Gouden tip gezocht

12-03-2020 20:50 10 berichten
Wij gaan alle muren thuis laten stucen en moeten daarom al het behang gaan verwijderen.
Nu krijgen we het behang wat wij erop gedaan hebben er goed af maar de laag van de vorige bewoners lukt amper. We zijn echt uren bezig met een klein muurtje omdat het cm voor cm gaat.

Wie heeft er goede tips of trucs? (Voor gipsmuren)

Uiteraard hebben we behangoplosmiddel al gebruikt. Een stomer hebben we ook maar dit kan blijkbaar niet op gipsmuren en op de stenenmuren hielp dat ook niet veel..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met het behang natmaken met warm zeepsop. Gewoon afwasmiddel werkt prima.
Emmer zeepsop en een behangkwast en dan het behang goed nat maken. Even wachten en dan trek je het er zo af.

Maar een stoomapparaat heb ik ook gewoon op gipsmuren gebruikt donder problemen hoor, waarom zou dat niet kunnen?
Fohn?
Iphi schreef:
12-03-2020 21:03
Ik heb goede ervaringen met het behang natmaken met warm zeepsop. Gewoon afwasmiddel werkt prima.
Emmer zeepsop en een behangkwast en dan het behang goed nat maken. Even wachten en dan trek je het er zo af
Dit! Evt in combi met breed plamuur mes.
Iphi schreef:
Emmer zeepsop en een behangkwast en dan het behang goed nat maken. Even wachten en dan trek je het er zo af.

Maar een stoomapparaat heb ik ook gewoon op gipsmuren gebruikt donder problemen hoor, waarom zou dat niet kunnen?
Absoluut deze tip. Je kunt het warme zeepsop ook opbrengen met een ragebol. In laten weken.
Warm zeepsop en heel veel geduld. Wij hebben ons nieuw (oude) huis helemaal moeten ontdoen van behang. Nu een lichtelijke haat jegens het spul. In één kamer echt dagen bezig geweest met z’n tweeën. Verschrikkelijk!
sanpellegrino wijzigde dit bericht op 12-03-2020 23:10
0.46% gewijzigd
Iphi schreef:

Maak van dat even maar lang. Muur kletsnat maken, koffie drinken, muur kletsnat maken en dan peuteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoezo kan een stoomaparaat niet op gipsmuren?
Bedoel je gipsplaten of gewoon van die witte gipsbeton blokken? Want daar werkt de behangstomer juist supergoed. Binnen een dag had ik alle behang op de slaapkamer eraf. De tussenmuren zijn bij ons allemaal van die witte gipsbetonblokken.

Bedoel je wel gipsplaten? Dan kan stomen helaas niet. In dat geval zou ik alle gipsplaten eraf slopen en nieuwe erop bevestigen. Die gipsplaten zijn goedkoop. Dus bespaar je de ergenis om het behang te verwijderen.
Bij een stenen muur werkte een plantenspuit met heet water en een klein beetje zeep goed. Even spuiten en krabben en het ging best snel weg.
Al het bovenstaande en even met een vork erover heen krassen. Dan komt het vocht beter achter het behang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven