Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:Zo-ik schreef op 15 januari 2017 @ 10:23:

Gister heb ik al wat spullen gekocht. Dus ik kan beginnen.

Zal straks even filmpjes opzoeken op youtube. (als iemand een leuke weet, hoor ik het graag)

Heb niemand om het te vragen.

De filmpjes van Handwerkles op YouTube vind ik heel fijn
quote:Idris schreef op 13 januari 2017 @ 17:19:

[...]

Haha, het huiswerk is af Van de col heb ik ook vast een extra bol opgehaakt. Ik verwacht namelijk dat er nog wel wat toeren bijkomen deze week. Heb jij het pakket gekocht Pretzel? Zo ja, wat is de breedte en legnte van de lintjes?

Dit zijn ze twee linten en een leren lint/veter lengte ongeveer 1.60 .

Breedte ongeveer 0,5 cm.

Ik heb wel een aangepast pakket dus weet niet of bij het complete pakket de lengte hetzelfde is .
quote:Avondzon schreef op 14 januari 2017 @ 14:28:

2 bollen aan de col haken Haha, daar ben ik deze week wel zoet mee!!! Ik ga nu beginnen met de wanten. Jij deed de col niet toch, Pretzel? Slimme keuze Klopt alleen de wanten ;) moet nog aan de duimen beginnen wordt van de week pas .
dubbel
Dubbel
In mijn complete set zit hetzelfde.
quote:Avondzon schreef op 15 januari 2017 @ 12:57:

In mijn complete set zit hetzelfde.Dan hou ik over voor nog een paar wanten
De duimen zitten eraan. Ben begonnen aan de col.
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk, een topic over breien en haken! Doe ik ook als ik de energie heb om rechtop te zitten . Leuk! Ik ga het topic even doorlezen. Ik brei momenteel een omslagdoek en haak een dekentje. Ben nog niet heel lang bezig dus ben nog met de basis bezig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Avondzon schreef op 15 januari 2017 @ 13:15:

De duimen zitten eraan. Ben begonnen aan de col.Viel het mee of tegen ?
Valt wel mee. Eerste ronde goed tellen en daarna zitten ze er zo aan
De handschoenen heb ik opgeslagen! Wordt een van de volgende projecten.

Afgelopen weken vooral weer bezig geweest met kraamcadeautjes en een aantal mutsen voor mijn moeder en zusje

En nu mag ik voor mezelf gaan haken, eindelijk kan ik eigen babydekentjes en trappelzakken maken, want ik ben zwanger Ik vind het zo leuk dat ik nu eigen wol en stof uit kan kiezen voor mijn eigen baby Het duurt allemaal nog even, maar ik vind het zo anders dan andere projecten!
Wat leuk gefeliciteerd Chantilly !
Gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd! Dat lijkt me inderdaad zo leuk
Dank jullie wel meiden!!
Wat leuk, gefeliciteerd Chantilly!
Wat leuk, van harte gefeliciteerd chantilly!! Lijkt me inderdaad leuk om dekentjes, trappelzak enz te haken voor je eigen kindje (ik kon zelf nog niet haken toen dus nu gewoon maar knuffels voor ze haken )
Gefeliciteerd Chantilly, wat leuk!
Chantilly gefeliciteerd. Wat lijkt mij het heerlijk om voor je eigen ukkie van alles te haken.

Avondzon, goed zeg dat je duimen er al aan zitten. Hoever ben je inmiddels?
quote:-Kia-Ora- schreef op 15 januari 2017 @ 13:19:

Oeh leuk, een topic over breien en haken! Doe ik ook als ik de energie heb om rechtop te zitten . Leuk! Ik ga het topic even doorlezen. Ik brei momenteel een omslagdoek en haak een dekentje. Ben nog niet heel lang bezig dus ben nog met de basis bezig. Hai!
Dat is leuk Chantilly!
Over ukkiebreien gesproken:

Ik wil een sjaal breien voor een kindje van een vriend- ze is nu 7 maanden, maar ik wil het breien voor volgende winter (mss past ie ook nu, dat is leuk maar niet noodzakelijk)

maar welke maten zal ik aanhouden?

10 cm x 80cm?

google is niet heel duidelijk...

en gefeliciteerd Chantily!!
quote:steph schreef op 20 januari 2017 @ 19:21:

Chantilly gefeliciteerd. Wat lijkt mij het heerlijk om voor je eigen ukkie van alles te haken.

Avondzon, goed zeg dat je duimen er al aan zitten. Hoever ben je inmiddels?Ik zit klaar voor week 4 (morgen!). Duimen zitten er dus al aan en de col is op de helft.
10cm vind ik heel smal en 80cm niet zo lang. Je zou voor de zekerheid even naar de HEMA kunnen en een kindersjaal opmeten. Ik heb nog nooit een kindersjaal gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven