Grootte garage?

05-05-2010 12:11 18 berichten
Wij gaan mss een nieuwbouwhuis kopen en denken nu over een hoekhuis na omdat we dan een garage er naast kunnen bouwen.

De standaard garage is 5 meter lang. Wij zouden er naast 1 auto ook graag onze fietsen in kwijt willen en evt. nog wat kampeer en kerstspullen.

Zou 7m dan voldoende zijn?

Hoe groot zijn jullie garages?
Alle reacties Link kopieren
Wil je dan juist niet kijken naar de breedte? Het lijkt me vervelend als de fietsen altijd voor of achter de auto staan.
Veel breder past niet op het grondstuk.

Ik had bedacht dat we een deur aan de zijkant/achterkant doen waardoor de fietsen dan naar binnen kunnen, als de auto er al staat.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe groot de auto is die je hebt. Onze garage is 5 meter lang en daar past, naast de auto, niets meer bij. Maar onze auto's zijn 4,80 en 4,63 meter (die laatste staat in de garage), dus je kan er net langs lopen en dat is het wel. Als je een Suzuki Alto hebt, hou je nog anderhalve meter over waar makkelijk wat fietsen kunnen staan.

Maar als je de kans hebt om je garage wat langer te maken, zou ik dat zeker doen.
Het ligt er aan welke auto je hebt :D Onze Aygo past makkelijk in een garage van 5 meter met spullen, een euhm.. grotere auto natuurlijk niet

Op internet is vast wel te vinden hoe lang je auto precies is, zodat je een beetje meer inzicht krijgt..
We hebben een golf, en we gaan nog een klein autotje voor erbij kopen (denk afmetingen aygo). Die laatste zal er meestal in staan (man is met andere auto meer weg). Maar ik wil wel in geval van "nood" de andere er in kwijt kunnen.

Maar dan zou 7m dus wel voldoende zijn?
Hoe lang je auto is is van belang maar nog meer ,hoe breed je garage is .,maar ook wát voor een auto ,een tweedeurs heeft een langere deur ! een coupé bv. ook!

Ik heb zelf een erg lange garage 11 meter ,maar als ik mn auto erin zou zetten dan moet ik er aan de achterklep uit !! ,want ik krijg de deur niet ver genoeg open !
1 meter 55 breed is voldoende...

http://www.youtube.com/wa ... tt0&feature=youtube_gdata
Onze garage is ongeveer 2,5 meter breed en onze auto is 1,70 meter breed (2-deurs, dus "lange" portieren). Als je een beetje handig parkeert kun je redelijk makkelijk in- en uitstappen. Degene naast je moet wel uitstappen voordat de auto de garage in gaat.
Zou je niet beter kunnen overwegen om een "kortere" garage te bouwen met daarvoor een carport? Wij hadden in ons vorige huis een garage en daar heeft de auto echt helemaal nooit ingestaan, stond altijd op de oprit ervoor.

Een auto steeds in en uit een garage rijden is niets voor mij, daar ben ik te laks voor. Een carport daarentegen, zodat je auto droog (en niet in de volle zon, minder warm, beter voor de lak, geen vogelpoep, geen sneeuw, minder kans op bevroren ruiten) is daarentegen wel ideaal. Heb je meteen plek in je garage voor van alles en nog wat.
quote:Mieomij schreef op 05 mei 2010 @ 12:36:

1 meter 55 breed is voldoende...

http://www.youtube.com/wa ... tt0&feature=youtube_gdataIk zie het al, sponsjes aan de muur is de oplossing
Die carport hadden we voor de 2e auto in gedachten.
Maar dat betekent 2 auto's achter elkaar.... ook niet zo praktisch, lijkt me. Bij ons stond er altijd een op de oprit, van degene die het eerste thuis was (ik dus ) en eentje in "openbare" parkeervakken op straat. Dat was overigens een lease-bak, waren we net wat minder zuinig op.
@Germanwings: dat wordt dus een Smart Fortwo: 270 cm lang, zo ben je verzekerd van genoeg overblijvende ruimte....en kun je ook nog in en uit stappen.....:)
Nee, geen smart for two, dan moet ik als we een 2e kind zouden krijgen weer een nieuwe auto kopen en als er iets is wat ik haat.
quote:germanwings schreef op 05 mei 2010 @ 13:13:

Nee, geen smart for two, dan moet ik als we een 2e kind zouden krijgen weer een nieuwe auto kopen en als er iets is wat ik haat.Omdat je natuurlijk bij een nieuwe zwangerschap het risico loopt op een 4-ling, zou ik maar voor een busje gaan
quote:Wintermuts schreef op 05 mei 2010 @ 13:40:

[...]

Omdat je natuurlijk bij een nieuwe zwangerschap het risico loopt op een 4-ling, zou ik maar voor een busje gaan
quote:Wintermuts schreef op 05 mei 2010 @ 13:40:

[...]

Omdat je natuurlijk bij een nieuwe zwangerschap het risico loopt op een 4-ling, zou ik maar voor een busje gaan Ik zal het even met manlief bespreken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven