goede paraplu
woensdag 17 oktober 2012 om 12:02
Waar koop je een stevige paraplu. Het lijkt wel alsof je tegenwoordig na een bui gelijk een nieuwe moet kopen. Ze zijn slap en vervormen zo snel, en de pluu die ik koop kwamen niet bij de action vandaan.
Dus wie kan me een stevige pluu adviseren, die ook na een flinke bui met wat wind (geen storm dat begrijp ik) nog in model blijft.
Dus wie kan me een stevige pluu adviseren, die ook na een flinke bui met wat wind (geen storm dat begrijp ik) nog in model blijft.
woensdag 17 oktober 2012 om 12:10
Deze heb ik zelf, de echte stormparaplu
http://www.bagageonline.n ... OWA2rjnh7MCFUhZ3godi1oAPg
Ben er heel blij mee!
http://www.bagageonline.n ... OWA2rjnh7MCFUhZ3godi1oAPg
Ben er heel blij mee!
woensdag 17 oktober 2012 om 12:13
woensdag 17 oktober 2012 om 12:33
Ik heb nog nooit een paraplu gekocht. Dat zijn nou van die dingen die je ergens krijgt en die doen het bij mij prima. Ik heb er hier toevallig 2 weken terug 1 weggegooid die we al 10 jaar hadden. Van een oud werkgever van mijn man en die viel nu uit elkaar. Maar we hadden natuurlijk gewoon een nieuwe bij van een andere oud werkgever haha! En zo heb ik er nog een stuk of 6 staan ook opvouwbare van connexxion, die doet het prima!
woensdag 17 oktober 2012 om 12:51
Een niet opvouwbare paraplu? Die kun je dus niet inklappen? Of zie ik het nu verkeerd?
Ik heb zelf trouwens een stormparaplu. Een grote en een kleintje. Die voldoet prima. Alleen boven windkracht 7 of met rukwinden van boven die kracht dan vind ik het te heftig worden. Helaas hebben wij hier nog wel eens van dit soort winden en dan laat ik me maar omwaaien en natregenen.
Ik heb zelf trouwens een stormparaplu. Een grote en een kleintje. Die voldoet prima. Alleen boven windkracht 7 of met rukwinden van boven die kracht dan vind ik het te heftig worden. Helaas hebben wij hier nog wel eens van dit soort winden en dan laat ik me maar omwaaien en natregenen.
woensdag 17 oktober 2012 om 13:08
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 17 oktober 2012 @ 12:37:
Een goede paraplu is een paraplu waar je onder ligt op een Grieks strand met een biertje in je hand te liggen genieten van je vakantie.
Verder ben ik niet van suiker, dus plu, NEE!
Zoiets heet een parasol.
Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.
Een goede paraplu is een paraplu waar je onder ligt op een Grieks strand met een biertje in je hand te liggen genieten van je vakantie.
Verder ben ik niet van suiker, dus plu, NEE!
Zoiets heet een parasol.
Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.
woensdag 17 oktober 2012 om 13:09
woensdag 17 oktober 2012 om 14:23
quote:susanna1980 schreef op 17 oktober 2012 @ 13:08:
[...]
Zoiets heet een parasol.
Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.Ach, ik zie parasol en paraplu als auto en voertuig!
[...]
Zoiets heet een parasol.
Verder ben ik het met je eens hoor. Goede (regen)jas aan doet een hoop. Ik loop nu ook zelden alleen door de regen, ik heb dan mijn handen nodig om de kinderwagen te duwen en peuter een hand te geven.Ach, ik zie parasol en paraplu als auto en voertuig!
woensdag 17 oktober 2012 om 15:33
Goede tip, die van de ANWB. We hebben hier een winkel van de ANWB dus ga van het weekend kijken.
Als het keihard regent en stormt dan pak ik ook de auto hoor, maar heb een hond die er ook uit wilt als het regent. En dan is een goede plu erg handig, trouwens ik gebruik het ook op de fiets, als ik in de buurt moet zijn en de auto niet voor 5 min wilt pakken. Regenpak lijkt mij juist niks, heb er ook geen.
Als het keihard regent en stormt dan pak ik ook de auto hoor, maar heb een hond die er ook uit wilt als het regent. En dan is een goede plu erg handig, trouwens ik gebruik het ook op de fiets, als ik in de buurt moet zijn en de auto niet voor 5 min wilt pakken. Regenpak lijkt mij juist niks, heb er ook geen.