goede paraplu

17-10-2012 12:02 26 berichten
Waar koop je een stevige paraplu. Het lijkt wel alsof je tegenwoordig na een bui gelijk een nieuwe moet kopen. Ze zijn slap en vervormen zo snel, en de pluu die ik koop kwamen niet bij de action vandaan.

Dus wie kan me een stevige pluu adviseren, die ook na een flinke bui met wat wind (geen storm dat begrijp ik) nog in model blijft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Actionplu doet het toch echt al een paar jaar
Zo'n Delftse stormparaplu?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Plu's van de Ikea zijn prima en kosten nauwelijks iets! Je kunt ze alleen niet opvouwen. Zijn wat groter formaat.
Ik heb er eens eentje gekregen bij een beurs. Knalgroen, matcht nergens mee maar hij doet het fantastisch. Is niet opvouwbaar.

Ik heb me er jaren geleden al bij meergelegd dat die dingen eigenlijk bedoeld zijn als wegwerpartikel.
Deze heb ik zelf, de echte stormparaplu

http://www.bagageonline.n ... OWA2rjnh7MCFUhZ3godi1oAPg

Ben er heel blij mee!
Geen opvouwbare scheelt al veel.
Stormparaplu, erg goed maar ook erg duur. Daarom koop ik hem zelf niet, ik vergeet mijn plu namelijk altijd..:(
Mijn stormparaplu via IN*rentepunten was binnen een jaar in twee stukken: stok en plu.

Plu van Etos/Hema hield het ook niet lang uit. Vouwplu van de kringloop doet het al een tijdje prima.

Niet-vouwbare plu van oud-werkgever gaat ook goed.
Ik vind het zelf altijd het belangrijkst dat mijn hoofd droog blijft, de rest boeit me niet zo. Van die kleine kinderpluutjes, zoals van Jip en Janneke (hema), zijn heel stevig. Fiets ik ook mee in heel stevige wind! Maar als je een grote plu wil, dan zijn die niets natuurlijk.
Ik heb ook zo'n stormparaplu. Heb hem gekregen.

Werkt fantastisch. Alleen wel opletten dat je hem niet vergeet ergens..
Ik koop al juist nooit die opvouwbare vanwege de slapte.

Ik ga eens googlen voor zo een stormgeval, als ze echt goed stevig zijn heb ik het geld er voor over. We hebben hier in nl tenslotte vaak regen.
Knirps paraplu, sterk, ook tijdens storm en niet zo zwaar.
Ik heb nog nooit een paraplu gekocht. Dat zijn nou van die dingen die je ergens krijgt en die doen het bij mij prima. Ik heb er hier toevallig 2 weken terug 1 weggegooid die we al 10 jaar hadden. Van een oud werkgever van mijn man en die viel nu uit elkaar. Maar we hadden natuurlijk gewoon een nieuwe bij van een andere oud werkgever haha! En zo heb ik er nog een stuk of 6 staan ook opvouwbare van connexxion, die doet het prima!
Een goede paraplu is een paraplu waar je onder ligt op een Grieks strand met een biertje in je hand te liggen genieten van je vakantie.

Verder ben ik niet van suiker, dus plu, NEE!
Een niet opvouwbare paraplu? Die kun je dus niet inklappen? Of zie ik het nu verkeerd?

Ik heb zelf trouwens een stormparaplu. Een grote en een kleintje. Die voldoet prima. Alleen boven windkracht 7 of met rukwinden van boven die kracht dan vind ik het te heftig worden. Helaas hebben wij hier nog wel eens van dit soort winden en dan laat ik me maar omwaaien en natregenen.
Ik heb een senz stormparaplu (niet opvouwbaar) Maar vind het voorstuk te kort. Heb nu een stormparaplu (opvouwbaar)van de ANWB, perfect!
Ik heb vorig jaar een storm plu gekocht die wel inklapbaar was. Hij doet het goed! Ben helaas de naam van het merk vergeten...Ik had 'm gekocht bij een tassen/koffer/plu-winkel en niet bij een drogist ofzo.
quote:sweetdevil1 schreef op 17 oktober 2012 @ 13:01:

Ik heb een senz stormparaplu (niet opvouwbaar) Maar vind het voorstuk te kort. Heb nu een stormparaplu (opvouwbaar)van de ANWB, perfect!Ja, Senz bedoel ik!
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 17 oktober 2012 @ 12:37:

Een goede paraplu is een paraplu waar je onder ligt op een Grieks strand met een biertje in je hand te liggen genieten van je vakantie.

Verder ben ik niet van suiker, dus plu, NEE!

Zoiets heet een parasol.

Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.
Ik heb een Senz en ik zweer erbij. Bij de Bijenkorf tijdens de DDD dagen waren de opvouwbare laatst in de aanbieding. Kost dus meer dan een paraplu van het Kruidvat maar ze zijn dan ook geweldig.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Maar ik zou geen paraplu willen die niet opvouwbaar is. Daar zijn dus geen goede opties voor?

Ik fiets meestal door de regen dan vind ik een regenpak veel handiger.

Ik krijg ook al nooit paraplu's.
Het Viva forum is papaja.
quote:susanna1980 schreef op 17 oktober 2012 @ 13:08:

[...]

Zoiets heet een parasol.

Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.Ach, ik zie parasol en paraplu als auto en voertuig!
Goede tip, die van de ANWB. We hebben hier een winkel van de ANWB dus ga van het weekend kijken.

Als het keihard regent en stormt dan pak ik ook de auto hoor, maar heb een hond die er ook uit wilt als het regent. En dan is een goede plu erg handig, trouwens ik gebruik het ook op de fiets, als ik in de buurt moet zijn en de auto niet voor 5 min wilt pakken. Regenpak lijkt mij juist niks, heb er ook geen.
quote:sweetdevil1 schreef op 17 oktober 2012 @ 13:01:

Ik heb een senz stormparaplu (niet opvouwbaar) Maar vind het voorstuk te kort. Heb nu een stormparaplu (opvouwbaar)van de ANWB, perfect!Super dat ik dat weet, twijfel er nl over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven