Hardnekkige vlooien

04-10-2013 21:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft sinds augustus veel last van vlooien. Inmiddels 2 vlooienbanden gehad, 4 vloeibare middeltjes in zijn nekje, borstel hem elke dag heel goed, huis helemaal grondig schoongemaakt en met een anti vlooien spray te lijf gegaan, stofzuig elke dag..... En die rot vlooien gaan maar niet weg! Heeft iemand de gouden tip voor mij? Want naast mijn kat, bijten de vlooien mij ook erg veel, smerig en irritant.
Sprayen sprayen sprayen sprayen. HEEL VEEL sprayen.

En wat ik gedaan heb is dekens, kussens kleding en andere rommel waar vlooien(-eitjes) in zouden kunnen zitten, in zo'n vacuümzak gestopt. Zonder zuurstof gaan die dingen namelijk dood.

Wel zorgen dat je katten niet bij die zakken komen met hun scherpe nageltjes!!

Pipetjes trouwens max 1x per mnd doen, ook als het niet lijkt te werken.

En katten veel kammen en vlooien in bakje water dumpen.. Ook de poepjes, daar leven de larven van voor zover ik weet.
Kat kammen met een luizenkam, en de vlooien en neten in heet water met spiritus doen. En dweilen met goed heet water met azijn. De zuur graad lost het uitwendige skelet van de vlooi op. ( als het droog is mag je voor de geur na dweilen met schoonmaakmiddel. Daarnaast iedere dag je stofzuigerzak vervangen, of er anti vlooien poeder in doen (gewoon opzuigen) vlooien kunnen via het filter weer naar buiten kruipen
Kammen met een plastic kammetje werkt trouwens voor geen meter, een ijzeren doet de truc!
Welk middel?
Als je zo door gaat ben je van je vlooienprobleem verlost en ook van je kat. Wat jij opnoemt is toch veel te veel in een paar maanden tijd?
Maakt niet uit hoor, warm of koud water, ze verzuipen toch meteen. Je kan een drupje schoonmaakmiddel erin doen zodat ze niet blijven drijven door de oppervlaktespanning van het water of hoe dat ook heet.
Comfortis tabletten, verkrijgbaar bij je dierenarts. Doodt vlooien vanaf een half uur na toediening.

En omgeving blijven behandelen!
Gebruik je vlooienspul van de dierenarts? Frontline werkt op veel plekken niet goed meer, wij gebruiken Advantage en al jaren geen vlo gezien.
quote:bluebird77 schreef op 04 oktober 2013 @ 21:33:

Als je zo door gaat ben je van je vlooienprobleem verlost en ook van je kat. Wat jij opnoemt is toch veel te veel in een paar maanden tijd?

Laat die vraagteken maar weg hoor.

Het gemiddelde vlooiendruppelmiddel mag je niet meer dan 1x per maand geven. Sterke middelen zelfs maar 1x per 2 maanden.

Dus wat je die arme kat in 2 maanden toedient is gewoon vergiftigen.

Normaal kan je vlooien altijd zelf wel bestrijden maar met deze overdosis zou ik echt aanraden om de dierenarts te bellen.

Wat je wel gewoon nog moet blijven doen, een goede vlooienspray voor in het huis kopen van een goed merk die ook de eitjes doodt. Stofzuigen, sprayen, stofzuigen, sprayen (kat niet aan blootstellen) en net zo lang dat je ervan af bent. Dus alle kieren niet vergeten, je broekspijpen waar ze opspringen, deurmat buiten, enz.

En voor je kat, die heeft denk ik al teveel shit gehad dus daarvoor bellen met de da.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank voor jullie reacties! Pipetjes heb ik inderdaad om de 4 weken toegediend. Begin augustus de eerste, het is nu oktober, dus geen overdosis.

Het ergste is dus: ik heb in het hele huis vloerkleed.... Dat is dus een ramp met vlooien! Ik ga met de kat maar de DA en zal in de tussentijd mijn huis grondig blijven reinigen (gelukkig ga ik eind deze maand verhuizen, naar een huis met parket, voor die tijd dus wel alles schoon & goed gewassen verhuizen).
Hm ik zit mezelf tegen te spreken met het toedienen van de middelen. Met de pipetjes heb ik er wel rekening mee gehouden dat er 4 weken tussen moesten zitten, vorige week de laatste toegediend, dus dan ben ik al veel langer bezig met deze vlooien plaag...
Je hoeft echt niet met je kat naar de DA, je moet gewoon fatsoenlijk ontvlooispul kopen. Niet die cheapo van de dierenwinkel.
quote:geefchips schreef op 04 oktober 2013 @ 22:01:

Dank voor jullie reacties! Pipetjes heb ik inderdaad om de 4 weken toegediend. Begin augustus de eerste, het is nu oktober, dus geen overdosis.

4 x vloeibare middelen in de nek en 2 vlooienbanden staat er in de OP. Dus echt te veel.

Arme nieuwe bewoners

Verder kan je met parket en laminaat ook vlooien krijgen. Dus meer denken in regelmatig de kat behandelen, niet te veel, maar niet als er al een vlooienplaag is. Maar spuit ook in kieren en bij plinten.

En al heeft jouw kat geen vlooien, dan nog kan jij ze overdragen via kleding als je bij iemand komt waar vlooien zijn. Vroeger toen ik een dierenservice had en bij mensen kwam met dieren spoot ik altijd in hoogseizoen mijn broek voor ik thuis naar binnen ging, de mat in de auto, de deurmat enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:geefchips schreef op 04 oktober 2013 @ 22:03:

Hm ik zit mezelf tegen te spreken met het toedienen van de middelen. Met de pipetjes heb ik er wel rekening mee gehouden dat er 4 weken tussen moesten zitten, vorige week de laatste toegediend, dus dan ben ik al veel langer bezig met deze vlooien plaag...Ok. Nee dan is het duidelijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 oktober 2013 @ 22:08:

[...]

4 x vloeibare middelen in de nek en 2 vlooienbanden staat er in de OP. Dus echt te veel.

En dan hoop ik dat de spray niet ook op de kat is gebruikt
quote:aspoes schreef op 04 oktober 2013 @ 22:04:

Je hoeft echt niet met je kat naar de DA, je moet gewoon fatsoenlijk ontvlooispul kopen. Niet die cheapo van de dierenwinkel.Wat is een goed middel/merk?
quote:bluebird77 schreef op 04 oktober 2013 @ 22:12:

[...]

En dan hoop ik dat de spray niet ook op de kat is gebruikt Haha nee zo'n uber kneus ben ik nou ook weer niet ;) ik heb al mijn hele leven paarden en honden, maar sinds begin dit jaar een katje, dus het is allemaal even nieuw voor mij, vergt toch een andere aanpak/behandeling (logisch).
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 oktober 2013 @ 22:08:

[...]

Arme nieuwe bewoners

Verder kan je met parket en laminaat ook vlooien krijgen. Dus meer denken in regelmatig de kat behandelen, niet te veel, maar niet als er al een vlooienplaag is. Maar spuit ook in kieren en bij plinten.

En al heeft jouw kat geen vlooien, dan nog kan jij ze overdragen via kleding als je bij iemand komt waar vlooien zijn. Vroeger toen ik een dierenservice had en bij mensen kwam met dieren spoot ik altijd in hoogseizoen mijn broek voor ik thuis naar binnen ging, de mat in de auto, de deurmat enz.Dank voor de tips!
quote:aspoes schreef op 04 oktober 2013 @ 21:38:

Gebruik je vlooienspul van de dierenarts? Frontline werkt op veel plekken niet goed meer, wij gebruiken Advantage en al jaren geen vlo gezien.Idem hier!
quote:Ikhierhuh schreef op 04 oktober 2013 @ 22:33:

[...]

Idem hier!Oke, dat merk dus!
quote:geefchips schreef op 04 oktober 2013 @ 22:44:

[...]

Oke, dat merk dus!Echt wel, mijn kat vlooien werden immuun voor Frontline. (wat ik heel gek vind want er zijn toch niet altijd hetzelfde vlooien? Hoe dan ook... met Advantage gaan ze echt dood!!!
quote:aspoes schreef op 04 oktober 2013 @ 22:04:

Je hoeft echt niet met je kat naar de DA, je moet gewoon fatsoenlijk ontvlooispul kopen. Niet die cheapo van de dierenwinkel.

Bolfo Gold is exact hetzelfde als Advantage, alleen dan verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak. Dus niks el cheapo.

Er zijn ook dierenartsen welke fipronil van allerlei exotische merken verkopen. Die zijn allemaal net zo matig. Kijk dus naar de werkzame stof.

O ja, spuiten in de omgeving!
Wij hebben nog niet zo lang geleden ook zo'n vlooienplaag gehad. Verschrikkelijk! Ik dacht dat ik mijn kat netjes vlo vrij hield met m'n frontline, maar daar zijn die vlooitjes mooi immuun voor!

Ik heb het huis toen van boven tot onder gezogen en gesprayd. De kat advantix druppels gegeven en weken aan een stuk iedere dag gekamd. Na een drie of vier weken heb ik het huis nogmaals van boven tot onder gesprayd.

De kat krijgt nu iedere 4 weken advantix druppels.

Ik las ergens dat vlooieneitjes nog wel tot 9 mnd na zo'n reiniging uit kunnen komen.

Succes in ieder geval!
quote:geefchips schreef op 04 oktober 2013 @ 22:30:

[...]

Haha nee zo'n uber kneus ben ik nou ook weer niet ;) ik heb al mijn hele leven paarden en honden, maar sinds begin dit jaar een katje, dus het is allemaal even nieuw voor mij, vergt toch een andere aanpak/behandeling (logisch).

Voor spray voor je vloerkleden, deurmatten end, let erop dat erop staat dat het ook de eitjes doodt, anders kan je het bijna net zo goed niet doen . Mijn persoonlijke ervaring vroeger was dat de spuitbussen die je kan kopen bij de supermarkt minder goed is en zeker niet tegen eitjes helpt. Kan je beter er eentje kopen bij een dierenspeciaalzaak en dan nog even goed kijken.

Druppeltjes is handig om te kijken welke je da verkoopt zodat je niet net duur spul koopt waar de vlooien resistent voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven