Grootte garage?

woensdag 5 mei 2010 om 12:11
Wij gaan mss een nieuwbouwhuis kopen en denken nu over een hoekhuis na omdat we dan een garage er naast kunnen bouwen.
De standaard garage is 5 meter lang. Wij zouden er naast 1 auto ook graag onze fietsen in kwijt willen en evt. nog wat kampeer en kerstspullen.
Zou 7m dan voldoende zijn?
Hoe groot zijn jullie garages?
De standaard garage is 5 meter lang. Wij zouden er naast 1 auto ook graag onze fietsen in kwijt willen en evt. nog wat kampeer en kerstspullen.
Zou 7m dan voldoende zijn?
Hoe groot zijn jullie garages?

woensdag 5 mei 2010 om 12:21
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe groot de auto is die je hebt. Onze garage is 5 meter lang en daar past, naast de auto, niets meer bij. Maar onze auto's zijn 4,80 en 4,63 meter (die laatste staat in de garage), dus je kan er net langs lopen en dat is het wel. Als je een Suzuki Alto hebt, hou je nog anderhalve meter over waar makkelijk wat fietsen kunnen staan.
Maar als je de kans hebt om je garage wat langer te maken, zou ik dat zeker doen.
Maar als je de kans hebt om je garage wat langer te maken, zou ik dat zeker doen.
woensdag 5 mei 2010 om 12:23

woensdag 5 mei 2010 om 12:27
Hoe lang je auto is is van belang maar nog meer ,hoe breed je garage is .,maar ook wát voor een auto ,een tweedeurs heeft een langere deur ! een coupé bv. ook!
Ik heb zelf een erg lange garage 11 meter ,maar als ik mn auto erin zou zetten dan moet ik er aan de achterklep uit !! ,want ik krijg de deur niet ver genoeg open !
Ik heb zelf een erg lange garage 11 meter ,maar als ik mn auto erin zou zetten dan moet ik er aan de achterklep uit !! ,want ik krijg de deur niet ver genoeg open !

woensdag 5 mei 2010 om 12:36

woensdag 5 mei 2010 om 12:41
Zou je niet beter kunnen overwegen om een "kortere" garage te bouwen met daarvoor een carport? Wij hadden in ons vorige huis een garage en daar heeft de auto echt helemaal nooit ingestaan, stond altijd op de oprit ervoor.
Een auto steeds in en uit een garage rijden is niets voor mij, daar ben ik te laks voor. Een carport daarentegen, zodat je auto droog (en niet in de volle zon, minder warm, beter voor de lak, geen vogelpoep, geen sneeuw, minder kans op bevroren ruiten) is daarentegen wel ideaal. Heb je meteen plek in je garage voor van alles en nog wat.
Een auto steeds in en uit een garage rijden is niets voor mij, daar ben ik te laks voor. Een carport daarentegen, zodat je auto droog (en niet in de volle zon, minder warm, beter voor de lak, geen vogelpoep, geen sneeuw, minder kans op bevroren ruiten) is daarentegen wel ideaal. Heb je meteen plek in je garage voor van alles en nog wat.

woensdag 5 mei 2010 om 12:42
quote:Mieomij schreef op 05 mei 2010 @ 12:36:
1 meter 55 breed is voldoende...
http://www.youtube.com/wa ... tt0&feature=youtube_gdataIk zie het al, sponsjes aan de muur is de oplossing
1 meter 55 breed is voldoende...
http://www.youtube.com/wa ... tt0&feature=youtube_gdataIk zie het al, sponsjes aan de muur is de oplossing
woensdag 5 mei 2010 om 12:47

woensdag 5 mei 2010 om 13:40