Handdouche per se nodig?

03-05-2024 14:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig om een nieuwe badkamer uit te zoeken. Een van de dingen die ik wil, is zo’n grote regendouche die bevestigd is aan het plafond.
Nu heb ik aan de aannemer laten zien wat ik allemaal wil kopen. Hij zei tegen me dat er nog wel een handdouche ontbreekt en dat dat echt een must is.
Ik zie niet zo goed in waarom ik naast de hoofddouche ook nog zo’n losse handdouche zou willen. Op dit moment heb ik een douche met zo’n eenvoudige douchekop. Je kunt ‘m van de stang halen, maar dat doe ik nooit. Ook was ik laatst in een hotel met een regendouche en aparte handdouche. Die handdouche heb ik toen niet gebruikt of nodig gehad.

Wat zijn jullie ervaringen met zo’n handdouche? Kunnen jullie me ervan overtuigen dat ik die toch echt moet aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle grappige reacties, heb me enorm vermaakt met dit topic haha. Ik heb zelf een regendouche plus handdouche die gewoon op een verstelstang hangt. Ik gebruik de regendouche nooit helaas. Hij hangt vrij hoog waardoor je niet echt lekker nat wordt dus voor bijv haren wassen vind ik m niet geschikt. Ik hou van heet douchen en doordat die druppels relatief lang onderweg zijn lukt dat ook al matig.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
03-05-2024 17:44
Ik ga met een glimlach het weekend in na het lezen van dit topic. Ik zal nog eens extra de borsten optillen en den reet uitbaggeren.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de onschatbare waarde van een goed gerichte handdouche als je na (of juist voor) de seks de plakkerige lichaamssappen van een piemel wilt wassen.

Ik neem aan dat iedereen gewaarschuwd is voor het gebruik van de spons of het washandje van een huisgenoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wordt de handdouche enkel gebruikt voor planten water geven en door de schoonmaakster om de badkamer schoon te maken, zat al in dit huis toen we het kochten maar ik zou prima af zijn met enkel de regendouche. Overigens herken ik het probleem van de straaldruk ook niet, die kunnen we instellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
03-05-2024 17:47
Ik kan met de regendouche prima douchen zonder haren nat te maken (misschien omdat ik wat korter haar heb?), maar zou niet zonder handdouche kunnen. Wij hebben overigens geen verstelbare, hij hangt gewoon ter hoogte van mijn middel. Ik gebruik 'm om in de hoekjes van de doucheruimte te komen met schoonmaken, om viezen voeten af te spoelen, om planten water te geven die ik dan even meeneem naar de douche, om een prullenbakje om te spoelen, tijdens het scheren van mijn benen, om een emmer met water te vullen, om resten shampoo die verder weg terecht zijn gekomen weg te spoelen. Echt best wel vaak dus.
Dit klinkt heel gezellig, de handdouche als middelpunt van het huishouden. Bank, beeldscherm en lekkers erbij en je hoeft nooit meer weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kost die handdouche alleen €300? Heb je een hele geavanceerde douche uitgezocht of een bijzondere kleur?

Bij mij scheelde het tientjes om er een handdouche bij te plaatsen. Is een normaal model douche, niet zo’n smal dingetje.

Waar je wel rekening mee wilt houden bij een regendouche is de waterdruk. Zo’n douche ziet er leuk uit, maar echt lol heb je er pas van als er ook water uitkomt :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Even nog wat praktisch;

Kan je CV genoeg warm water per minuut leveren voor die regendouche? Anders krijg je zo’n slappe druppel-variant die in niets te vergelijken is met eentje uit een hotel. Een regendouche moet ook gewoon een fikse druk geven…

Punt twee;
Kan je afvoer dat extra water aan?

De meeste mensen laten zich een regendouche aansmeren (of willen er perse zelf 1) zonder dat ze de randvoorwaarden op orde hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een regendouche verbruikt veel meer water dan een handdouche (2,5x zo veel). Voor mij reden genoeg om de regendouche echt als verwenmomentje te gebruiken en de handdouche voor standaard. Ik heb hem net als eerder genoemde plaatje, op een stang en in hoogte verstelbaar. Ik dacht dat mensen alleen in films met een douche in de hand douchten 😂 behalve voor het uitbaggeren van donkere zones dan 😜
Alle reacties Link kopieren Quote
Een handdouche is ook heel handig wanner je hond even een lekkere douche nodig heeft.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-05-2024 15:21
Ik zou nooit alleen een regendouche willen.

Even afspoelen zonder je haar nat te maken kun je dan wel vergeten.
Precies, ik haat regendouches en gebruik die juist vrijwel nooit. Zelfs als mijn haar wel nat mag worden vind ik die hoek vervelend, de hele tijd dat water ook in je ogen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
03-05-2024 18:59
Een regendouche verbruikt veel meer water dan een handdouche (2,5x zo veel). Voor mij reden genoeg om de regendouche echt als verwenmomentje te gebruiken en de handdouche voor standaard. Ik heb hem net als eerder genoemde plaatje, op een stang en in hoogte verstelbaar. Ik dacht dat mensen alleen in films met een douche in de hand douchten 😂 behalve voor het uitbaggeren van donkere zones dan 😜

Hoezo is dat nou zo raar? Het eerste deel van de douchebeurt sta ik onder de straal, maar als ik helemaal ben ingezeept spoel ik haar en lijf uit/af met de douchekop in mijn hand. Omdat ik dat prettig vind zo.
Vreemd om te denken dat iedereen doet zoals jij.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het alleen al niet kunnen missen om het schoonmaken van de badkamer (wanden en glazen douchewand afspoelen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijk topic. Wij hebben een regendouche en ik heb erop gestaan om er een handdouche bij te nemen, maar eerlijk, hij wordt echt nooit gebruikt. Mezelf aan de onderkant spoelen lukt me prima met de regendouche. Oftewel: bij ons is het verspilde energie en geld geweest om een handdouche erbij te nemen, maar wie weet heb ik er nog wat aan als mijn borsten gaan hangen of als er gasten zijn die niet zonder kunnen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
03-05-2024 19:07
Wat een heerlijk topic. Wij hebben een regendouche en ik heb erop gestaan om er een handdouche bij te nemen, maar eerlijk, hij wordt echt nooit gebruikt. Mezelf aan de onderkant spoelen lukt me prima met de regendouche.

Ben jij een slangenmens? Kan me er echt geen voorstelling van maken hoe ik dat zou moeten doen.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
03-05-2024 19:11
Ben jij een slangenmens?
Topturn(st)er.
Gewoon even een handenstandje onder de douche waarschijnlijk :-).
Op 1 hand, want die 2de heb je nodig.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook wel lekker de handdouche even flink op mij aanstaande onderkin te zetten.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
03-05-2024 19:11
Ben jij een slangenmens?
Ik hang wat naar achteren waardoor de straal er al soort van doorheen loopt en dan was ik mezelf. Geen handstanden nee :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
03-05-2024 19:05
Hoezo is dat nou zo raar? Het eerste deel van de douchebeurt sta ik onder de straal, maar als ik helemaal ben ingezeept spoel ik haar en lijf uit/af met de douchekop in mijn hand. Omdat ik dat prettig vind zo.
Vreemd om te denken dat iedereen doet zoals jij.
Nou nou nou, wat lichtgeraakt. Sommige dingen neem je gewoon voor waar aan omdat het voor jezelf zo vanzelfsprekend is. Maar door dit topic ontdek ik weer nieuwe dingen, leuk toch? Bedoel er verder niks mee hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 17:41
Ja gaat prima.
Maar daarna wil je het toch even afspoelen? Of na het scheren om de haartjes weg te krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het overgrote deel niet gelezen maar team handdouche hier. Die gebruik ik echt dagelijks voor de plekken waar de regendouche niet bij komt. Ik mis dat ook echt als we bv op vakantie zijn en we geen handdouche hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet zonder handdouche willen. Voordat het water van een regendouche bij mij is, vind ik het afgekoeld 🙄. Inderdaad een goed formaat handdouche met meerdere standen. Niet zo.n microfoon.

Nog iets. Is zo.n kraan als in het plaatje makkelijk te vervangen? Geen idee hoor, maar ik heb meer kranen dan badkamers versleten🤐
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n regendouche doet mij overigens altijd denken aan de barslechte niet te sturen douches op campings en in jachthavens.
Toch écht een zware degout van.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
- de straal uit een handdouche is krachtiger dan regendouche. Met een flinke bos haar krijg ik shampoo/cremespoeling niet uit mijn haren met alleen een regendouche.
- met een regendouche kan je niet even snel afspoelen zonder je haren nat te maken.
- met de handdouche maak ik altijd even de muren/douchedeur vrij van zeepresten als ik klaar ben met douchen.

Mocht je wel een regendouche doen; zorg dat een goede afvoer hebt. Uit een regendouche komt veel meer water dan een handdouche en wij hebben dan ook regelmatig de hele badkamer blank staan omdat de afvoer het gewoon niet afkan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44
Kijk aan, jullie hebben me al bijna overtuigd, leuk!
Even wat korte reacties:
- Als ik ga douchen, was ik vrijwel altijd m’n haren. Douche niet elke dag i.v.m. droge huid etc, maar was me dan aan de wastafel.
- Ik was me plaatselijk (onder oksels, nek, onder de borsten) met een spons en douchegel. En dan zeep weg laten spoelen onder de douche. Gaat wel goed naar mijn idee.
- Hoe ik de douche schoonmaak: met een spuitbus met water en azijn, een spons om te boenen en een doek om te drogen.

Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.
Wat een rare vraag. Die handdouche kun je altijd ophangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 17:37
Hoe dan ook, een overweldigende meerderheid is fan van de handdouche. Ik ga ‘m misschien wel aanschaffen. Hoop niet dat ik hiermee € 300 door het doucheputje smijt.
Maar niet zo'n ding van de geplaatste foto hoor. Dat vind ik echt een handdouche voor bij het bad niet als douche. Gewoon een echte douche aan een stang om te verstellen. Ik gebruik allebei, regendouche en handdouche. Regendouche om lekker onder te staan en handdouche om te wassen (haren en lichaam, die hangt aan aan de stang), als ik even snel wil douchen of als ik m'n haren niet nat wil hebben. En voor de kids, het schoonmaken, afspoelen van iets (voeten, spuug van zieke kindjes, onderbroeken, emmers oid).
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
03-05-2024 19:20
Ik hang wat naar achteren waardoor de straal er al soort van doorheen loopt en dan was ik mezelf. Geen handstanden nee :hyper:
Doorheen loopt? Dan kom je toch nog niet tot onder. Lekker als je ongesteld bent . Br
En iemand had het over een spons, past die tussen je schaamlippen dan?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven