Hamsters zijn ook leuk!
maandag 20 december 2010 om 18:43
Ik ga aan gezinsuitbreiding doen, met een hamster.
In mijn jonge jeugd heb daar grote vriendjes aan over gehouden.
Uiteraard ben ik erg blij en zag dat er nog geen topic over ging.
Mijn oog is gevallen op een baby van nu 2 weken oud, 1 januari is de dag dat ik hem/haar mag ophalen!
(hopelijk werkt de foto)
Geslacht is nog onbekend, hij/zij is een syrische langhaar!
Vertel!
In mijn jonge jeugd heb daar grote vriendjes aan over gehouden.
Uiteraard ben ik erg blij en zag dat er nog geen topic over ging.
Mijn oog is gevallen op een baby van nu 2 weken oud, 1 januari is de dag dat ik hem/haar mag ophalen!
(hopelijk werkt de foto)
Geslacht is nog onbekend, hij/zij is een syrische langhaar!
Vertel!
vrijdag 31 december 2010 om 21:20
zaterdag 1 januari 2011 om 14:09
Ochh Moppetoet, wat zielig
MeFunny, Proficiat !! wat leuk dat hij er is
Mijn hamstertje was gisteren en vanacht niet aanspreekbaar, met haar koppie en oortjes lag ze helemaal bedekt onder het wol vanwege de knallen (ging hier keihard tekeer), heb haar maar laten liggen. Vanmorgen was ze wel weer actief. Ze heeft overings ratje nummer 3 gekregen en een regenboogbrug. Nu ook geen last meer van het gepiep van dat molentje. Ik blij en hopelijk zij ook
MeFunny, Proficiat !! wat leuk dat hij er is
Mijn hamstertje was gisteren en vanacht niet aanspreekbaar, met haar koppie en oortjes lag ze helemaal bedekt onder het wol vanwege de knallen (ging hier keihard tekeer), heb haar maar laten liggen. Vanmorgen was ze wel weer actief. Ze heeft overings ratje nummer 3 gekregen en een regenboogbrug. Nu ook geen last meer van het gepiep van dat molentje. Ik blij en hopelijk zij ook
maandag 3 januari 2011 om 00:00
MEFunny, proficiat met de nieuwe spruit... hihi
De verhalen hier roepen bij mij ook veer herinneringen op... vroeger altijd wel een dwerghamstertje in huis gehad, dan weer van mij, dan weer van mijn broertjes (degene die beloofde er voor te zorgen kreeg hem toegewezen ).
Mijn eerste hamstertje was een wonder dat die het zo lang gered heeft, die is maar liefst 2x de wijk door geweest in de bek van de kat (ja, de kat nam ook altijd dode muizen en vogels mee naar huis)... maar ik denk dat ze dit meer als een van haar kittens zag ofzo want we hebben hem altijd ongeschoden terug in het hok kunnen zetten. Uiteindelijk is dit beestje 2 jaar oud geworden en ik heb hem de ochtend van mijn 8ste verjaardag dood in z'n kooi gevonden.
Nog zo'n drama verhaal, we hadden altijd van die plastic kooien met buizen maar die aten ze altijd op (die buiten dan, en ze hadden toch echt zo'n steentje enzo om op te bijten). Toen heeft mijn broertje bij zijn nieuwe hamster zo'n rechthoekige kooi met spijltjes gekregen... de volgens ochtend hebben we hamster lief bungelend gevonden bij de sluiting van het deurtje! Hij had zichzelf opgehangen omdat er bij de sluiting net 1 spijltje miste op de plek waar het haakje door de spijlen heen moest om dicht te doen. Nog een trauma erbij dus!
Ijzerdraadje er omheen en de volgende hamster heeft het in die kooi gelukkig langer volgehouden!
Oké, ik geloof dat het trauma nog te vers is om al te moeten denken aan een nieuwe hamster (het is dan ook pas 14 jaar geleden natuurlijk!)
Geniet van je kleine Balthazar!
De verhalen hier roepen bij mij ook veer herinneringen op... vroeger altijd wel een dwerghamstertje in huis gehad, dan weer van mij, dan weer van mijn broertjes (degene die beloofde er voor te zorgen kreeg hem toegewezen ).
Mijn eerste hamstertje was een wonder dat die het zo lang gered heeft, die is maar liefst 2x de wijk door geweest in de bek van de kat (ja, de kat nam ook altijd dode muizen en vogels mee naar huis)... maar ik denk dat ze dit meer als een van haar kittens zag ofzo want we hebben hem altijd ongeschoden terug in het hok kunnen zetten. Uiteindelijk is dit beestje 2 jaar oud geworden en ik heb hem de ochtend van mijn 8ste verjaardag dood in z'n kooi gevonden.
Nog zo'n drama verhaal, we hadden altijd van die plastic kooien met buizen maar die aten ze altijd op (die buiten dan, en ze hadden toch echt zo'n steentje enzo om op te bijten). Toen heeft mijn broertje bij zijn nieuwe hamster zo'n rechthoekige kooi met spijltjes gekregen... de volgens ochtend hebben we hamster lief bungelend gevonden bij de sluiting van het deurtje! Hij had zichzelf opgehangen omdat er bij de sluiting net 1 spijltje miste op de plek waar het haakje door de spijlen heen moest om dicht te doen. Nog een trauma erbij dus!
Ijzerdraadje er omheen en de volgende hamster heeft het in die kooi gelukkig langer volgehouden!
Oké, ik geloof dat het trauma nog te vers is om al te moeten denken aan een nieuwe hamster (het is dan ook pas 14 jaar geleden natuurlijk!)
Geniet van je kleine Balthazar!
maandag 3 januari 2011 om 00:26
quote:iris1969 schreef op 20 december 2010 @ 22:07:
Een wieltje in het hok is veel beter, maar neem dan wel een grote, anders krijgen ze een hernia van hun rug buigen.
O, er is een filmpje op YT van iemand die een wieltje gekocht had voor zijn babyhamstertje. Maar hij had er niet aan gedacht dat babietjes groter worden. En toen zag je dus een grote, dikke, vette hamster zichzelf in een miniwieltje persen.
Er is ook een filmpje van een hamstertje dat in het wieltje stopt met rennen, zich plat op zijn buik laat meedraaien met het wieltje (en er vervolgens uitvliegt, maar hij rent net zo hard weer terug voor nog een keer).
En er is ook een filmpje van een hamstertje met een hondenkoekje dat probeert zijn hamsterspeelglijklimroute te volgen, maar steeds weer op hetzelde punt vastloopt met zijn te brede koekje, weer terug loopt en overnieuw begint.
En dan zijn er nog die 2 hamsters die allebei de andere kant op proberen te lopen in het wiel.
Maar goed, wat wou ik nou zeggen? O ja, ken je deze al?
http://www.hampsterdance.com/classics/i ... edance.htm
Een wieltje in het hok is veel beter, maar neem dan wel een grote, anders krijgen ze een hernia van hun rug buigen.
O, er is een filmpje op YT van iemand die een wieltje gekocht had voor zijn babyhamstertje. Maar hij had er niet aan gedacht dat babietjes groter worden. En toen zag je dus een grote, dikke, vette hamster zichzelf in een miniwieltje persen.
Er is ook een filmpje van een hamstertje dat in het wieltje stopt met rennen, zich plat op zijn buik laat meedraaien met het wieltje (en er vervolgens uitvliegt, maar hij rent net zo hard weer terug voor nog een keer).
En er is ook een filmpje van een hamstertje met een hondenkoekje dat probeert zijn hamsterspeelglijklimroute te volgen, maar steeds weer op hetzelde punt vastloopt met zijn te brede koekje, weer terug loopt en overnieuw begint.
En dan zijn er nog die 2 hamsters die allebei de andere kant op proberen te lopen in het wiel.
Maar goed, wat wou ik nou zeggen? O ja, ken je deze al?
http://www.hampsterdance.com/classics/i ... edance.htm
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
maandag 3 januari 2011 om 09:05
Hahahaha wat een verhalen al vind ik dat ophangverhaal erg naar, let goed op kooien die je koopt, mijn hamster wist uit kooi 1 te ontsnappen, ze wist hoe ze de sluiting lam kon maken ze heeft nu een dichte plasticke kooi echt veels te groot voor deze uk, maar liever te groot dan te klein, ze heeft allemaal leuke speeltjes erin.
Vanmorgen beetje havermoutpap gegeven van mij, want gisteren was ze aan het niezen, heb je wel eens een hamstertje horen niezen ???? nou ik dus ook nog nooit tot gisteren dus ! ze was al 2 dagen minder actief, en ik vermoed dat ze verkouden was, ik ben het nlk nu ook, dus die kleine uk heeft mij gewoon aangestoken
Vandaag ga ik weer even voer halen, beest vreet zoveel hihi, en ik wil nog ff kijken voor een hamster klimhuisje.
fijne dag!
Vanmorgen beetje havermoutpap gegeven van mij, want gisteren was ze aan het niezen, heb je wel eens een hamstertje horen niezen ???? nou ik dus ook nog nooit tot gisteren dus ! ze was al 2 dagen minder actief, en ik vermoed dat ze verkouden was, ik ben het nlk nu ook, dus die kleine uk heeft mij gewoon aangestoken
Vandaag ga ik weer even voer halen, beest vreet zoveel hihi, en ik wil nog ff kijken voor een hamster klimhuisje.
fijne dag!
maandag 3 januari 2011 om 16:58
haha die verhalen zijn inderdaad leuk!
Mijn Elmo (vroegah!) was ook een acrobaat.
Hij was een keer ontsnapt en was via de verwarminsbuizen tussen de vloer van mijn slaapkamer en het plafond van de woonkamer gekomen. Ik hoorde opeens geritsel toen ik in de woonkamer zat en jawel.. Hij was verdwenen Hoorde hem alle kanten op lopen.
Ik (zo jong als ik was) raakte in paniek.
Eenmaal wat rustiger zat ik wederom in de woonkamer in afwachting wat er ging gebeuren en jawel... daar donderdere het beestje opeens 2 meter nr beneden! had hij ruimte geknaagd bij de verwarmingsbuizen in de woonkamer! PLOF op de vensterbank.. (en hij had het overleefd!!)
Elmo had 7 levens, en is uiteindelijk door ouderdom overleden. een dag voor kerst.
Hej Girlxx waar koop jij al die speeltjes?
Mijn Elmo (vroegah!) was ook een acrobaat.
Hij was een keer ontsnapt en was via de verwarminsbuizen tussen de vloer van mijn slaapkamer en het plafond van de woonkamer gekomen. Ik hoorde opeens geritsel toen ik in de woonkamer zat en jawel.. Hij was verdwenen Hoorde hem alle kanten op lopen.
Ik (zo jong als ik was) raakte in paniek.
Eenmaal wat rustiger zat ik wederom in de woonkamer in afwachting wat er ging gebeuren en jawel... daar donderdere het beestje opeens 2 meter nr beneden! had hij ruimte geknaagd bij de verwarmingsbuizen in de woonkamer! PLOF op de vensterbank.. (en hij had het overleefd!!)
Elmo had 7 levens, en is uiteindelijk door ouderdom overleden. een dag voor kerst.
Hej Girlxx waar koop jij al die speeltjes?
maandag 3 januari 2011 om 17:03
Hamsters zijn inderdaad leuk!!
Ik had mn eerste hamster toen ik een jaar of 7 was. Ik was helemaal verknocht aan het beestje. Hij was ook erg tam.
Toen kwam de dag dat ik hem dood in zn kooi vond.
O wat heb ik een verdriet gehad om het beessie.
Mn vader heeft hem begraven in onze achtertuin.
Tijdens het begraven stond ik tranen met tuiten te huilen.
Ik huilde zo hard dat de buurvrouw kwam vragen wat er toch aan de hand was...
En mn vader maar zeggen stil maar meisje stil maar meisje.
Na deze hamster heb ik er nog 3 gehad. Maar de eerste was toch het liefst.
Ik had mn eerste hamster toen ik een jaar of 7 was. Ik was helemaal verknocht aan het beestje. Hij was ook erg tam.
Toen kwam de dag dat ik hem dood in zn kooi vond.
O wat heb ik een verdriet gehad om het beessie.
Mn vader heeft hem begraven in onze achtertuin.
Tijdens het begraven stond ik tranen met tuiten te huilen.
Ik huilde zo hard dat de buurvrouw kwam vragen wat er toch aan de hand was...
En mn vader maar zeggen stil maar meisje stil maar meisje.
Na deze hamster heb ik er nog 3 gehad. Maar de eerste was toch het liefst.
dinsdag 4 januari 2011 om 09:40
Ach ja dat bedenk ik mij ook iedere dag, ze hebben niet echt een grote levensverwachting, maar laat je daardoor niet in de waan klein beestje kort leventje hoor die van mij is nu al een aantal keer gevallen en nee! niet omdat girl haar liet vallen, ze doet het allemaal zelf en ik maar oppakken en bezorgd controleren, het enigste wat ze doet is mij vreemd aankijken en stiekum uitlachen, want ze weet als zij zielig doet ze weer wat extra's lekkers krijg volgens vrienden en mijn moeder heb ik een fout gemaakt bij deze hamster, ze zeggen dat ik haar echt verpest hebt hihi.
Mefunny: Ik haal mijn speeltjes of bij Jumper, ik woon in de omgeving Roterdam, en anders gewoon bij alle dierenwinkels hier in Schiedam, ik neem sowieso altijd wel wat mee, ook al kwam ik vor wat anders, ik moet wat kopen voor haar.
Hoe is het met de kleine ? heeft ie toen je hem net kreeg nog gekrijst ? die van mij krijste in het begin heel veel, nu nooit meer, behalve als een vriend van me naar wijst of hallo zegt gaat ze me tekeer, echt ik ben de enigste die ze kan verdragen
Hoe klein ze ook zijn, zo groot zijn ze toch hé ? ik vind ze zo leuk!!!
Mefunny: Ik haal mijn speeltjes of bij Jumper, ik woon in de omgeving Roterdam, en anders gewoon bij alle dierenwinkels hier in Schiedam, ik neem sowieso altijd wel wat mee, ook al kwam ik vor wat anders, ik moet wat kopen voor haar.
Hoe is het met de kleine ? heeft ie toen je hem net kreeg nog gekrijst ? die van mij krijste in het begin heel veel, nu nooit meer, behalve als een vriend van me naar wijst of hallo zegt gaat ze me tekeer, echt ik ben de enigste die ze kan verdragen
Hoe klein ze ook zijn, zo groot zijn ze toch hé ? ik vind ze zo leuk!!!
dinsdag 4 januari 2011 om 18:58
er is idd gekrijst! voor het eerst gehoord! was de eerste dag eventjes.. wist niet wat ik hoorde!
ik ken de jumper, maar heb nou niet echt zoiets van, goh, die hebben wat varieteit aan spullen....
maar het gaat goed.. hij schrikt zich wel elke het lazerus maar als ik hem oppak is hij rustig en slaapt hij zelfs in mijn handen..
Het bolletje haar groeit ook al, dus dat is erg leuk om te zien..
ik ken de jumper, maar heb nou niet echt zoiets van, goh, die hebben wat varieteit aan spullen....
maar het gaat goed.. hij schrikt zich wel elke het lazerus maar als ik hem oppak is hij rustig en slaapt hij zelfs in mijn handen..
Het bolletje haar groeit ook al, dus dat is erg leuk om te zien..
woensdag 5 januari 2011 om 16:13
grappig topic! Ik heb ook zo'n eigenwijs ding. als ik wat in haar kooi zit te doen dan komt ze altijd kijken. Gisteren was ik bezig met de buizen tussen de kooien en voordat ik het doorhad was ze gewoon via de buis waar ik mee bezig was de kooi uitgelopen. Gelukkig liep ze daarna snel de het andere deel van de buis weer in hahaha
woensdag 5 januari 2011 om 21:24
woensdag 5 januari 2011 om 21:36
had vorige week ineens een piepende Leonardo, daarvoor had ik nog nooit een geluidje van hem gehoord.
Hij werd piepend wakker, en ging nog even door toen ik hem uit de kooi had gehaald. Daarna werd het minder, maar ik schrok ervan. Zouden ze piepen als ze pijn hebben of zo?
Daarna niet meer gebeurd. Hij valt weleens van de bank af, maar dan piept hij niet..
Hij werd piepend wakker, en ging nog even door toen ik hem uit de kooi had gehaald. Daarna werd het minder, maar ik schrok ervan. Zouden ze piepen als ze pijn hebben of zo?
Daarna niet meer gebeurd. Hij valt weleens van de bank af, maar dan piept hij niet..
donderdag 6 januari 2011 om 17:35
ja he !! toen ze dat geluid maakte ( was echt mijn eigen schuld!!! ) schrok ik mij ook te pletter, ze zat heerlijk aan een stukje van d'r knaagmaiskorf te knagen en ze zat met d'r kontje naar mij toe, dus ik dacht oh ik geef haar ff een aai over dat kontje ja dat is gewoon grappig dat kontje met dat kleine inimini staartje, wahahhaahhaa ze vloog zowat centimeters in de lucht met dat rubbereeendjes geluidje Dit is maar 1 keer gebeurd hoor, ik kan eigenlijk alles nu bij haar doen of ze nu met d'r rug naar mij gekeerd zit, op haar rug ligt te slapen, ik mag haar gewoon aaien, zal d'r een worst wezen.
donderdag 6 januari 2011 om 17:54
Dan is ie dus angstig wakker geworden? ach, wat zielig. Hij heeft misschien wel een enge droom gehad, dat ik al zijn verstopte eten had weggegooid of zo..
Girlxxx, dat kontje is leuk he.. als hij zich van de bank naar de zitting laat glijden dan wordt ie ook een beetje plat zeg maar, het gaat wat sukkelig, en dan steekt dat staartje en die achterpootjes daar zo dom achteruit. Ik moet elke keer weer lachen als hij zich laat glijden.
Girlxxx, dat kontje is leuk he.. als hij zich van de bank naar de zitting laat glijden dan wordt ie ook een beetje plat zeg maar, het gaat wat sukkelig, en dan steekt dat staartje en die achterpootjes daar zo dom achteruit. Ik moet elke keer weer lachen als hij zich laat glijden.
donderdag 6 januari 2011 om 18:40
Ambra, hahaha ja dat kan hoor, de mijne droomt ook en dan zie je dat pootje schrikbewegingen maken en als ze op d'r rug ligt en je ziet dat bekkie van d'r en de tandjes zijn bloot dan zie je die tandjes knarsentanden whahahahhaa moeilijk uit te leggen. Ik snap wat je bedoeld met dat platte lopen whahahaha, ik noem de mijne wel eens de pannekoek houding hebben vloerkleedje hihi. Het zijn gewoon echt leuke beesjes om te zien, ze hebben iets heel grappigs, eigenzinnig en nieuwsgierig en zeer eigenwijs, maar ook echt super lief hihi kan er uren over praten !