Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
donderdag 28 oktober 2010 om 21:24
Dag allemaal,
wie kan mij helpen: ik heb een granny stripe gehaakt als kraamcadeau voor een vriendin.
Er moet nu alleen nog een (simpele) rand omheen...een picot rand lijkt me wel wat en heb ook wel wat gevonden her en der, maar ik begrijp de uitleg niet...kan iemand mij helpen met een idee voor een hele simpele rand (het moet voor maandag klaar zijn) of misschien de picot rand uitleggen?
Alvast enorm bedankt!!
wie kan mij helpen: ik heb een granny stripe gehaakt als kraamcadeau voor een vriendin.
Er moet nu alleen nog een (simpele) rand omheen...een picot rand lijkt me wel wat en heb ook wel wat gevonden her en der, maar ik begrijp de uitleg niet...kan iemand mij helpen met een idee voor een hele simpele rand (het moet voor maandag klaar zijn) of misschien de picot rand uitleggen?
Alvast enorm bedankt!!
donderdag 28 oktober 2010 om 22:25
quote:pioen schreef op 28 oktober 2010 @ 21:24:
Dag allemaal,
Alvast enorm bedankt!!Picot ken ik niet, maar misschien vind je deze rand leuk? Ik heb hem zelf voor een babydekentje gebruikt.
Dag allemaal,
Alvast enorm bedankt!!Picot ken ik niet, maar misschien vind je deze rand leuk? Ik heb hem zelf voor een babydekentje gebruikt.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
donderdag 28 oktober 2010 om 23:17
Hallo, ik heb een vraagje en hoop dat iemand hier antwoordt op kan geven.
Van de zomer zag ik een leuk topje in de winkel, waarvan de bovenkant gehaakt was tot ongeveer onder de borsten en de rest was een rekbare stof.
Sinds die tijd, wil ik graag zelf een topje maken maar kan geen patroon vinden. Wie weet waar ik die kan vinden....
Van de zomer zag ik een leuk topje in de winkel, waarvan de bovenkant gehaakt was tot ongeveer onder de borsten en de rest was een rekbare stof.
Sinds die tijd, wil ik graag zelf een topje maken maar kan geen patroon vinden. Wie weet waar ik die kan vinden....
vrijdag 29 oktober 2010 om 16:31
Ik weet niet of jullie het weten, maar de Wibra heeft de wol in de aanbieding. Ik was voor 8 bollen Saskia (voor mijn deken) maar 6 euro kwijt
sun.lover wijzigde dit bericht op 29-10-2010 16:32
Reden: type foutje
Reden: type foutje
% gewijzigd
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 29 oktober 2010 om 19:11
quote:Droomz schreef op 29 oktober 2010 @ 19:01:
Ik weet het, Sun lover. Heb alleen heeel veel acryl liggen, dus mag niet Ik wist het niet, maar in mijn deken gaan heel wat bolletjes zitten. Ik was met de laatste bol bezig en moest echt weer nieuwe bollen halen, en toen zag ik pas de aanbieding.
Ik weet het, Sun lover. Heb alleen heeel veel acryl liggen, dus mag niet Ik wist het niet, maar in mijn deken gaan heel wat bolletjes zitten. Ik was met de laatste bol bezig en moest echt weer nieuwe bollen halen, en toen zag ik pas de aanbieding.
vrijdag 29 oktober 2010 om 22:50
quote:Sun lover schreef op 29 oktober 2010 @ 17:26:
Saskia = acryl voor naald 3,5 - 4. 260 m/100g.
Dank je Sun. Ik denk dat ik morgen ff ga kijken. Is geen geld natuurlijk en mijn stripe is bijna af. Belachelijk, nog geen week bezig en zit al weer aan het volgende project te denken
Ik snap geen bal van die picot tekening. Ik moet ook nog een rand verzinnen voor mijn deken.
Ik vind jouw deken zo mooi sun, die kleuren echt heel fris.
Droomz, hoe haakt dat spaghetti spul? Dat is toch van dat dikke gerecycled katoen wat je met een heel dikke naald haakt? Lijkt me ook leuk voor een tas ofzo.
Hou je sterk hoor en niks meer kopen voor je de curvers leeggehaakt hebt
Saskia = acryl voor naald 3,5 - 4. 260 m/100g.
Dank je Sun. Ik denk dat ik morgen ff ga kijken. Is geen geld natuurlijk en mijn stripe is bijna af. Belachelijk, nog geen week bezig en zit al weer aan het volgende project te denken
Ik snap geen bal van die picot tekening. Ik moet ook nog een rand verzinnen voor mijn deken.
Droomz, hoe haakt dat spaghetti spul? Dat is toch van dat dikke gerecycled katoen wat je met een heel dikke naald haakt? Lijkt me ook leuk voor een tas ofzo.
Hou je sterk hoor en niks meer kopen voor je de curvers leeggehaakt hebt
zaterdag 30 oktober 2010 om 11:05
quote:Chatterly schreef op 29 oktober 2010 @ 22:50:
[...]
Hou je sterk hoor en niks meer kopen voor je de curvers leeggehaakt hebt Het haakt heel erg zwaar en je haakt het met een 10 of 12 mm haaknaald, dus inderdaad een hele grote. Het is overigens ook behoorlijk zwaar voor een tas. Ik heb er nu manden van gemaakt
[...]
Hou je sterk hoor en niks meer kopen voor je de curvers leeggehaakt hebt Het haakt heel erg zwaar en je haakt het met een 10 of 12 mm haaknaald, dus inderdaad een hele grote. Het is overigens ook behoorlijk zwaar voor een tas. Ik heb er nu manden van gemaakt
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zaterdag 30 oktober 2010 om 17:01
picot: haak het benodigde aantal lossen (meestal 3 of 4), na de vierde losse steek je de haaknaald door de eerste losse die je gehaakt hebt, draad over naald, door beide lussen heen halen en verder met het patroon... kinderlijk eenvoudig als je het eenmaal door hebt (en daar heb ik een hoop garen aan verprutst kan ik je vertellen!! snapte er ook geen ene kont van)
zaterdag 30 oktober 2010 om 19:42
quote:chayuz schreef op 30 oktober 2010 @ 11:57:
Joepie! mijn eerste projectje is af (jeetje, heb mij wel verkeken hoelang je ermee bezig bent, tijd vliegt!!)
[afbeelding]
nu ben ik bezig met een poepig klein egeltje <3
gelukkig werkt dit niks niet verslavend...Wat is die leuk
Joepie! mijn eerste projectje is af (jeetje, heb mij wel verkeken hoelang je ermee bezig bent, tijd vliegt!!)
[afbeelding]
nu ben ik bezig met een poepig klein egeltje <3
gelukkig werkt dit niks niet verslavend...Wat is die leuk
zondag 31 oktober 2010 om 01:42
zondag 31 oktober 2010 om 01:44
quote:bijtje29 schreef op 30 oktober 2010 @ 17:01:
picot: haak het benodigde aantal lossen (meestal 3 of 4), na de vierde losse steek je de haaknaald door de eerste losse die je gehaakt hebt, draad over naald, door beide lussen heen halen en verder met het patroon... kinderlijk eenvoudig als je het eenmaal door hebt (en daar heb ik een hoop garen aan verprutst kan ik je vertellen!! snapte er ook geen ene kont van)
Mijn begrijpend lezen laat me op het moment even in de steek..
Ik zal youtube ook eens raadplegen, in ieder geval bedankt
Mijn begrijpend lezen laat me op het moment even in de steek..
Ik zal youtube ook eens raadplegen, in ieder geval bedankt
maandag 1 november 2010 om 21:56
Hmm volgens mij snap ik iets heel stom niet en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ik ben nu bezig met deze granny's :
http://karinaandehaak.blo ... n-vierkant-met-bloem.html
helemaal leuk alleen die bloem in het midden blijft bij mij niet goed zitten in het begin.
Je moet dus met ene nieuwe kleur beginnen en gelijk een vaste haken, maar hoe kan ik dit het beste doen?
Ik vind alleen maar manieren om van kleur te wisselen door eerst een aantal lossen te haken. Of moet ik gewoon 1 losse haken en dan door in de vaste?
beetje vaag volgens mij maar ik hoop dat jullie het snappen....
Ik ben nu bezig met deze granny's :
http://karinaandehaak.blo ... n-vierkant-met-bloem.html
helemaal leuk alleen die bloem in het midden blijft bij mij niet goed zitten in het begin.
Je moet dus met ene nieuwe kleur beginnen en gelijk een vaste haken, maar hoe kan ik dit het beste doen?
Ik vind alleen maar manieren om van kleur te wisselen door eerst een aantal lossen te haken. Of moet ik gewoon 1 losse haken en dan door in de vaste?
beetje vaag volgens mij maar ik hoop dat jullie het snappen....
woensdag 3 november 2010 om 09:23
volgens mij moet je eerst het hele vierkant haken en daarna pas de bloem er op. De draad ven de bloem maak je vast zoals je van kleur wisselt. naald door gele lusjes, witte draad doorhalen (2 lussen op naald)wit omslaan en door twee lussen op naald halen. dit is je eerste steek van de drie lossen.hierna patroon volgen.... meestal haak ik de losse draad van het aanhechten mee in de drie lossen omdat me dat aan het einde weer afwerken scheelt.
wat is het hier stil overigens... wordt er niet gehaakt??
wat is het hier stil overigens... wordt er niet gehaakt??
woensdag 3 november 2010 om 10:38
woensdag 3 november 2010 om 15:52
Ik ben een beetje druk met (vooral) werk. Ben wel wat aan het haken maar meestal ben ik 's avonds zo moe dat ik op de bank plof en zelfs geen puf meer heb om te haken...
Maar... Ik heb een naaimachine gekregen, dus als ik dit haakwerkstuk af heb, ga ik aan het naaien... Dus zoveel zal ik hier niet meer zijn de komende tijd!
Maar... Ik heb een naaimachine gekregen, dus als ik dit haakwerkstuk af heb, ga ik aan het naaien... Dus zoveel zal ik hier niet meer zijn de komende tijd!