Hard miaauwen
donderdag 21 oktober 2010 om 22:34
Heb weer een poezenvraag!
Krijg altijd goede tips, dus waag weer een poging.
Sinds enige tijd miaauwt mijn kat heeeel hard. Niet gewoon een ' gezellig ' miaauwtje, maar een ' grote dikke katten miaauw' , terwijl hij allesbehalve dat is.
Opvallend is dat hij dat doet nadat hij op de kattenbak heeft gezeten ( tja sorry....), dan rent hij heel hard door het huis en miaauwt dan een stuk of vier keer. Of als ik naar bed ga en hij zit nog in de huiskamer.
Heeft iemand een idee waarom hij dit doet?
Krijg altijd goede tips, dus waag weer een poging.
Sinds enige tijd miaauwt mijn kat heeeel hard. Niet gewoon een ' gezellig ' miaauwtje, maar een ' grote dikke katten miaauw' , terwijl hij allesbehalve dat is.
Opvallend is dat hij dat doet nadat hij op de kattenbak heeft gezeten ( tja sorry....), dan rent hij heel hard door het huis en miaauwt dan een stuk of vier keer. Of als ik naar bed ga en hij zit nog in de huiskamer.
Heeft iemand een idee waarom hij dit doet?
donderdag 21 oktober 2010 om 22:42
donderdag 21 oktober 2010 om 22:52
Sommige katten vinden het het vermelden waard wanneer ze op de bak geweest zijn Dat luid mauwend van de bak af rennen herken ik wel, en even later begrijp ik ook waarom hij op zo'n draf de kamer in komt *snuf snuf*. Daar zou ik ook geen seconden langer dan noodzakelijk willen blijven.
En 's nachts kan hij ook een keel opzetten dat je rechtop in bed zit met het idee dat hij ter plekke doodgaat of minstens enorm vastzit achter iets! Als ik dan nog net niet mijn nek heb gebroken omdat ik als de sodemieter de trap af ben gerend in het donker, dan staat hij heel trots in de kamer naast een speelgoed muis, grijnzend!
Als ik niet naar beneden kom dan blijft hij trouwens doorgaan, steeds harder en geloof me, die kater van mij is groot en heeft een klankkast waar je u tegen zegt!
Denk dat hij 's nachts gewoon even moet melden dat hij "iets" gevangen heeft of wil dat ik kom spelen. Moet er toch altijd weer om lachen, lekker maf beest.
En 's nachts kan hij ook een keel opzetten dat je rechtop in bed zit met het idee dat hij ter plekke doodgaat of minstens enorm vastzit achter iets! Als ik dan nog net niet mijn nek heb gebroken omdat ik als de sodemieter de trap af ben gerend in het donker, dan staat hij heel trots in de kamer naast een speelgoed muis, grijnzend!
Als ik niet naar beneden kom dan blijft hij trouwens doorgaan, steeds harder en geloof me, die kater van mij is groot en heeft een klankkast waar je u tegen zegt!
Denk dat hij 's nachts gewoon even moet melden dat hij "iets" gevangen heeft of wil dat ik kom spelen. Moet er toch altijd weer om lachen, lekker maf beest.
donderdag 21 oktober 2010 om 22:53
donderdag 21 oktober 2010 om 22:58
donderdag 21 oktober 2010 om 23:03
Mijn kater deed dit het laatste jaar ook veel, na uitgebreid onderzoek door de DA om lichamelijke gebreken uit te sluiten, bleek het dementie te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 21 oktober 2010 om 23:05
quote:Britannia schreef op 21 oktober 2010 @ 22:59:
Die van mij gaat vooral 's avonds hard maauwen, zit ze naar een muur te kijken en te schreeuwen.
Volgens mij ziet ze beestjes ofzo....
Maar als het steeds na een wc-rondje is, zullen het geen beestjes zijn....Daar zijn hele theorieën over, sommigen zeggen dat ze geesten zien en anderen zijn wat nuchterder en denken dat ze in een soort van trance zijn.
Die van mij gaat vooral 's avonds hard maauwen, zit ze naar een muur te kijken en te schreeuwen.
Volgens mij ziet ze beestjes ofzo....
Maar als het steeds na een wc-rondje is, zullen het geen beestjes zijn....Daar zijn hele theorieën over, sommigen zeggen dat ze geesten zien en anderen zijn wat nuchterder en denken dat ze in een soort van trance zijn.
vrijdag 22 oktober 2010 om 07:37
Mijn kat doet het ook regelmatig, dat loeimiauwen. Als ze op de bak is geweest, of als ze zich alleen voelt of zo, en vaak 's nachts. Ze is 20 jaar en volgens de dierenarts zou het inderdaad dementie zijn. Als je dan haar naam roept (heel hard want ze is inmiddels aardig doof) dan houdt ze op met miauwen en kijkt verstrooid op zo van: hé, uh, was er wat?