Grindvloer in huis

25-01-2013 17:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hebben jullie ervaring met een grindvloer in je woning? Ik bedoel zo'n vloer met van die kleine steentjes die ze met een soort harslaag bovenop afharden.

Hoe bevalt zo'n vloer qua slijtage en onderhoud enzo?

Wat betaal je ervoor per m2?
Ik zou die eiken vloer repareren en dan de olielaag eraf schuren/schaven en in de whitewax/lak zetten, zoveeeel mooier en warmer dan zo'n lilluke kille grindvloer.
quote:Zuigstengel schreef op 25 januari 2013 @ 21:14:

Ik zou die eiken vloer repareren en dan de olielaag eraf schuren/schaven en in de whitewax/lak zetten, zoveeeel mooier en warmer dan zo'n lilluke kille grindvloer.

Ergens spreekt me dat ook wel aan, zou ook mooi bij de muren passen, die zijn krijtgrijs en leverkleur.

Maar ik weet hoe veel werk het is om de vloer te herstellen, krijg er al de kriebels van...
Wij hebben ook 2 honden waarvan 1 wel eens een ongelukje had en hier ruik je toch echt niks!

Maar door de goede seallaag trekt het ook niet in de vloer bij ons hoor
Waarom niet een (pu) gietvloer. Wij hebben er 1 en zijn er erg tevreden over. Makkelijk in onderhoud
Wij hebben ook een grindvloer en ik ben er heel blij mee. Staat heel mooi en goed schoon te houden, hoor. Mocht er een keer een vlek te zien zijn, dan maak ik het schoon met harde borstel en een sopje. Zo klaar.

Het klopt inderdaad dat sokken en sloffen wat minder lang mee gaan, maar dat heb ik er wel voor over.

Loop vaak genoeg op blote voeten en heb geen last van de kou.

Maar voor kruipende kids lijkt het me niet ideaal nee. Tegen die tijd maar weer wat op verzinnen.
Dacht ik ook: vervelend voor kruipend kind. Maar toen dat moment er eenmaal was viel dat echt wel mee. Dochter heeft heel wat rondgekropen hier. Als ze dat niet fijn had gevonden had ze dat vast niet zo vaak en met plezier gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven