Graf opknappen, tips gezocht

14-04-2013 16:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik een graf gaan opknappen. En ik hoop dat er mensen zijn die hier tips voor hebben om het mooi te maken.

Nu ligt er aarde met daarover heen witte kiezelsteentjes, er tussen in staan planten. Een skinia en een hortensia, maar die worden eigenlijk te groot. Ze worden of gekort of gaan eruit.

Probleem is dat tussen de witte steentjes door allemaal onkruid groeit. Het zijn een soort groene en rode kleine vetplantjes. Je kan ze er wel uittrekken maar dan komen ze net zo hard weer terug. Hierdoor ziet alles er behoorlijk onverzorgt uit. En dat is niet de bedoeling.

We vinden de steentjes wel erg mooi. Maar ze gaan ook door de regen enzo verzakken in de aarde.

Hebben jullie misschien tips om er weer wat moois van te maken?

Zelf zal ik mooi vinden de boven en onderkant met steentjes en in het midden alleen aarde, waar plantjes in kunnen.

Maar hoe zorg ik dat ze niet weer verzakken? Dat er geen onkruid tussen komt?

Is een worteldoek een optie tegen onkruid?
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 17 april 2013 @ 21:05:

Zijn er trends op dit gebied? Een Boeddha beeld er op? Iets met led verlichting misschien? Een kek multi media dingetje?

Wepkem met livestream in je kist, kunnen ze controleren of je wel echt dood bent.

Mensen mogen wat mij betreft een graf aankleden zoals zij het wensen.

Ik vind het belachelijk dat op de begraafplaats in ons dorp een "deksteen" niet meer is toegestaan, te lastig in het onderhoud voor de schoffeldienst.

Ik geloof dat je 60/70 centimeter grond mag "aankleden" en een staand "hoofdbord" mag plaatsen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven