Haarlem - Parkwijk

13-07-2019 03:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij wat vertellen over de Parkwijk in Haarlem? Aanrader of juist ver van weg blijven?

Ik woon momenteel in het buitenland en ben op zoek naar een tijdelijke woning in Haarlem. Bezichtiging zal via video gebeuren, dus zal weinig meekrijgen van de buurt. Natuurlijk ga ik de makelaar wel een en ander vragen, maar was benieuwd of mensen hier bekend zijn met deze buurt.

Alvast bedankt!
Tja, wat wil je weten?
Als je uit het buitenland komt ben je hopelijk niet zo bang voor allochtonen, dus daar hoeven we het dan niet over te hebben.
Parkwijk is qua woningen nogal gemengd: flats en nieuwbouw, huur en koop.
En er wordt momenteel veel vernieuwd.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik woon aan de andere kant van de stad en kom er nooit (ik weet wel dat er inderdaad veel vernieuwd is), maar misschien heb je hier iets aan: https://allecijfers.nl/wijk/parkwijk-haarlem/
Het maakt wel heel veel uit waar je in Parkwijk wil gaan wonen. Dus dat wordt wel lastig met een video bezichtiging. Heb je al een specifieke woning op het oog of kijk je nog algemeen naar Parkwijk?

Waar kom je nu vandaan? Het is er nogal multicultureel. Ik hou ervan want dat betekent voor mij fatsoenlijk eten. Maar als jij niet meer in de avond de straat op durft, dan is het geen goede wijk voor jou.
Het valt wel mee. Geen geweldige buurt, maar ik durf ook ‘s avonds nog wel door de Staalstraat te lopen. Mijn auto zet ik er liever niet, ik ben nogal gehecht aan de wielen :-)
Bedankt voor de reacties!

Woon nu in een van de grotere steden in de VS dus ben wel wat diversiteit gewend. Het zou gaan om een woning in de architectenbuurt, volgens de kaart van @Wojak. Maakt dat nog een groot verschil? Het is in de buurt van het wijkcentrum.

Heb vroeger in Apeldoorn Zuid gewoond, iemand een idee of dat vergelijkbaar is?

@Minke, daar zat ik inderdaad een beetje mee, want er zit geen garage/ondergrondse parkeerplaats bij de woning. Vraag me af of ik dat ergens dan kan huren in de buurt.
Als je budget het toelaat is Molenwijk een fijnere keus. Maar aan de kant van Parkwijk verandert momenteel ook veel en er komen een hoop woningen bij. Waarvan veel koop en hoog segment huur. Hogere WOZ zorgt in Haarlem onder andere voor een andere categorie onderhoud van de buitenruimte, dus dat ziet er dan gunstig uit (de wijkraad in Molenwijk heeft daar wel net járen aan lopen trekken voor ze dat voor elkaar had, dus een beetje geduld kan geen kwaad)
Ik heb die buurt even gegoogeld, Staalstraat en Berlagelaan zijn toch echt wel de slechtste straten in Parkwijk. Als je niet heel erg omhoog zit, zou ik het niet doen.
Hoe kom je er trouwens in? De huurwoningen zijn normaal gesproken alleen voor de minima met de laagste inkomens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven