Handwas BH

13-02-2013 11:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week een nieuwe en ook dure BH gekocht, in het was etiket staat handwas. Zou een kort en koud wol was programma ook kunnen? Bedankt alvast voor het meedenken.
Ik was behaas in een netje op een fijnwasprogramma zonder te centrifugeren.
Ik doe altijd een synthetisch programma op 30 graden. Ik verwacht dus dat het wel kan. Doe hem voor de zekerheid in een waszak en dicht zodat de haakjes niks kunnen raken.
Koop zo'n bh wasbol bij de kruidvat, blijven ze perfect in vorm en gaan ze niet stuk!
Een bh heb je ook zo onder de douche gehandwassen, emmertje met wat wasmiddel naast je, bh erdoorheen roeren en goed uitspoelen.... Klaar
Ik doe ze ook in de wasmachine, 20 minuten spoelen met koud water zonder centrifugeren en dan leg ik ze op een handdoek te drogen. Of je nou in een tobbe zelf de bh heen en weer slingert of dat de wasmachine dat voor je doet, maakt denk ik niet uit.
Hallo?!
Ik neem bh's mee onder de douche. Was ze daar even uit.
Mijn BH's draaien mee met de normale was op 40 graden. Wel in een waszakje. Nooit problemen gehad. Wel alleen BH's van duurdere merken, ik weet niet hoe wasbestendig H&M is.
quote:maria_90 schreef op 13 februari 2013 @ 11:49:

Koop zo'n bh wasbol bij de kruidvat, blijven ze perfect in vorm en gaan ze niet stuk!Ik heb altijd alleen maar dure BH's en gebruik ook zo'n wasbol. Ideaal! In een waszakje is niet goed voor de beugels (als je centrifugeert).
Ik doe ze altijd op het fijnwasprogramma mee, 30 graden, in een waszak.
Ik doe ze ook altijd gewoon op een fijnwasprogramma mee, op 30 graden.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik was bhs gewoon op de hand. iedere avond door een sopje slaan, aan de douchestang hangen em ochtends is ie schoon en droog.
Fijnwasprogramma. Wasmiddel voor fijne was en niet of op lage toeren centrifugeren. Zowel mijn dure bh's als de goedkope komen er prima uit. Uiteraard niet los in de machine maar in een washandje.
Ik waste mijn beha's ook altijd op de hand, maar toen ik een keertje een witte kocht, zag ik dat die daar toch niet superschoon uitkwam. Sindsdien doe ik ze in een waszakje in de machine op de fijnwas.
Ik was mijn bh's gewoon in de wasmachine. Zelfs zonder waszakje al is dat laatste eigenlijk niet aan te raden omdat mocht er een beugel uit gaan deze vast kan gaan zitten in de machine.

Ik centrifugeer ze ook gewoon. Mijn bh's zijn zonder vulling en niet voorgevormd. Dat maakt wel verschil.
Heb je geen handwasprogramma op je wasmachine? Wol/ fijnwas programma en in een waszak kan ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik doe ze ook altijd gewoon in de 30 graden was.

Manlief deed laatst de was, mijn net nieuw gekochte dure BH leuk met de ondergoed en handdoekenwas mee... 60 graden, en ik maar denken dat mijn borsten gegroeid waren...
Bedankt voor jullie reacties !! De BH heeft de wasmachine overleefd op een fijnwas programma dat halverwege de was ook nog gecentrifugeerd heeft.
Hebben jullie zo veel bh's dat jullie daarmee een fijnwas kunnen vullen, of draaien jullie dat programma net maar 2 bh's en 3 slips er in?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De mijne is nu alleen in de was geweest ook ivm de rode kleur omdat ie nieuw was, daarna gaat er meer in de wastrommel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven