Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
dinsdag 9 november 2010 om 22:53
quote:Chapelle schreef op 09 november 2010 @ 13:06:
, heb me in mijn linker wijsvinger gesneden en goed ook. Heb het stevig ingepakt maar nu lukt haken niet......balen
Dat is balen ja!
Ik moet mijn laatste 2 beestjes al tijden op de foto zetten Van de week eens doen.
, heb me in mijn linker wijsvinger gesneden en goed ook. Heb het stevig ingepakt maar nu lukt haken niet......balen
Dat is balen ja!
Ik moet mijn laatste 2 beestjes al tijden op de foto zetten Van de week eens doen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
woensdag 10 november 2010 om 08:27
vond de kleuren van drops in eerste instantie tegen vallen (omdat ik de felle kleuren van catania gewend was) maar aan elkaar gehaakt is het echt heel mooi.
*is verliefd op gehaakte deken....*
Ik heb m met 3.5 gehaakt (want favoriete naald) maar het zou ook met groter kunnen gezien de dikte van het katoen. Naailesjuf zei gister dat zij met 4 of zelfs 4.5 zou haken. Heb ik op een hexa uitgeprobeerd en is idd ook mooi.
*is verliefd op gehaakte deken....*
Ik heb m met 3.5 gehaakt (want favoriete naald) maar het zou ook met groter kunnen gezien de dikte van het katoen. Naailesjuf zei gister dat zij met 4 of zelfs 4.5 zou haken. Heb ik op een hexa uitgeprobeerd en is idd ook mooi.
woensdag 10 november 2010 om 12:29
donderdag 11 november 2010 om 09:27
Stefanie die schaap is echt enorm lief <3
is dat een gekocht patroontje of heb je die ergens van internet afgeplukt?
Ik ben nu bezig met een kleed (ach nog zo'n 384 granny's te gaan) en krijg er steeds meer handigheid in.
Alleen wil ik om de blokjes toch nog een kleur die overal hetzelfde is, denk dat dat aubergine gaan worden. Binnenkort even naar dorpje hier in de buurt waar gelukkig nog heel veel handwerkwinkeltjes zijn
daar heb ik al een mooie wolwinkel ontdekt whoehoe! (correctie, niet zelf ontdekt, viavia te horen gekregen. Maar goed mijn granny's tot nu toe. Buitenste rij is met een bloem in het midden, de middelste niet.
ps. vinden jullie katoen/wol bestellen via internet niet "lastig" want je weet nooit zeker of de kleuren op beeld wel gelijk zijn als hoe het er in het echt uitziet...
is dat een gekocht patroontje of heb je die ergens van internet afgeplukt?
Ik ben nu bezig met een kleed (ach nog zo'n 384 granny's te gaan) en krijg er steeds meer handigheid in.
Alleen wil ik om de blokjes toch nog een kleur die overal hetzelfde is, denk dat dat aubergine gaan worden. Binnenkort even naar dorpje hier in de buurt waar gelukkig nog heel veel handwerkwinkeltjes zijn
ps. vinden jullie katoen/wol bestellen via internet niet "lastig" want je weet nooit zeker of de kleuren op beeld wel gelijk zijn als hoe het er in het echt uitziet...
donderdag 11 november 2010 om 09:45
Balen Chapelle, hoe is het nu met je vinger? Wat een schatje Stefanie. Chayuz, jij wordt jaloers van de creaties van anderen? Je bent met een prachtig kleed bezig!! Ik heb een vraagje voor de dames die uiltjes haken. Als je het lijfje hebt gehaakt staat er bij punt 21; haak nog 4v, vul het lijfje stevig op, vouw het dubbel en haak met 11 vasten de bovenkant dicht en sluit met een hv. Ik snap niet wat ze bedoelt met, vouw het dubbel. Ik had al een uiltje gehaakt maar de verhoudingen kloppen van geen kant
donderdag 11 november 2010 om 10:38
Mooooi Chayuz! Heel mooie kleuren. Ik denk dat aubergine er goed bij past.
Ik vind het idd lastig om via internet te bestellen. Zou het veel liever met eigen igen willen zien. Helaas hebben we niks in de buurt, alleen een klein hobbywinkeltje met een klein assortiment. Hoorde van de verkoopster dat de meeste zaken dichtgaan en dat iedereen een webshop begint. Jammer ...
Ik vind het idd lastig om via internet te bestellen. Zou het veel liever met eigen igen willen zien. Helaas hebben we niks in de buurt, alleen een klein hobbywinkeltje met een klein assortiment. Hoorde van de verkoopster dat de meeste zaken dichtgaan en dat iedereen een webshop begint. Jammer ...
donderdag 11 november 2010 om 11:03
quote:chayuz schreef op 11 november 2010 @ 09:27:
is dat een gekocht patroontje of heb je die ergens van internet afgeplukt?Komt van Christel Krukkert, uit een boekje. Ik weet niet of het patroon ergens gratis te vinden is, maar je kan het wel kopen via haar website
http://www.amigurumiswebs ... n=page&group_id=9&lang=NL
Ik vind de kleuren ook leuk van je zeg!
Ik koop mijn wol/katoen trouwens nooit online, wil het altijd even zien voor ik het koop. Maar ik heb hier momenteel nog een goeie voorraad liggen dus moet toch even niets kopen
is dat een gekocht patroontje of heb je die ergens van internet afgeplukt?Komt van Christel Krukkert, uit een boekje. Ik weet niet of het patroon ergens gratis te vinden is, maar je kan het wel kopen via haar website
http://www.amigurumiswebs ... n=page&group_id=9&lang=NL
Ik vind de kleuren ook leuk van je zeg!
Ik koop mijn wol/katoen trouwens nooit online, wil het altijd even zien voor ik het koop. Maar ik heb hier momenteel nog een goeie voorraad liggen dus moet toch even niets kopen
donderdag 11 november 2010 om 12:32
Ik heb eens even door dit enorm lange topic gesnuffeld, maar ik zoek eigenlijk simpele bloempatronen. Voor een beginner, dus als het kan met tekening en woordelijke uitleg en dan het allersimpelste wat er is. (met alleen stokjes, vaste, halfvaste en lossen.) En dan graag Nederlandstalig ook nog.
En oh ja, plat graag, niet iets wat je moet opvullen.
Zo, dat waren de eisen van mevrouw hier....
Kan iemand mij helpen met een linkje?
anoniem_69815 wijzigde dit bericht op 11-11-2010 12:34
Reden: nog iets vergeten
Reden: nog iets vergeten
% gewijzigd
donderdag 11 november 2010 om 12:33
quote:Nerwen schreef op 11 november 2010 @ 12:32:
Ik heb eens even door dit enorm lange topic gesnuffeld, maar ik zoek eigenlijk simpele bloempatronen. Voor een beginner, dus als het kan met tekening en woordelijke uitleg en dan het allersimpelste wat er is. (met alleen stokjes, vaste, halfvaste en lossen.) En dan graag Nederlandstalig ook nog.
Kan iemand mij helpen met een linkje?Misschien staat hier iets tussen of anders op youtube zeker wel.
Kan iemand mij helpen met een linkje?Misschien staat hier iets tussen of anders op youtube zeker wel.
donderdag 11 november 2010 om 13:18
quote:Nerwen schreef op 11 november 2010 @ 12:32:
Ik heb wel een leuk patroon gevonden maar helaas niet in het Nederlands.
Ik vind ze zelf in ieder geval erg leuk platte bloemen
Ik heb wel een leuk patroon gevonden maar helaas niet in het Nederlands.
Ik vind ze zelf in ieder geval erg leuk platte bloemen
donderdag 11 november 2010 om 13:24
Mijn vinger geneest lekker, heb al wel wat proberen te haken, het ging wel maar het resultaat was niet echt iets om trots op te zijn.
Het verbaasd me toch hoe lastig het is om wat met je linkerhand te hebben terwijl ik toch gewoon rechtshandig ben.
Chatterly: die kussentjes zijn leuk geworden, ik denk dat ze vanzelf wel zachter worden en anders mischien even wassen als je durft.
Chayus: mooi begin van je kleed, wat een werk zeg, heel knap om dat aan te durven.
StefanieV: Dat schaap is LIEF, misschien lastig om te maken maar het was het zeker waard.
Het verbaasd me toch hoe lastig het is om wat met je linkerhand te hebben terwijl ik toch gewoon rechtshandig ben.
Chatterly: die kussentjes zijn leuk geworden, ik denk dat ze vanzelf wel zachter worden en anders mischien even wassen als je durft.
Chayus: mooi begin van je kleed, wat een werk zeg, heel knap om dat aan te durven.
StefanieV: Dat schaap is LIEF, misschien lastig om te maken maar het was het zeker waard.
vrijdag 12 november 2010 om 14:26
er is ook een heel boek met bloemen haken en breien... ff googlen... http://www.librero.nl/specs.asp?id=14106
makkelijk te volgen en in het nederlands... wat wil je nog meer??
makkelijk te volgen en in het nederlands... wat wil je nog meer??
maandag 15 november 2010 om 18:22