Help! Beestjes in bed
donderdag 15 augustus 2019 om 23:23
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw en val meteen met de deur in huis.. Ik word sinds zo'n anderhalve maand na een nacht slapen in mijn bed wakker met steeds enkele rode bultjes. Ze zitten niet op een rij (zoals bij bedwantsen te verwachten is). Ze zijn klein, kleiner dan een muggenbult en jeuken ontzettend. Ik vind ze voornamelijk bij mijn oksels en liezen, niet gebruikelijk voor een muggenbeet.
Nu ben ik ondertussen twee weken op vakantie geweest en had daar nergens last van. Toen ik thuis kwam werd ik niet besprongen door vlooien dus denk ik niet dat dit het is, net als bedwantsen.
Bij thuiskomst bleef het probleem zich dus herhalen. Ik heb alles rondom mijn bed omgekeerd en vond onder mijn matras (voor zover ik denk) tapijtkever larven. Verder heb ik niks gevonden, geen bloedvlekken of andere signalen dat er zich beestjes schuilhouden.
Op internet las ik dat deze tapijtkevers niet bijten/prikken. Wel kan er een allergische reactie ontstaan door de haartjes maar dan lijkt het mij alsnog vreemd dat het slechts enkele bultjes hier en daar zijn..
Heeft iemand hier ervaring mee? Komen die bultjes wel van de tapijtkever larve of zit er nog iets anders in mijn bed
Liefs!
Overigens heb ik inmiddels heel goed schoongemaakt en heet gewassen, en het oude matras weg gedaan. Ik ben echter bang dat de bultjes blijven ontstaan..
Ik ben nieuw en val meteen met de deur in huis.. Ik word sinds zo'n anderhalve maand na een nacht slapen in mijn bed wakker met steeds enkele rode bultjes. Ze zitten niet op een rij (zoals bij bedwantsen te verwachten is). Ze zijn klein, kleiner dan een muggenbult en jeuken ontzettend. Ik vind ze voornamelijk bij mijn oksels en liezen, niet gebruikelijk voor een muggenbeet.
Nu ben ik ondertussen twee weken op vakantie geweest en had daar nergens last van. Toen ik thuis kwam werd ik niet besprongen door vlooien dus denk ik niet dat dit het is, net als bedwantsen.
Bij thuiskomst bleef het probleem zich dus herhalen. Ik heb alles rondom mijn bed omgekeerd en vond onder mijn matras (voor zover ik denk) tapijtkever larven. Verder heb ik niks gevonden, geen bloedvlekken of andere signalen dat er zich beestjes schuilhouden.
Op internet las ik dat deze tapijtkevers niet bijten/prikken. Wel kan er een allergische reactie ontstaan door de haartjes maar dan lijkt het mij alsnog vreemd dat het slechts enkele bultjes hier en daar zijn..
Heeft iemand hier ervaring mee? Komen die bultjes wel van de tapijtkever larve of zit er nog iets anders in mijn bed
Liefs!
Overigens heb ik inmiddels heel goed schoongemaakt en heet gewassen, en het oude matras weg gedaan. Ik ben echter bang dat de bultjes blijven ontstaan..
vrijdag 16 augustus 2019 om 11:25
Oh ja, te snel en niet goed gelezen. Ik had aangenomen dat ze dacht dat ze het op vakantie had opgelopen. Inderdaad, schurft wordt steeds erger, verschrikkelijk was het.
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:48
vrijdag 23 augustus 2019 om 02:11
Ja, schijnt ook een kwaal te zijn die veel in bepaalde studentenhuizen te zijn.
Waar bepaalde figuren het niet zo nauw nemen met hygiëne. Elkaars handdoeken gebruiken en vuil beddengoed.
In verpleeghuizen kan het ook. Daar hebben ze niet altijd voldoende verzorgers.
vrijdag 23 augustus 2019 om 02:21
Ja, ik heb nog nooit luizen gehad. Mijn zus met wie ik een bed deelde zat er vol mee.FunnyFace8 schreef: ↑16-08-2019 23:48Het was een haarelastiekje, zonder nikkel of latex tegen de huid. Het waren echt jeukende bultjes van een beestje, en geen allergische reactie of schimmel of eczeem oid. Raar maar waar.
Mijn moeder heeft één luis uit mijn haar gekamd. Mijn zus duurde wat langer.
Ik zie ze nog bezig. Net twee apen, maar mijn moeder at ze niet op.
Die gooide de luizen gelijk in het vuur. Zo'n gezellig houtkacheltje.
Dus kan wel. Ik had recent een beet op mijn hoofd. De volgende dag hoorde ik die mug. Eerst zag ik iets bewegen.
Gisteren heb ik één rioolvliegje gevangen. (Bij een van de buren loopt het regenwater niet weg. Daar komen ze vandaan.)
Drie maanden geleden 3 kakkerlakken gevangen en gedood.
Ik heb gelijk de hele ruimte schoon gemaakt. Is wel nodig om een plaag te voorkomen.
Dat noemen ze hygiëne. Je ziet iets en neemt voorzorgsmaatregelen.
Een vast geplakt stukje eten ergens en het kan al voldoende zijn.
Geen idee waar het beest vandaan kwam.
Het is een kwestie van zorgen dat ze geen eitjes leggen. Dan is er niets aan de hand. Hoop ik tenminste wel.