Hamsters zijn ook leuk!
maandag 20 december 2010 om 18:43
Ik ga aan gezinsuitbreiding doen, met een hamster.
In mijn jonge jeugd heb daar grote vriendjes aan over gehouden.
Uiteraard ben ik erg blij en zag dat er nog geen topic over ging.
Mijn oog is gevallen op een baby van nu 2 weken oud, 1 januari is de dag dat ik hem/haar mag ophalen!
(hopelijk werkt de foto)
Geslacht is nog onbekend, hij/zij is een syrische langhaar!
Vertel!
In mijn jonge jeugd heb daar grote vriendjes aan over gehouden.
Uiteraard ben ik erg blij en zag dat er nog geen topic over ging.
Mijn oog is gevallen op een baby van nu 2 weken oud, 1 januari is de dag dat ik hem/haar mag ophalen!
(hopelijk werkt de foto)
Geslacht is nog onbekend, hij/zij is een syrische langhaar!
Vertel!
maandag 20 december 2010 om 18:54
maandag 20 december 2010 om 18:56
quote:Juniper_ schreef op 20 december 2010 @ 18:54:
Nadat ik een documentaire heb gezien waar 80% van de hamsters in emmers (100 in een emmer) in het oostblok gefokt worden heb ik besloten hier nooit meer aan mee te werken. Komt jouw hamster heel zeker uit Nederland? Anders moet je het echt niet doen.
Uit een hamstery. Ze hebben officiele papieren, ze sturen elke keer nieuwe fotos (vanaf geboorte tot nu tot aan adoptie zeg maar)
dus kan het goed bijhouden.
Ennee dat is echt erg wat je verteld over oostblok gebeuren! gebeurd ook veel met honden geloof ik.
Nadat ik een documentaire heb gezien waar 80% van de hamsters in emmers (100 in een emmer) in het oostblok gefokt worden heb ik besloten hier nooit meer aan mee te werken. Komt jouw hamster heel zeker uit Nederland? Anders moet je het echt niet doen.
Uit een hamstery. Ze hebben officiele papieren, ze sturen elke keer nieuwe fotos (vanaf geboorte tot nu tot aan adoptie zeg maar)
dus kan het goed bijhouden.
Ennee dat is echt erg wat je verteld over oostblok gebeuren! gebeurd ook veel met honden geloof ik.
maandag 20 december 2010 om 18:56
maandag 20 december 2010 om 18:58
Onze kinderboederij heeft 1 hamster (een mannetje) en mijn ervaring is als volgt:
- je ziet hem de hele dag niet;
- 's-avonds en 's-nachts rent hij in zijn wieltje en klimt hij door zijn hok;
- hij is zeer eenvoudig te houden, want hij eet weinig en zijn hok blijft lang schoon;
- je vergeet binnen 3 minuten dat je een huisdier hebt .
- je ziet hem de hele dag niet;
- 's-avonds en 's-nachts rent hij in zijn wieltje en klimt hij door zijn hok;
- hij is zeer eenvoudig te houden, want hij eet weinig en zijn hok blijft lang schoon;
- je vergeet binnen 3 minuten dat je een huisdier hebt .
maandag 20 december 2010 om 19:08
Ff zoeken! haha... Nee mijn hamstertje was lief hoor. Hij piste alleen de hele tijd in het zakje van de blouse van mijn oom enzo. Haha. Mijn eerste hamster was een russische dwerghamster. Daarna kreeg ik een cavia. Die had een grote kooi. Toen die doodging kreeg ik een goudhamster omdat mijn ouders iets nieuws wilden voor in die kooi. Na 5 minuten was alleen goldie de goudhamster al kwijt omdat hij tussen de tralies door kon.... Nooit meer terug gevonden trouwens...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
maandag 20 december 2010 om 19:12
Mijn eerste hamster, Plukje, was lief. De twee daarop, Charly & Theo, ook, maar die kregen baby's. Theo ging weg en Charly en baby's bleven. Maar Charly at een babytje voor mijn neus op terwijl die nog leefde en toen heb ik het hele zaakje weggedaan en een rat gekocht. En Frunnik was veel liever en nooit chagerijnig.