Hekwerk dichtmaken

30-07-2011 20:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij hebben hekwerk rondom ons huis. Hier moet klimop tegenaan gaan groeien. Bij de poort wil dit natuurlijk niet. Ik heb ooit eens gezien dat iemand er kunststof stroken door heen gevlochten had. Ik weet alleen niet hoe het heet. Heeft iemand nog andere ideeen om privacy te creeeren? Herkwerk mogen wij namelijk niet weghalen van de gemeente. Die rieten matten vind ik niet zo mooi, dus ben daarom op zoek naar alternatieven.

Alle tips zijn welkom.
De poort kun je vrij houden met een snoei/heggenschaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hoi Tickel,

Dat snap ik, maar punt is dat er onder de poort bestrating ligt. Dus daar zal nooit klimop groeien. Toch wil ik de poort dicht hebben. Dus daar zoek ik alternatieven voor.
quote:Tickel schreef op 30 juli 2011 @ 20:22:

De poort kun je vrij houden met een snoei/heggenschaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Marleentje84 schreef op 30 juli 2011 @ 20:25:

Hoi Tickel,

Dat snap ik, maar punt is dat er onder de poort bestrating ligt. Dus daar zal nooit klimop groeien. Toch wil ik de poort dicht hebben. Dus daar zoek ik alternatieven voor.Gooi je daar wel een rietmat tegen aan, koop een paar nep klimoppers, strengen aan de rietmat vast maken.
Kunstof stroken, volgens mij is dat een soort binddraad, zie je wel eens om dozen heen. Heb je in verschillende kleuren en breedten.
http://www.wimdevries.nl/ ... ropyleen-pp-band-139.html
Wij hebben in de wijk ook zulke hekwerken,sommige buurtbewoners hebben er iets voor gespannen,het lijkt gronddoek maar is iets anders.Aan de pport hebben sommigen golfplaten bevestigd.Tis maar wat je wil,mooi vindt..
Wij hebben op een balkon eens van dat groene tuingaas tussen de spijlen van het balkon door gedaan, en daar o.a. clematis, bruidsluier, en wingerd hadden groeien. Wel in plantenbakken, en dat groeide behoorlijk snel.
Nepklimop lijkt me dan het mooist maar of je dat ergens voor een redelijke prijs kunt kopen zou ik niet weten. Wij hebben ook een hekwerk met klimop maar geen poort dus geen ervaring... helaas....
ik vind het idee van die kunststof stroken erdoor vlechten erg leuk! Lijkt me een kleurig iets en beter dan golfplaten of doek.

Misschien dat je raffia kunt krijgen wat langer/breder dan gebrukelijk> (ik ken het alleen van de basisschool)
Ik heb ook zulke hekken en heb er donkere wilgentenen-matten (van de gamma) tegenaan gespannen, ziet er keurig strak uit. Daarna heb ik klimop geplant, in een jaar tijd zijn ze nu al voor de helft begroeid en op sommige punten al tot bovenaan. Ik heb ook aan de andere kant een poort en ik vind het vooral belangrijk dat ik straks als het echt dicht begroeid is geen inkijk meer heb. Het klimop groeit vanzelf ook tussen de wilgentenen en via de bovenkant weer naar beneden aan de poortkant, dus die begroeit ook vanzelf ookal zal dat wat langer duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven