Goedkoop groente en fruit

04-08-2010 13:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de markt haal ik wekelijks goedkoop groente en fruit. Veel daarvan gaat de vriezer in voor mijn smoothies. Nu vraag ik me eigenlijk af of er niet ergens online een toko is waar je lekker goedkoop verse groente en fruit kan bestellen. Desnoods grote hoeveelheden tegelijk. (ik vries het toch in)
nou, je hebt deze http://www.eismann.nl/001 ... 7b30ff/10010/Groente.html&intOffset=0, maar heb nog niet gekeken of ie echt zo goedkoop is.

Ze bezorgen wel aan huis, da's wel handig dus.
@hp, wat voor soort vruchten vries je dan in en schil en snij je het eerst voordat je het invriest?

Ik ben dol op smoothies en maak ze elke dag met m'n magimix. Het doet mijn gezondheid zo goed!!

Ik haal als ik in de AH ben altijd die doosjes bosbessen en frambozen. Dit is goedkoper dan vers en geloof ik nog even gezond (al zullen de meningen daarover verdeeld zijn).

Er is nu echt fruit in overvloed en ik heb heerlijke smoothies met perzik, abricoos, banaan en yogurt gemaakt (echt een aanrader en mega healthy).

@hp hoe groot is jouw vriezer?
Dank je star, ik zal eens kijken zo.

Merle: nou ik ben net begonnen met het invriezen enzo. Maar heb al gezien dat bijna alles wel in te vriezen is. Zojuist aardbeien, meloen en perzik (al vraag ik me af of dat een succes word) in de vriezer gestopt. Zometeen als de druifjes droog zijn gaan die ook in de vriezer. Ook (rijpe) banaan is prima in te vriezen. Wel alles eerst wassen, ontpitten, ontkronen enz en zo droog mogelijk weer in de vriezer stoppen.

Ja, inderdaad fruit in overvloed. Dat is ook mijn idee. Het is in de vriezer 12 maand houdbaar. Tijd dus om nu veel fruit in te slaan voor de rest van het jaar. En doosjes frambozen en bosbessen? Spring gelijk op de fiets naar de appie (daar kom ik eigenlijk nooit) klinkt lekker!

Mijn vriezer heeft trouwens 4 lades.
De Zwarte Markt of de Albert Cuyp of de Dappermarkt? Is niet online te bestellen maar misschien kan je zo nu en dan erheen gaan? Bij online heb je toch verzendkosten? Dan is het toch niet meer goedkoop of vergis ik mij?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mylene ik woon helaas in t oosten. Niet echt bij de albert cuyp of zwarte markt om de hoek dus. Maar ach, als ik dat eens per jaar doe best leuk ook. Wat betreft verzendkosten heb je gelijk, dat maakt het wel weer duur. (niet aan gedacht)
@hp, je kunt nu lekker inslaan idd. Ik denk ook dat de markt (in a'dam schijnt de ten kate markt het goedkoopst te zijn). Dat fruit van de markt is wel van mindere kwaliteit, het is sneller rot enzo, dus je moet het meteen invriezen.

Ik ga het denk ik zelf ook doen! Leuk klusje voor de zaterdagmiddag. Trouwens ingevroren perzikstukjes verkoopt de AH ook, dus het kan denk ik wel. Zelf doen is natuurlijk veel geodkoper.

Toch fijn als je straks in de wintermaanden al dat lekkere fruit in je vriezer hebt en dat het al geschilt en in stukkjes is. Een smoothie is dan in 3 minuten klaar!
Bij de boer! Bij mensen die een moestuintje hebben en nu met een overdaad aan bessen oid zitten? Iemand in Groningen waarbij dat het geval is toevallig?
Oh ik lees net dat je in het Oosten woont. Misschien is er wel een adres waar je het zelf kan ophalen.
Ik zie net dat er ook een topic 'kleine moestuinen' is. Misschien is daar iemand die in de buurt woont.
moestuin mensen zoeken heeft niet mijn voorkeur, dan heb je vaak zoveel werk met schoonmaken enzo. (wel eens wat gekregen van mensen met moestuin) En de boer heeft denk ik nog minder keuze dan hier op de markt in mijn woonplaats.
Ik haal bij de AH altijd doosjes diepvriesfruit. Er liggen hier doosjes ananas, mango, zwarte bessen, bramen, aardbeien en frambozen in de vriezer. Verder haal ik alles van de markt, maar vries niks extra's in.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 04 augustus 2010 @ 14:03:

moestuin mensen zoeken heeft niet mijn voorkeur, dan heb je vaak zoveel werk met schoonmaken enzo. (wel eens wat gekregen van mensen met moestuin) En de boer heeft denk ik nog minder keuze dan hier op de markt in mijn woonplaats.maar bij de boer halen, dan is toch meer het idee dat zij zo'n kraampje voor hebben staan met verse kersen etc. op het moment dat die geoogst worden, tegen een hele redelijke prijs, niet dat ze een hele fruitwinkel hebben. Zou mij wel aanspreken, vers en je weet waar het vandaan komt en dan haal je bij de een kersen en bij de ander rabarber, mooi uitje op de fiets.
Een groothandel die ook aan particulieren verkoopt, is dat niets voor je? (Soort tussenboer zeg maar). Weet niet of die er in het oosten des lands is, hier in het westen ken ik er een paar.

Sommige boeren verkopen in een schuur een breed assortiment. Beetje rondvragen misschien?
Bij een turks/marokkaans groenten en fruit winkeltje.. Altijd goedkoop en supervers.. Hebben ze in het oosten vast ook
Makro? Sligro zit geloof ik ook in Enschede. Tja en verder; wip eens de grens over. Hier bij de Lidl is er veel (en lekker) fruit (maar ook in de wintermaanden hoor! Dan zijn er bv volop mango's *zegt de mango-junk*
lidl
Bij de Aldi hebben ze ook diepvriesfruitmix, tropische fruitmix of bosvruchten, voor 2 euro per zak (van een kilo geloof ik) Dat is goedkoper dan vers en prima voor smoothies.
Hier zit overigens een boer in de buurt die zelf aardbeien, bessen en frambozen teelt maar ook andere groente en fruitsoorten verkoopt (van de veiling). Die is ook redelijk goedkoop.
Hoi

zag zojuist dat de doosjes fruit bij de AH nu 25 % korting zijn! dus even lekker inslaan.

tip voor meer ruimte: de doosjes zijn vaak maar de helft tot 3/4 gevuld misschien kan je per fruit een grotere plastic doos pakken en die vullen.

en als je zelf fruit invriest kan je dan het beste doen door de fruitjes los van elkaar op een bord te leggen als ze bevroren zijn kan je ze bijelkaar in een bak doen. zou krijg je losgevroren fruitjes en dat ik een beetje beter te hanteren!

groetjes
quote:layla1969 schreef op 04 augustus 2010 @ 14:51:

Bij de Aldi hebben ze ook diepvriesfruitmix, tropische fruitmix of bosvruchten, voor 2 euro per zak (van een kilo geloof ik) Dat is goedkoper dan vers en prima voor smoothies.Die was ik nog niet tegengekomen in de Aldi bij mij in de buurt. Ik zal er op letten als er weer ben.
Ik weet niet hoe oostelijk je woont, maar in Manderveen is een grote aardbeidenboerderij. Daar pluk je zef je fruit (voornamelijk aardbeien, maar ook bessen, frambozen en bramen). De laatste keer heb ik 5 euro betaald voor 3 kilo aardbeien.

Bramen kun je hier ook nog heel goed langs de weg plukken. Doen we ´s zomers altijd, dan maak ik er jam van. Jummie!

De fruitboederij in Rossum heeft trouwens kersen en andere fruitsoorten...
plokkie wijzigde dit bericht op 04-08-2010 15:28
Reden: even Rossum promoten
% gewijzigd
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Sarah Scott schreef op 04 augustus 2010 @ 14:23:

Makro? Sligro zit geloof ik ook in Enschede. Tja en verder; wip eens de grens over. Hier bij de Lidl is er veel (en lekker) fruit (maar ook in de wintermaanden hoor! Dan zijn er bv volop mango's *zegt de mango-junk*Hier bij de lidl (is dat nog NL of over de grens?) Goede tip trouwens, heb ik hier in de woonplaats niet maar wel in een buurtstad. Ga ik eens langs.
Goh, interessant dit!!

Maare, iemand die weet hoe het dan met de vitamines zit? Gaan die ook eerder verloren ofzo?
Volgens mij is invriezen juist een hele goede manier om de vitamines zoveel mogelijk te behouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven