Hardnekkige vlooien

04-10-2013 21:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft sinds augustus veel last van vlooien. Inmiddels 2 vlooienbanden gehad, 4 vloeibare middeltjes in zijn nekje, borstel hem elke dag heel goed, huis helemaal grondig schoongemaakt en met een anti vlooien spray te lijf gegaan, stofzuig elke dag..... En die rot vlooien gaan maar niet weg! Heeft iemand de gouden tip voor mij? Want naast mijn kat, bijten de vlooien mij ook erg veel, smerig en irritant.
Wat gebeurt er trouwens met dit huis als je verhuisd? Ik zou niet graag in een vlooienhuis gaan wonen en ik zou me ook niet relaxt voelen als ik wist dat er nu mensen in mijn vlooien kwamen wonen.
Ik hoorde toen van verschillende dierspeciaalzaken dat sprays nooit eitjes doden. Alleen larven en vlooien. Vandaar dat je nog lange tijd vlooien kunt hebben die zich niet meer kunnen voortplanten en snel dood gaan. Die spray blijft nml een aantal maanden werkzaam.
wellicht is het inschakelen van een ongediertebestrijder een optie?
quote:labo125 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 23:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="aspoes in "Hardnekkige vlooien"" class="messagelink">aspoes schreef op 04 oktober 2013 @ 22:04</a>:</b>

Je hoeft echt niet met je kat naar de DA, je moet gewoon fatsoenlijk ontvlooispul kopen. Niet die cheapo van de dierenwinkel.</div></blockquote>

Bolfo Gold is exact hetzelfde als Advantage, alleen dan verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak. Dus niks el cheapo.

Er zijn ook dierenartsen welke fipronil van allerlei exotische merken verkopen. Die zijn allemaal net zo matig. Kijk dus naar de werkzame stof.

O ja, spuiten in de omgeving!

Een vriendin gebruikt volgens mij Bolfo, maar dat is ook niet el cheapo toch? Stronghold is een derde optie, die is ook verkrijgbaar inclusief ontworming dacht ik.

Je kunt het vaak op internet goedkoper vinden dan bij de DA.
quote:jules schreef op 04 oktober 2013 @ 23:13:

Wij hebben nog niet zo lang geleden ook zo'n vlooienplaag gehad. Verschrikkelijk! Ik dacht dat ik mijn kat netjes vlo vrij hield met m'n frontline, maar daar zijn die vlooitjes mooi immuun voor!

Ik heb het huis toen van boven tot onder gezogen en gesprayd. De kat advantix druppels gegeven en weken aan een stuk iedere dag gekamd. Na een drie of vier weken heb ik het huis nogmaals van boven tot onder gesprayd.

De kat krijgt nu iedere 4 weken advantix druppels.

Ik las ergens dat vlooieneitjes nog wel tot 9 mnd na zo'n reiniging uit kunnen komen.

Succes in ieder geval!

Let op, voor de kat is het Advantage, Advantix is echt dodelijk voor katten.

Verder klopt jouw verhaal helemaal. De eitjes worden larven, larven worden poppen en die kunnen tot meer als een jaar blijven liggen. Volhouden dus.
Afschuwelijk, vlooien. Mijn kat had ze laatst ook, er lagen ineens een soort wormpjes op mijn sprei :-o

Meteen de kat een pipetje gegeven en alle hoeken en kieren ingespoten met indoor-x. Ook alles heel goed stofzuigen, gelukkig heb ik laminaat. Ik ben 1 levende vlo tegengekomen en 1 dode, nu een paar dagen later vind ik niks meer, ook geen poepjes meer in de vacht van mijn kat. Gelukkig viel het dus mee. Maar bah, wat een vies idee, die beestjes. Mijn vorige kat heeft er op een of andere manier nooit last van gehad.
quote:susanne26 schreef op 05 oktober 2013 @ 21:00:

Afschuwelijk, vlooien. Mijn kat had ze laatst ook, er lagen ineens een soort wormpjes op mijn sprei :-o

Meteen de kat een pipetje gegeven en alle hoeken en kieren ingespoten met indoor-x. Ook alles heel goed stofzuigen, gelukkig heb ik laminaat. Ik ben 1 levende vlo tegengekomen en 1 dode, nu een paar dagen later vind ik niks meer, ook geen poepjes meer in de vacht van mijn kat. Gelukkig viel het dus mee. Maar bah, wat een vies idee, die beestjes. Mijn vorige kat heeft er op een of andere manier nooit last van gehad.

Super irritant! Vooral omdat de vlooien mij ook veel bijten en ik van de jeuk 's nachts mijn benen ervan open krap... Gister tijdens het hardlopen voelde ik opeens een soort 'beet', dus ik stoppen en mijn hardloopbroek omslaan, ja hoor, er zat zo'n vieze vlo in mijn pijp :-/

Ben al een paar dagen als een bezetende alles aan het schoonmaken/schoonhouden, kat veel borstelen etc. Fingers crossed.
Ik vond vanmorgen weer een dode vlo en heb plekjes op mijn been. Ik hoop écht dat dit de laatste vlo was, gatver.
Als je gaat verhuizen zou ik toch maar mijn best doen om van de vlooien af te komen. Anders zal je verhuurder een professionele bestrijder laten komen, op jouw kosten. In een grijs verleden heb ik eens een huis gehuurd waar we ook direct na binnenkomst besprongen werden. Gelukkig hadden we nog een paar weken voor we er gingen wonen, want de ongediertebestrijder is twee keer moeten komen (op kosten van de vorige bewoner).
ooh dan heb ik denk ik de verkeerde merk van de dierenarts gehaald. Heb niet naar een merk gevraagd ik heb ACTIVYL gekocht wel voor een hond maar toch? Ik doe ook niets anders dan bestrijden en ik heb overal vinyl. Langzaam komt er schot in maar wil niet meer hebben dat mensen op bezoek komen en hun hond meenemen daar is het mee begonnen achteraf.
quote:jules schreef op 04 oktober 2013 @ 23:15:

Wat gebeurt er trouwens met dit huis als je verhuisd? Ik zou niet graag in een vlooienhuis gaan wonen en ik zou me ook niet relaxt voelen als ik wist dat er nu mensen in mijn vlooien kwamen wonen.

Als ze gaat verhuizen en ze doet er verder niets aan dan heeft ze een ware vlooienplaag

Alle kamers goed inspuiten, deuren en ramen dicht. Na een dag of 2 alles goed schoonmaken, ik denk dat je dan het ergste wel hebt gehad

Ik vond de vlooienspray van HG goed helpen!
Toevallig gister nog voor bij de Pet's Place geweest!

Ik kreeg te horen dat Stronghold momenteel het beste middel is tegen vlooien op de kat.

Voor in huis gebruik ik Exil Flea Free spray.

Een belangrijke tip: gooi na iedere stofzuigbeurt de zak weg!

Het is een helse plaag
quote:diana_banana schreef op 06 oktober 2013 @ 15:31:

Toevallig gister nog voor bij de Pet's Place geweest!

Ik kreeg te horen dat Stronghold momenteel het beste middel is tegen vlooien op de kat.

Voor in huis gebruik ik Exil Flea Free spray.

Een belangrijke tip: gooi na iedere stofzuigbeurt de zak weg!

Het is een helse plaag Da's niet waar, zie dit onderzoek: Onderzoek werkzame stoffen.

Die Pets Place mag het trouwens niet eens verkopen, of zat er een DA praktijk in?
quote:pinguin83 schreef op 04 oktober 2013 @ 21:36:

Comfortis tabletten, verkrijgbaar bij je dierenarts. Doodt vlooien vanaf een half uur na toediening.

En omgeving blijven behandelen!Comfortis gebruiken wij ook. Help goed. Alleen je moet blijven zuigen en evt sprayen. Ik ben er in ieder geval nog niet vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven