Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Hee, een topic over haken! Leuk leuk leuk!

Ik heb voor mijn baby 2 dekens gehaakt, eentje van granny's van Lucy en eentje van de ripple van Lucy. Ben nu bezig met een deken voor mezelf met dezelfde granny's van Lucy. Ik heb pas een leuk tasje gehaakt en wil binnenkort nog zo'n tas haken maar dan van wat dikker garen. Liefst van een menggaren.

Ik was eerst fanatiek aan het breien maar haken vind ik ineens veel leuker. Moet nog wel een sjaal breien voor mijn schoonpaps. Binnenkort maar even afmaken...

Ravelry echt helemaal leuk! Ik ga je ook even toevoegen Snowpatrol!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ah dank Jody!

Oeh, ik heb nu een site met allerlei vierkanten gevonden:

link
Hihi, deze is ook leuk voor een babydeken:

olifantjesvoorbeeld
Ow cool Pop1980!

Ik zal hem ff in de OP zetten!!

Ben nu bij mn vriend en ben net een haaknaald en een bolletje katoen gaan kopen omdat het begon te kriebelen en mn eigen spullen in mn eigen huis (andere stad) liggen.
nogmeer patronen

linkje

linkje2

linkje3

laatste!

zo en nu koken denk ik... vanavond weer verder haken!
Bijtje, kom jij nou ook al op ravelry? Doen, is leuk!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik gooi ze weer in de OP!
Ohhh, ik wil al zo lang eens leren haken. Ik vind die granny squares echt geweldig, vooral met een witte basis. Misschien moet ik er toch maar eens goed voor gaan zitten, evt met mijn schoonmoeder... Het ziet er niet heel moeilijk uit op de filmpjes (hm, maar ik ben erg onhandig).
...
quote:pop1980 schreef op 14 juli 2010 @ 16:26:

Ik was hier even aan het opruimen!

Ik heb een paar hele mooi voorbeelden gezien op internet, zoiets wil ik ook maken, maar ik wil graag een beschrijving in het NL hebben, want in het Engels raak ik zo in de war....;-)

[afbeelding]

Wat mooi zeg!

Als kind haakte ik ook veel. Ik weet niet of ik het nog kan, maar ik wil weer gaan beginnen. Morgen maar eens op pad om te kijken voor een haaknaald en garen
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
En heel voorbarig. Ik heb me al aangemeld op Raverly onder de naam zusterclivia. Kon het niet laten
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik weet in ieder geval wat ik in de vakantie ga doen.

Moet garen/wol kopen en nog wat meer haaknaalden en dan ga ik aan de slag!!

Leuk topic hoor!!!

Iedereen succes gewenst met de nieuwe hobby!!

GroetjesBK66
.
Waar kan ik in Rotterdam garen en haaknaald(en) kopen? Bij een winkel als Pippoos of zo?
.
Gek, hoe snel je het weer oppikt na een tijd niet gedaan te hebben! Thx voor het openen van dit topic!

Heb ik komende maand tenminste iets te doen!
quote:Jody schreef op 14 juli 2010 @ 19:52:

Bij Pipoos hebben ze soms wat bolletjes Catania, afhankelijk van het filiaal. De haaknaalden vond ik daar vooral duur, op de markt zijn ze beter betaalbaar. Bij fourniturenwinkels hebben ze vaak wel haaknaalden, en op de Goudsesingel zit een mooie wolwinkel, LydiaLaine ofzo.

Verder is acrylgaren ook te koop bij Wibra en Zeeman.Fijn, dankjewel. Dan weet ik waar ik morgen heen moet.
ik ben ook op de site van attic24 terecht gekomen, maar de afkortingen die ze gebruikt, vind ik best lastig....

US dc/UK tr ??
en weet iemand hoe je een nieuwe kleur moet toevoegen?

Het is voor mij al weer zo'n tijd geleden...een paar steken wist ik nog wel maar pfffft... Maar de foto's hier hebben mij enthousiast gemaakt om het ook te proberen!
Nieuwe kleur:

Pak ean nieuwe draad, doe netalsof de nieuwe draad de oude is en sla hem om je haaknaald ipv de oude kleur. Haak nu verder. Je hebt dan wel 2 draden uitsteken, maar die kan je later wegwerken.

Wat ik vooral fijn vind aan haken s, da als je een fout maakt, je er weinig van ziet en je best stiekem ergens een extra lusje kan maken. Bij breien heb je meteen een gat als je het niet goed doet.

Haken is ook vooral doen, logisch nadenken en oefenen!
Ik ben sinds kort begonnen met haken, maar dan Zpagetti haken. Misschien kennen jullie dat wel? Het nadeel is alleen dat het zeer moeilijk verkrijgbaar is in de omgeving waar ik
Ik ben ff op Ebay aan het rondstruinen... daar kun je ook nog best goedkoop aan bijv Catania komen..
http://www.haakforum.nl/

Yamuna!! Wat doe je nou??!!

Nou ga ik helemaal niets nuttigs meer doen!
Haken is toch nuttig
voor de beginnende haker is dit een leuk bloemetje

leuk als applicatie op een zelf gehaakt mutsje ofzo

gehaakte bloem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven