Hekwerk dichtmaken
zaterdag 30 juli 2011 om 20:19
wij hebben hekwerk rondom ons huis. Hier moet klimop tegenaan gaan groeien. Bij de poort wil dit natuurlijk niet. Ik heb ooit eens gezien dat iemand er kunststof stroken door heen gevlochten had. Ik weet alleen niet hoe het heet. Heeft iemand nog andere ideeen om privacy te creeeren? Herkwerk mogen wij namelijk niet weghalen van de gemeente. Die rieten matten vind ik niet zo mooi, dus ben daarom op zoek naar alternatieven.
Alle tips zijn welkom.
Alle tips zijn welkom.
zaterdag 30 juli 2011 om 20:51
quote:Marleentje84 schreef op 30 juli 2011 @ 20:25:
Hoi Tickel,
Dat snap ik, maar punt is dat er onder de poort bestrating ligt. Dus daar zal nooit klimop groeien. Toch wil ik de poort dicht hebben. Dus daar zoek ik alternatieven voor.Gooi je daar wel een rietmat tegen aan, koop een paar nep klimoppers, strengen aan de rietmat vast maken.
Hoi Tickel,
Dat snap ik, maar punt is dat er onder de poort bestrating ligt. Dus daar zal nooit klimop groeien. Toch wil ik de poort dicht hebben. Dus daar zoek ik alternatieven voor.Gooi je daar wel een rietmat tegen aan, koop een paar nep klimoppers, strengen aan de rietmat vast maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 30 juli 2011 om 20:57
http://www.wimdevries.nl/ ... ropyleen-pp-band-139.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 30 juli 2011 om 21:44
Ik heb ook zulke hekken en heb er donkere wilgentenen-matten (van de gamma) tegenaan gespannen, ziet er keurig strak uit. Daarna heb ik klimop geplant, in een jaar tijd zijn ze nu al voor de helft begroeid en op sommige punten al tot bovenaan. Ik heb ook aan de andere kant een poort en ik vind het vooral belangrijk dat ik straks als het echt dicht begroeid is geen inkijk meer heb. Het klimop groeit vanzelf ook tussen de wilgentenen en via de bovenkant weer naar beneden aan de poortkant, dus die begroeit ook vanzelf ookal zal dat wat langer duren.