Gordijn kleur advies

14-02-2012 20:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Mijn vriend en ik zijn ons huis opnieuw aan het inrichten. De vloer is wit, de tafel en stoelen zijn wit, mooie buffetkast ook wit, de nieuwe bank is bruin (niet extreem donker) en de keuken is wit met een bruin blad (ongeveer de kleur van de bank.

Nu het moeilijkste; Gordijnen!

We komen er niet echt uit welke kleur het moet worden. Wit is te wit en bruine is alleen mooi als het exact hetzelfde als de bank is.

Zou iets als zand of ecru kunnen? Of toch een warm witte tint?

Wat denken jullie?
Taupe
Taupe; hebben we het idd over gehad. Er zijn alleen veel verschillende kleuren taupe (wist ik niet) maar de ene neigt meer richting antraciet en de ander meer richting het bruine...
ga ff naar de kwantum, daar maken ze, ze ook.

Wij hebben taupe met creme en zwart, in zo;n grote schotse ruit.

(ik kan er ff niet opkomen, het is dat namaak merk op de ebay)
Wat voor "kleur" wit zijn de rest van je spullen? Als ze spierwit zijn zou ik daar geen warm wit bij doen.
Wat voor "kleur" wit zijn de rest van je spullen? Als ze spierwit zijn zou ik daar geen warm wit bij doen.
Donker rood, heel mooi en warm!
Een accentkleur, die terugkomt in je bankkussens? Bijv. turquoise.
it's a big club and you ain't in it
Oeh, als je het durft zou ik een print doen. Kan makkelijk met zoveel rustige lichte tinten in je huis. Of grijs met een patroontje of streepje. Of een kleur die je terug laat komen in accessoires. Zoek in een tijdschrift de kleur die overeenkomt met de kleuren in je huis en stop die knipsels in een envelop in je tas. Die kun je bij dingen houden om te kijken of het hetzelfde is of goed matcht. Leuk, veel plezier met kiezen!
Geen gordijnen een optie?
De overige meubels etc zijn allemaal wit. Een wit tint zal dan idd niet heel mooi zijn... Turquoise neigt richting groen toch? Is wel mooi of een mooie helder blauwe kleur...

Winkelfanaat, we hebben nu geen raambedekking en dat vind ik vreselijk. Bedoel je helemaal niks of een andere variant raambedekking?
Ja precies, een andere variant raambekleding. Je hebt volgens mij een vrij strakke inrichting, of wil je gordijnen om meer sfeer te maken?
Grijs/blauw of roest/oranje.
Welke stijl hou je van? Heb je een karpet? Ik denk voor een klassieke stijl aan wit/zand gestreept met brede banen. Voor een retro stijl iets met een groot patroon. Voor kleur een mooie kleur, gecombineerd met accesoires in verschillende andere kleuren.
Waarom is je huis zo 1 + 1= 1,5 ?

Je kunt een heleboel meer tinten in je huis toevoegen, zonder dat het afbreuk doet aan de basis (wit en bruin). Het kan het juist versterken.

Stel dat de kamer hieronder jullie kamer is (bruin is hier grijs, maar verder heb je dus die 2 basiskleuren), dan is het toch leuk als je daarnaast een beetje speelt met kleuren en materialen?

Hier nog zo'n woonkamer in basistinten wit en bruinig. Maar ze hebben wel een kleurtje op 1 muur toegevoegd (soort groen) en dat komt weer terug in de stoffen.

Of deze, ook basiskleuren met een kleurtoontje erbij.

Misschien hou je wat meer van romantisch? Ook hier nog wat variantie in kleur en soorten materialen.

Min of meer dezelfde basis, maar nu met andere tinten

Hier een plaatje van allemaal dezelfde tinten, maar door de verschillende materialen wordt het al spannender

Hier kun je zien hoe wit is aangekleed met aanvullende kleurtjes (en zoals je ziet kunnen dat er best meer dan 1 zijn)

Bepaald niet mijn smaak, maar zelfs hier hebben ze naast wit (meubels) en bruin (vloer) nog een kleurtje durven toevoegen

Zijn deze fotootjes een beetje de sfeer van jullie huis?

Niks mis mee en een prima basis, maar wel ontzettend 1-dimensionaal
Ik zou gaan voor een knaller: fuchsiaroze of mooi paars. Kan makkelijk met zo'n neutrale basis. Wel een idee om dan ook een wand in de accentkleur te doen of met behang in print en iets met de accesoires
Probeer eens voorzichtig wat meer kleur, door gekke kunst of een vreemd voorwerp

Zo'n zelfde basis, maar dan met wat persoonlijkheid

Iets voor jou ; )

Om dan toch maar in het thema te blijven ; )

Muurkunst?

Voor op de bank...

inspiratie, ook voor gordijnen

Schouderklopje, wat een leuke posts!!

Helemaal waar ik ook aan dacht maar wat ik niet uit kon leggen.
Als bruin/wit echt is waar je van houdt, zou ik proberen op andere fronten wat te knallen om persoonlijkheid toe te voegen.

Zo'n grote spiegel kan te gek zijn of in een verder strak interieur zo'n ouderwets stoeltje of burootje. Of in een romantisch interieur zo'n strakke afwijkende lamp.

Hier zie je veel soorten materialen bij elkaar, maar wel allemaal in dezelfde tinten en daardoor blijft het 1 geheel

Als je geen concessies wilt doen in gordijnen en je overtuigd bent van je basis, kun je ook doorzetten in bruin EN wit gordijnen

(grapje)

Lous, is er iets voor je bij?
Wat fijn, al die reacties!

Schouderklopje; voor jou een schouderklopje haha!

Zitten leuke dingetjes bij zeg! Misschien dat ik inderdaad moet knallen met kleur... Dat zal hier absoluut bij passen!
In welke hoek moet ik jullie smaak zoeken?

stoer?

koloniaal?

retro?

romantisch?

strak?

design?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven