Help, bed nat! SPOED
zondag 3 november 2013 om 20:32
Ons bed staat onder een dakraam, en blijkbaar zat het raam niet goed dicht, want ik kom er net achter dat dat open is gegaan. Vermoedelijk vanmorgen ergens al, want toen heeft het keihard geregend en het hele bed is nat! Beddengoed hing over een soort stoel heen, omdat lakens enzo in de was zaten en ik er nog niet aan toe was gekomen schone op het bed te doen. Vervelend, want nu is het matras nat, maar ook een voordeel dat het dekbed en de kussens nog droog zijn. Het zou fijn zijn vanavond in bed te kunnen slapen, dus hoe krijg ik zo snel mogelijk dat matras droog? Het is een boxspring, het bovenste matras is loeizwaar, dus amper van zijn plek te krijgen. Iemand enig idee? Kinderen liggen al te slapen, dus het hele bed föhnen oid liever niet, want dan zijn ze gelijk weer wakker (heel lichte slapers, en morgen weer naar school).
Wie heeft dé oplossing? Zie het niet zo zitten om vannacht met zijn tweeën op de bank te slapen....
Wie heeft dé oplossing? Zie het niet zo zitten om vannacht met zijn tweeën op de bank te slapen....
zondag 3 november 2013 om 20:36
Shittt... We hebben inderdaad geen logeerbedden of wat dan ook. Hebben wel een soort matje, maar dat ligt voor geen meter. Dan kun je nog beter op de bank slapen denk ik.
Het is niet helemaal doorweekt, maar wel goed vochtig. Alleen bij het hoofdeinde is het echt heel nat, maar daar liggen dan de kussens op dus dat is niet heel erg lijkt me.
Het is niet helemaal doorweekt, maar wel goed vochtig. Alleen bij het hoofdeinde is het echt heel nat, maar daar liggen dan de kussens op dus dat is niet heel erg lijkt me.
zondag 3 november 2013 om 20:36
quote:Maryssa schreef op 03 november 2013 @ 20:35:
Ik zou het matras er afhalen, handdoeken op de bedbodem leggen en matras omgedraaid weer erop doen. Morgen uitgebreid fohnen.Of inderdaad dit, op op stapel handdoeken gaan liggen, jou gewicht drukt de handdoeken aan waardoor ze sneller het vocht opnemen, en dan steeds de natte handdoek weg halen?
Ik zou het matras er afhalen, handdoeken op de bedbodem leggen en matras omgedraaid weer erop doen. Morgen uitgebreid fohnen.Of inderdaad dit, op op stapel handdoeken gaan liggen, jou gewicht drukt de handdoeken aan waardoor ze sneller het vocht opnemen, en dan steeds de natte handdoek weg halen?
zondag 3 november 2013 om 20:39
quote:Maryssa schreef op 03 november 2013 @ 20:35:
Ik zou het matras er afhalen, handdoeken op de bedbodem leggen en matras omgedraaid weer erop doen. Morgen uitgebreid fohnen.Slim! We hebben zo'n dun dekmatrasje er op liggen, en die was aan de onderkant ook nog nat en de bovenkant van het gewone matras daar onder dus ook. Maar misschien als we dat gewone matras omdraaien... Dan laten we dat dekmatrasje er vannacht af, draaien het gewone matras om.. Ga het gelijk proberen
Ik zou het matras er afhalen, handdoeken op de bedbodem leggen en matras omgedraaid weer erop doen. Morgen uitgebreid fohnen.Slim! We hebben zo'n dun dekmatrasje er op liggen, en die was aan de onderkant ook nog nat en de bovenkant van het gewone matras daar onder dus ook. Maar misschien als we dat gewone matras omdraaien... Dan laten we dat dekmatrasje er vannacht af, draaien het gewone matras om.. Ga het gelijk proberen
zondag 3 november 2013 om 20:40
zondag 3 november 2013 om 20:49
zondag 3 november 2013 om 21:00
Ik zou (tenzij afgedekt met plastic, maar dan droogt het niet) niet op het matras gaan slapen. Ook niet omgekeerd. Dan zul je zien dat je midden in de nacht wakker wordt in een steenkoud, vochtig bed. De hel. Ik ben ooit een keer gaan slapen met een lekkende kruik. bbrr. Doe mij dan maar de bank of op een grote stapel dekens,