ik vind het handig. Als ik een vlek tegenkom kan ik met het doekje ook even met de hand poetsen. Veel rommel hier met twee kleine knoeikonten. Vooral mijn zoontje heeft het talent om eten te verstoppen en een uur later ermee rond te lopen.

Dweilen doe ik dus vaak. Niet elke keer het hele huis natuurlijk.
Een luiwagen en dweil heeft nog steeds mijn voorkeur, maar dat vindt mijn laminaatvloer niet zo leuk, dus nu heb ik al een paar jaar de Vileda Ultramax en die bevalt prima.

De vloer wordt prima schoon, maar niet te nat, ik hoef niet te bukken en te wringen, ideaal!

http://www.youtube.com/watch?v=wBcAc-6pZaE
Soleil, die Vileda van jou heeft zeker wat weg van de Leifheit

picobello!! Handig ding dus!

Was mij aan het afvragen of ie niet een beetje stroef glijd...maar dat valt dus mee??
Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond en daar is Vileda bekender dan Leifheit, dus ik kocht gewoon automatisch weer een Vileda (en het is geloof ik ook net wat goedkoper), maar het zal een beetje hetzelfde zijn ja.

Ik vind dat hij heel soepeltjes dweilt, helemaal niet stroef (op lamimaat tenminste) en dat de vloer echt in no time gedweild is. En bij een echt vuile plek kun je ook genoeg druk uitoefenen om het echt even goed schoon te maken. En ik hoef ook niet lang te wachten tot het weer droog is, dat is ook wel fijn.
Bedankt voor je tip! Als baby-spekkie hier wakker is, ga ik op naar vblokker!

Ik hou van hobby's dweilen (nouja, straks dan...oh als ze hem maar hebben).

Heb je een normale maat? Of een extra breed?
Ik denk normaal, wist niet dat er meer maten van zijn.
Die ziet er ook handig uit S0LEIL, maar ik ben altijd zo bang dat met het wringen ik die bak omgooi. Of is dat niet het geval?
Ik ben best onhandig en het is mij nog niet gebeurd

En ik zet toch best wat kracht, zodat die dweil niet al te nat is.
Up

Ik bezit dit systeem. http://youtu.be/phHltiZYrdQ

In aanschaf duur, maar het gaat jaren mee en dweilen is een eitje. Geen gedoe met emmers en mijn vloer is echt heel erg schoon
Alles komt goed
Ik heb een dwijlsysteem van hara, het valt me op dat niemand hier dat al genoemd heeft.
Het lijkt me dat het product waarmee je dweilt ook belangrijk is! Ik gebruik al jaren James, thuis maar ook in het café waar ik werk.

Ik gebruikte eerst allesreiniger maar nadat ik dit had gevonden heb ik geen last meer van vlekken en strepen.

http://www.james.eu/nl/producten

Ik gebruik zelf trouwens gewoon de simpele niet pluizende dweil en dat werkt perfect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven