Hard miaauwen

21-10-2010 22:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb weer een poezenvraag!

Krijg altijd goede tips, dus waag weer een poging.

Sinds enige tijd miaauwt mijn kat heeeel hard. Niet gewoon een ' gezellig ' miaauwtje, maar een ' grote dikke katten miaauw' , terwijl hij allesbehalve dat is.

Opvallend is dat hij dat doet nadat hij op de kattenbak heeft gezeten ( tja sorry....), dan rent hij heel hard door het huis en miaauwt dan een stuk of vier keer. Of als ik naar bed ga en hij zit nog in de huiskamer.

Heeft iemand een idee waarom hij dit doet?
pijn bij plassen of poepen?

Naar de dierenarts om na te laten kijken!!
pijn bij plassen of poepen?

Naar de dierenarts om na te laten kijken!!
Hij doet het niet iedere dag. Soms, meestal rent hij hard door het huis. En soms miaauwt hij dan. Het is dezelfde miaauw' als ik ga slapen.
Is hij oud? Katten schijnen dat te doen als ze dement worden. Ik had ook een kat die een soort aan het gilmiauwen was en dat deed ie pas op hogere leeftijd (vanaf 16 ongeveer).

Ik zou sowieso even langs de dierenarts gaan
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Het kan inderdaad pijn zijn of dementie, opkomende doofheid, disoriëntatie, aandacht vragen of gewoon een onschuldig 5 dolle minuten momentje.

Ga even naar de DA, maar meestal is het niets.
Sommige katten vinden het het vermelden waard wanneer ze op de bak geweest zijn Dat luid mauwend van de bak af rennen herken ik wel, en even later begrijp ik ook waarom hij op zo'n draf de kamer in komt *snuf snuf*. Daar zou ik ook geen seconden langer dan noodzakelijk willen blijven.

En 's nachts kan hij ook een keel opzetten dat je rechtop in bed zit met het idee dat hij ter plekke doodgaat of minstens enorm vastzit achter iets! Als ik dan nog net niet mijn nek heb gebroken omdat ik als de sodemieter de trap af ben gerend in het donker, dan staat hij heel trots in de kamer naast een speelgoed muis, grijnzend!

Als ik niet naar beneden kom dan blijft hij trouwens doorgaan, steeds harder en geloof me, die kater van mij is groot en heeft een klankkast waar je u tegen zegt!

Denk dat hij 's nachts gewoon even moet melden dat hij "iets" gevangen heeft of wil dat ik kom spelen. Moet er toch altijd weer om lachen, lekker maf beest.
Dank :-),

Ik zat al een btje op een reactie van Iris1969 te wachten en je bent nog sneller dan verwacht. Dacht zelf ook aan gekkigheid van zijn kant. Drollen zien en goed uit en tijdens ' de boodschap' is hij even geconcentreerd als anders.

Twijfel of het niet te voorbarig was om DA te bellen.
Het lijkt me ook wat voorbarig om hem te bellen, maar geloof me hij hoort gekkere dingen .

Kijk het gewoon nog even aan.
Die bij mij deed het toen hij verschrikkelijke gruwelijke blaasgruis had (echt tè zielig ). Ik zou d'r een bezoekje aan de dierenarts tegenaan gooien.
Mijn kater begon over de grond te rollen van de pijn bij zijn blaasgruis, maar hard miauwen zou inderdaad ook kunnen.

Goed idee Twinkeling om inderdaad dan toch maar even te gaan.
@ISTP, hahaha heel herkenbaar. Soms denk ik dat er een pony door de kamer heen draaft, met zoveel geluid rent hij dan. Maar hij is dan ineen soort van trance. Wanneer ik hem roep dan komt hij en weet hij van gekkigheid niet hoeveel hij moet knuffelen.
Die van mij gaat vooral 's avonds hard maauwen, zit ze naar een muur te kijken en te schreeuwen.

Volgens mij ziet ze beetjes ofzo....

Maar als het steeds na een wc-rondje is, zullen het geen beestjes zijn....
Maar als hij ziek is dan komt hij niet naar mij toe. En miaauwen is alleen bij poepen en niet bij plassen.
En bij het slapen !

Zelfs nu, ik lig op bed en hij rent de trap op en af, en er komt zo'n rollende miaauw uit.
quote:acissej schreef op 21 oktober 2010 @ 23:00:

Maar als hij ziek is dan komt hij niet naar mij toe. En miaauwen is alleen bij poepen en niet bij plassen.Gelukkig dan is het geen blaasgruis. Poepen gaat gewoon soepel? En de drol is mooi?
Gokje; hij begraaft zijn drol niet
Mijn kater deed dit het laatste jaar ook veel, na uitgebreid onderzoek door de DA om lichamelijke gebreken uit te sluiten, bleek het dementie te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kom toch weer terug op aandacht vragen en dolle 5 minuten.
quote:Britannia schreef op 21 oktober 2010 @ 22:59:

Die van mij gaat vooral 's avonds hard maauwen, zit ze naar een muur te kijken en te schreeuwen.

Volgens mij ziet ze beestjes ofzo....

Maar als het steeds na een wc-rondje is, zullen het geen beestjes zijn....Daar zijn hele theorieën over, sommigen zeggen dat ze geesten zien en anderen zijn wat nuchterder en denken dat ze in een soort van trance zijn.
Dat rollende mauwen doet madame hier alleen als ze iets gevangen heeft, of iets ziet wat ze gaat vangen... Pijn klinkt hier wel anders.
quote:iris1969 schreef op 21 oktober 2010 @ 23:04:

Ik kom toch weer terug op aandacht vragen en dolle 5 minuten.Doet die van mij inderdaad ook en heel vaak is dat 's avonds. Gewoon even laten weten dat 'ie er is en dan een paar keer hard heen en weer rennen.
Onze kat doet ook altijd een beetje gek als hij gepoept heeft. Een paar keer hard mauwen en gekke sprongen maken. Ik denk dat hij zich geneert voor de stank die hij veroorzaakt heeft (en terecht).
O met een sprintje de kattenbak uit, gebeurt hier ook. En dan heel nonchalant weglopen: pompiedom..... it wasn't me....
Mijn kat doet het ook regelmatig, dat loeimiauwen. Als ze op de bak is geweest, of als ze zich alleen voelt of zo, en vaak 's nachts. Ze is 20 jaar en volgens de dierenarts zou het inderdaad dementie zijn. Als je dan haar naam roept (heel hard want ze is inmiddels aardig doof) dan houdt ze op met miauwen en kijkt verstrooid op zo van: hé, uh, was er wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven