goede kattenvoer

25-02-2010 20:40 78 berichten
ik geef mijn katten sinds kort Royal Canin voer.

gaf daarvoor gewoon 'supermarkt voer' en merk

sinds ik R. C. geef erg veel verschil en constateer

dus dat ze veel beter in hun vel zitten.

alleen is het vrij prijzig. nu vraag ik me af of er ook ander kattenvoer is van goede kwaliteit wat minder prijzig is dan R. C.

(zoals bijv. pro plan en Iams al weet ik dus niet of dat goed is)

iemand ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
quote:Puccini schreef op 04 maart 2010 @ 11:30:

Mij poes heeft vanwege ruzies met de hond bij haar vorige thuis niet meer haar hele gebit.

Momenteel is haar tandvlees ook geirriteerd en de dierenarts heeft aangeraden consequent te blijven met het merk voer. Dus ik heb nu van O'lacy gekocht, natvoer. Maar daar doet ze het niet goed op, ze heeft veel meer nodig en stinkt ook een uur in de wind op de bak (gelukkig geen diarree meer). Dierenarts heeft mij juist verteld dat duurdere merken vaak te rijk zijn, waar katten niet goed tegen kunnen.

Maargoed, poes kan dus brokjes erg moeilijk wegkrijgen vanwege de missende tandjes. Heeft iemand tips voor mij?

Hmm... rare reactie van jouw dierenarts, maar goed... zal er niet op in gaan.

Een kat zonder kiezen, kan prima brokjes eten! Echt waar, ik zie ze regelmatig. Als jouw kat niet goed brokjes kan eten en je geeft aan dat ze rood tandvlees heeft, denk ik dat ze ontstoken tandvlees heeft en dat doet nogal pijn en daardoor eet ze de brokjes niet. Misschien is het handig om daar wat aan te laten doen en haar eens door een dierenarts na te laten kijken die zich erg interesseert voor de tandheelkunde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarah Scott schreef op 05 maart 2010 @ 15:08:

En (@Ligeia) inderdaad gisteravond gelijk bekeken maar voor ons maakt het niets uit of we nu whiskasbrokken + blikvoer geven, óf rc-brokken. Dus dan gaat mijn voorkeur toch echt wel uit naar het kwalitatief betere voer Of de heren het er mee eens zijn, vraag ik me af; ze zijn nl helemaal wild van hun schaaltje blikvoer 's avonds Dat is na 2 weken wel over :-). Gewoon ineens niet meer geven en niet aan toegeven. Als ze 2 kg per 2 weken opeten, krijgen ze 70 gram per kat. Dat is wel te veel. 50 gram heeft een kat van 5 kg genoeg aan. (gemiddeld genomen). En weeg het ook af, anders heb je over een paar maanden bijzettafeltjes ipv katten...
Kent iemand het merk Lara? Daar krijgen onze katten namelijk de brokken van. Ik heb in de supermarkten en dierenwinkels alle etiketten bekeken op ingrediënten en dit leek me geen verkeerde keus. Katten vinden het volgens mij ook minder lekker dan de gourmet brokken :P Maarja die vond ik niet zo goed voor ze (dat kregen ze bij de vorige eigenaren).

Nouja ik kan moeilijk meningen vinden over dit merk dus was wel benieuwd of hier ook mensen zijn die het gebruik(t)en.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven