Handdouche per se nodig?

03-05-2024 14:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig om een nieuwe badkamer uit te zoeken. Een van de dingen die ik wil, is zo’n grote regendouche die bevestigd is aan het plafond.
Nu heb ik aan de aannemer laten zien wat ik allemaal wil kopen. Hij zei tegen me dat er nog wel een handdouche ontbreekt en dat dat echt een must is.
Ik zie niet zo goed in waarom ik naast de hoofddouche ook nog zo’n losse handdouche zou willen. Op dit moment heb ik een douche met zo’n eenvoudige douchekop. Je kunt ‘m van de stang halen, maar dat doe ik nooit. Ook was ik laatst in een hotel met een regendouche en aparte handdouche. Die handdouche heb ik toen niet gebruikt of nodig gehad.

Wat zijn jullie ervaringen met zo’n handdouche? Kunnen jullie me ervan overtuigen dat ik die toch echt moet aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44

Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.


Die handdouche moet op een stang zitten, zodat je m in hoogte kunt verstellen. Boven mijn hoofd om mijn haar nat te maken, naar beneden om lekker op mijn nek en rug te wateren tijdens het wassen van mijn haar, weer omhoog om het uit te spoelen. Ik hou de handdouche tijdens het haarwassen niet met mijn hand vast.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Moest er niet aan denken ,alleen een regendouche. Wil graag afwisselen , soms mn haar droog houden dus dan gebruik ik de handdouche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44
Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.
Verstelbare handdouche, aan een glijstang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44
Kijk aan, jullie hebben me al bijna overtuigd, leuk!


Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.

Een handdouche met een verstelbare houder uiteraard :proud:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik douche bijna alleen maar met de handdouche. Ik heb een regendouche, maar vind die helemaal niet fijn dus die gaat nooit aan. En ik spoel er inderdaad na schoonmaken de douchedeuren mee af enzo. Ook handig om de afvoergoot mee schoon te spoelen. Zo’n goot krijg je niet schoon met alleen de regendouche, tenzij je zelf ook zeiknat bent. Ik zet de handdouche op de harde straal en spoel dan die goot en die metalen afdekplaat schoon. Daar gaan allemaal aangekoekte zeepresten aan zitten en met die harde straal spoelt dat er af. Dus ik zou in ieder geval nooit zonder handdouche nemen. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Afbeelding

Zoiets dus, handdouche kan op diverse hoogtes. Hoog om haar te wassen, wat lager om haar droog te houden. En vooral ook een grote douchekop, daar heb ik op gelet. Niet zo’n smal ding waar 3 stralen uit komen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand die niet altijd het haar natmaakt elke keer dat ik onder de douche sta, ik wil absoluut een handdouche. Ik zet ook altijd de douche even goed op mijn kruis, niet om te masturberen.

Ook om de badkamer schoon te maken. Zeep van muren spoelen, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben thuis twee douches, zowel een regendouche (met losse handdouche naast de thermostaat kraan) als een normale, in hoogte verstelbare handdouche. De laatste gebruik ik veel vaker. De regendouche is wel lekker warm, maar de waterdruk is voor mij echt niet hoog genoeg om mijn haar fatsoenlijk uit te spoelen. Daarnaast vind ik het ook fijn om de douche even weg te kunnen draaien als ik bijvoorbeeld mijn benen wil scheren, mijn haar in wil zepen, e.d. Ik blijf dan met de rest van mijn lijf lekker onder de douche staan.

Plus inderdaad dat de regendouche niet werkt voor de kinderen en het handig is om soms plaatselijk iets weg te spoelen (vieze voeten maar ook bijvoorbeeld iets groters af- of uitspoelen).

We hebben ook nog een bad en ook daar een loss handdouche bij. Komt gewoon toch soms van pas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onder een regendouche (die ik niet heb maar wel ervaring mee in hotels) kan ik de shampoo niet uit mijn haar spoelen. Daarvoor haal ik altijd de handdouche van de houder. Ook voor het schoonspoelen van onderen, wil dat niet met washandjes doen. En na het douchen spoel ik altijd de wanden en vloer met koud water af.
Als jij dat allemaal anders doet heb jij dus geen handdouche nodig.
milestone wijzigde dit bericht op 03-05-2024 16:25
6.94% gewijzigd
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, inderdaad, als ik mijn benen scheer draai ik de handdouche even van me af. Als je enkel een regendouche hebt, kan dat niet. Ik heb zo'n zelfde als regular choice.
Ook je kruis wassen kun je wel vergeten zonder handdouche.
Team aannemer hoor.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen handdouche vind ik prima voor bij een kleedkamer van de gymzaal ofzo. Thuis wil ik absoluut een handdouche.
Alle reacties Link kopieren Quote
ikzelf gebruik de handdouche nauwelijks.
en mjjn haren was ik ok de dag en de dag dat ik mijn haren niet was doe ik ze in een staart en hou ik mijn hoofd onder de regendouche vandaan. mijn haren worden dan echt niet nat....
mijn kids vinden het heerlijk onder de regendouche daar pak ik ook nooit de handdouche voor. om de douche schoon te spoelen daarentegen pak ik wel de handdouche. dus dat is eigenlijk het enige waar ik hem voor gebruik
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44

Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.
Dan hang ik ‘m in de houder.

Ik was mijn haar zo’n 2x per week, en douche minimaal 1x per dag. Ik heb veel en dik haar en heb wel wat power nodig om fijn mijn haar te wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan een regendouche best fijn vinden als ontspanning. Maar niet als er veel moet gebeuren onder de douche. Scrubben, haarmaskers, scheren etc. Ik ben vaak bezig met het een terwijl het ander intrekt. Dan moet ik de douche va richting kunnen wijzigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
03-05-2024 15:25
Heb je kleine kinderen? Wil je kinderen? Hier breekt de oorlog uit wanneer zo voor elke afspoelbeurt onder een regendouche moeten staan.
Klopt, die spoel je ook vaak lekker af met de handdouche. En als er gedoe is over shampoo in ogen en water in oren is dat ook handiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een handdouche veel fijner dan een regendouche. Vind het fijner als het water niet recht van boven komt. Verder handig om m'n onderkant gericht af te spoelen, of m'n benen nadat ik die heb geschoren. Of om de douche zelf af te spoelen nadat ik die heb schoongemaakt. Ik vind het erg irritant als ik ergens ben waar alleen een regendouche is.
rainydays wijzigde dit bericht op 03-05-2024 16:30
15.57% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben zelfs nog een douchekraan. Vind dat heel handig om even mn voeten af te spoelen.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
03-05-2024 16:29
Wij hebben zelfs nog een douchekraan. Vind dat heel handig om even mn voeten af te spoelen.
Oh, dat zou ik ook heel erg fijn vinden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de handdouche elke dag. In de houder met haren wassen, inschuimen en afspoelen, maar de handdouche gaat even een rondje langs alle donkere zones hoor. Voelt juist fris om daar overal even water langs te spoelen, in hotels met alleen regendouche trek ik dan maar een been omhoog ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
03-05-2024 16:30
Ik gebruik de handdouche elke dag. In de houder met haren wassen, inschuimen en afspoelen, maar de handdouche gaat even een rondje langs alle donkere zones hoor. Voelt juist fris om daar overal even water langs te spoelen, in hotels met alleen regendouche trek ik dan maar een been omhoog ofzo.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een regendouche en handdouche. Partner gebruikt de regendouche en de kids en ik de handdouche. Partner wast altijd zijn haren en wij niet altijd. Plus ik vind een douche-straal van zijkant fijner dan plafond.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
03-05-2024 15:23
Ik vind de stralen van een regendouche meestal niet hard genoeg en gebruik daarom liever een handdouche.
Douchen zonder haren wassen onder een regendouche is lastiger, tenzij je een douchemuts gebruikt.
Hoe maak je de douche schoon zonder handdouche?

Dit ook ja.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
kastella schreef:
03-05-2024 15:24
Jouw keuze toch?
Voor gasten of wellicht toekomstige huisgenoten kan het wel voordelen hebben. Ik heb zelf ook een regendouche, maar een handdouche is wel fijn als je ergens plaatselijk wilt wassen (je reet uitbaggeren bijv) of tijdens het schoonmaken de tegels moet afsproeien.
🤣
Maar alles wat hier genoemd is, is waar.
Verder na de sex een must vind ik.
En als je een glazen douchewand hebt trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Egels schreef:
03-05-2024 15:44
Kijk aan, jullie hebben me al bijna overtuigd, leuk!
Even wat korte reacties:
- Als ik ga douchen, was ik vrijwel altijd m’n haren. Douche niet elke dag i.v.m. droge huid etc, maar was me dan aan de wastafel.
- Ik was me plaatselijk (onder oksels, nek, onder de borsten) met een spons en douchegel. En dan zeep weg laten spoelen onder de douche. Gaat wel goed naar mijn idee.
- Hoe ik de douche schoonmaak: met een spuitbus met water en azijn, een spons om te boenen en een doek om te drogen.

Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.
Haren en lichaam eerst volledig nat maken. Douche volledig uit (en eventueel terug in de houder, maar hier "rust" hij meestal op de kraan).
Shampoo in haar en kneden. Lichaam inzepen.

Vervolgens gaat de douche terug aan.

Ik heb tout court een hartsgrondige hekel aan regendouches.
Ik douche gewoon niet als dat ergens de enige optie is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-05-2024 15:58
Ik douche bijna alleen maar met de handdouche. Ik heb een regendouche, maar vind die helemaal niet fijn dus die gaat nooit aan.
Afbeelding
Dit dus, deze heb ik ook, naast alle andere toepassingen gebruik ik de handdouche ook om een emmer te vullen (past niet bij de wastafel) en modderige sportschoenen af te spoelen (wil ik niet bij de wastafel of gootsteen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onze regendouche twee keer gebruikt denk ik. Ik vind het niks. Ik zou altijd voor een handdouche erbij kiezen. Al was het maar om gericht schoon te maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven