Help, die was!

dinsdag 10 augustus 2010 om 11:42
Waarschijnlijk kwalificeert dit topic als een andijvie-topic en had de titel 'Wasmanden met andijvie' moeten zijn, maar goed
Men neme een huis met een slaap- en een badkamer (onder andere, dan.)
Een man en vrouw des huizes die de was scheiden in witte, bonte (soms lichtbont), donkere en handdoekenwas.
Momenteel is er maar één wasmand, waardoor er in de slaapkamer was rondslingert en in de badkamer de wasmand vol is.
Ik wil graag een nieuw wasmandensysteem, maar wat?
- Liefst eentje waar de kleuren alvast bij elkaar gesorteerd worden, maar zoveel plek heb ik nou ook weer niet.
- Ik wil niet met de hele wasmand hoeven sjouwen als het even kan. Een uitneembare waszak oid lijkt mij een uitkomst.
- Het liefst ziet het er nog stijlvol uit ook nog. Ik houd niet zo van plastic wasmanden. Ijzer/metallic zou evt kunnen maar liever iets van stof, ofzo. Ik heb al wat gegoogled, maar wat ik leuk vind, is dan weer vanaf een euro of zestig. Kan dat niet goedkoper?
Met andere woorden: wiens was komt altijd meteen in de goede, stijlvolle wasmand terecht en die wasmanden heeft de persoon in kwestie voor vijf euro bij die en die winkel gekocht?
De dank van deze huisvrouw-in-wording is groot!
Men neme een huis met een slaap- en een badkamer (onder andere, dan.)
Een man en vrouw des huizes die de was scheiden in witte, bonte (soms lichtbont), donkere en handdoekenwas.
Momenteel is er maar één wasmand, waardoor er in de slaapkamer was rondslingert en in de badkamer de wasmand vol is.
Ik wil graag een nieuw wasmandensysteem, maar wat?
- Liefst eentje waar de kleuren alvast bij elkaar gesorteerd worden, maar zoveel plek heb ik nou ook weer niet.
- Ik wil niet met de hele wasmand hoeven sjouwen als het even kan. Een uitneembare waszak oid lijkt mij een uitkomst.
- Het liefst ziet het er nog stijlvol uit ook nog. Ik houd niet zo van plastic wasmanden. Ijzer/metallic zou evt kunnen maar liever iets van stof, ofzo. Ik heb al wat gegoogled, maar wat ik leuk vind, is dan weer vanaf een euro of zestig. Kan dat niet goedkoper?
Met andere woorden: wiens was komt altijd meteen in de goede, stijlvolle wasmand terecht en die wasmanden heeft de persoon in kwestie voor vijf euro bij die en die winkel gekocht?
De dank van deze huisvrouw-in-wording is groot!
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:24
Ik heb in de gang, bij de slaapkamers van mijn zoons en de badkamer, 1 wasmand staan. Eigenlijk zo'n plastic teil, van de action. Daar gaat alle was van de begane grond en de 1e verdieping in. Elke avond neem ik die mand mee naar boven en verdeel het daar over 5 wasmanden die op de voorzolder, naast de wasmachine staan.
Niet stylisch of uberverantwoord, maar het werkt. En daar gaat het om.
Niet stylisch of uberverantwoord, maar het werkt. En daar gaat het om.
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:24
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:25
quote:Liondevil76 schreef op 10 augustus 2010 @ 12:21:
[...]
Dat is ook mijn systeem. Werkt als een tiet en eigenlijk heb ik me nooit gerealiseerd dat het ook anders kan, haha. Overigens wel geestig want de systemen die hier worden genoemd, zou ik juist gebruiken als ik wat groter zou wonen. Juist omdat ik klein woon, wil ik niet al te veel overbodige dingen in huis (troep is daarentegen geen probleem ). Ik werk dan ook altijd in één keer al m'n was weg zodat ik slechts anderhalve dag m'n droogrek heb staan. Nou ja, in het meest gunstige geval. Meestal staat ie er net zo lang totdat ie weer leeg is en ik dus daar aan kan zien dat het weer wastijd is Kortom: ik doe maar wat Zo doe ik het dus ook
[...]
Dat is ook mijn systeem. Werkt als een tiet en eigenlijk heb ik me nooit gerealiseerd dat het ook anders kan, haha. Overigens wel geestig want de systemen die hier worden genoemd, zou ik juist gebruiken als ik wat groter zou wonen. Juist omdat ik klein woon, wil ik niet al te veel overbodige dingen in huis (troep is daarentegen geen probleem ). Ik werk dan ook altijd in één keer al m'n was weg zodat ik slechts anderhalve dag m'n droogrek heb staan. Nou ja, in het meest gunstige geval. Meestal staat ie er net zo lang totdat ie weer leeg is en ik dus daar aan kan zien dat het weer wastijd is Kortom: ik doe maar wat Zo doe ik het dus ook
Perfectionisme is niet perfect...
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:38
quote:yathibiyya schreef op 10 augustus 2010 @ 12:23:
[...]
Ehm, ik heb altijd een witte was, zwarte was, bonte was (spijker oa) was, rood/rose was. (fijne was e.d. nog niet meegerekend, komt weinig voor)
Heb gewoon 1 wasmand. Wanneer ik een was-woede heb kieper ik die leeg in de badkamer en sorteer de was. Ik loop ook altijd even langs de slaapkamers om daar kleding die in de was hoort weg te halen..*druipt stilletjes af en begint te snappen dat schoonloeder haar een slechte huisvrouw vindt...*
[...]
Ehm, ik heb altijd een witte was, zwarte was, bonte was (spijker oa) was, rood/rose was. (fijne was e.d. nog niet meegerekend, komt weinig voor)
Heb gewoon 1 wasmand. Wanneer ik een was-woede heb kieper ik die leeg in de badkamer en sorteer de was. Ik loop ook altijd even langs de slaapkamers om daar kleding die in de was hoort weg te halen..*druipt stilletjes af en begint te snappen dat schoonloeder haar een slechte huisvrouw vindt...*
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:42
Hier in huize Kusunum opgelost door 1 kamer te maken met de wasmachine, planken voor de kleren, een verstel hoekje, een wasbakje voor de was die even weken moet etc.
Daar dan 3 (kleine) wasmanden in, in de kleuren wit, zwart en grijs. Grijs is voor bont (de rest vul je zelf maar in)
De manden zijn 1 draai was groot. Mand vol? Niet proppen maar draaien is het motto.
Werkt prima (zolang ik het zelf doe )
Daar dan 3 (kleine) wasmanden in, in de kleuren wit, zwart en grijs. Grijs is voor bont (de rest vul je zelf maar in)
De manden zijn 1 draai was groot. Mand vol? Niet proppen maar draaien is het motto.
Werkt prima (zolang ik het zelf doe )

dinsdag 10 augustus 2010 om 12:54
quote:evalientje2 schreef op 10 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
*druipt stilletjes af en begint te snappen dat schoonloeder haar een slechte huisvrouw vindt...*lol. Ben verder helemaal geen goede huisvrouw hoor (heb er een hekel aan)....Ik ben alleen bang om mn kleding en kleuren te verpesten. Overigens is mijn schoonmoeder mijn huishoudster..hoe vind je die
[...]
*druipt stilletjes af en begint te snappen dat schoonloeder haar een slechte huisvrouw vindt...*lol. Ben verder helemaal geen goede huisvrouw hoor (heb er een hekel aan)....Ik ben alleen bang om mn kleding en kleuren te verpesten. Overigens is mijn schoonmoeder mijn huishoudster..hoe vind je die

dinsdag 10 augustus 2010 om 12:56
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:56
quote:yathibiyya schreef op 10 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Overigens is mijn schoonmoeder mijn huishoudster..hoe vind je die 't Is dat ik dan volledig over de rooie zou gaan (en zij ook als ze de deplorabele staat van ons huishouden echt zou kennen), anders zou dat in ons geval een enorme verbetering zijn.
[...]
Overigens is mijn schoonmoeder mijn huishoudster..hoe vind je die 't Is dat ik dan volledig over de rooie zou gaan (en zij ook als ze de deplorabele staat van ons huishouden echt zou kennen), anders zou dat in ons geval een enorme verbetering zijn.
dinsdag 10 augustus 2010 om 13:00
dinsdag 10 augustus 2010 om 13:03
Wij hebben 3 wasmanden staan, 1 op de overloop (daar komt meestal de was van de kinderen en handdoeken ed uit de badkamer terecht) en 1 op onze slaapkamer, en dan nog 1 beneden waar alle was die beneden te vinden is in terecht komt. 2 keer in de week leeg ik die (en neem alles mee wat er naast ligt want 3 wasmanden is voor ons eigenlijk te weinig) in het 'washok'. Ik probeer het meeste in de weekenden te wassen, dus ga ik op vrijdagavond gewoon in de woonkamer op de bank voor de tv alle was sorteren: wit/lichte was, bonte was, donker/zwarte was, (spijker)broeken, ondergoed/sokken, handdoeken/beddengoed/60graden-was. Dat gaat dan in verschillende stapels op de grond bij de wasmachine die ik zo achter elkaar de wasmachine in kan schuiven. Beetje tactisch bedenken want kan niet 2 wassen achter elkaar uithangen, dus daar moet dan een wasdrogerwas tussendoor (alleen handdoeken/beddengoed ed gaan bij mij in de droger). Zo worden er in het weekend zo´n stuk of 6 wassen gedraaid, en op zondag/maandagavond wordt er gewoon was gevouwen voor de tv. Meestal gaan er dan door de week ook nog wel 1 of 2 wassen door de machine, soort rest-was zeg maar
We hebben van die ronde mat kunststof wasmanden met los deksel van de ikea, omdat ik stoffen wasmanden of van die gevlochten manden altijd een beetje vies vind eigenlijk. Blijven dan allerlei stof, zand, huidschilfers ed in zitten en kan je niet echt makkelijk schoonmaken is mijn idee altijd.
We hebben van die ronde mat kunststof wasmanden met los deksel van de ikea, omdat ik stoffen wasmanden of van die gevlochten manden altijd een beetje vies vind eigenlijk. Blijven dan allerlei stof, zand, huidschilfers ed in zitten en kan je niet echt makkelijk schoonmaken is mijn idee altijd.
dinsdag 10 augustus 2010 om 13:12
quote:Captain_Obvious schreef op 10 augustus 2010 @ 12:56:
[...]
Oh hemel! Dat lijkt me interessant
En @ Evalientje..
Ik heb een schoonmoeder die totaal niet veroordeelt. Dat scheelt echt
Ze weet dat wij beide fulltime werken, ik nog erbij studeer, hij 2 kinderen heeft. Huishouden houden we allebei niet van. K vind het heerlijk, hoef ik ook niet steeds een vreemde in mn huis te laten. En ze doet he altijd wanneer ik niet thuis ben zodat ik geen 'last' van haar heb en ik mij niet schuldig hoef te voelen dat ik op de bank lig en zij het huis doet..
[...]
Oh hemel! Dat lijkt me interessant
En @ Evalientje..
Ik heb een schoonmoeder die totaal niet veroordeelt. Dat scheelt echt

dinsdag 10 augustus 2010 om 13:43
Ik heb twee wasmanden in huis. In de badkamer (grenst aan de keuken) één voor alle 60 graden was. Gewoon een mand van 3 euro bij de Hema. Onderstaande, maar dan in het wit. Er past precies de hoeveelheid voor één trommel in, dus mand vol = wasmachine aanzetten. Aangezien alle handdoeken/keukendoeken/vaatdoeken in de categorie bonter-dan-bont vallen, is sorteren niet nodig.
En in de slaapkamer deze ton, iets stijlvoller dan de plastic mand in de badkamer Hierin belandt de rest, voornamelijk kleding, 30 graden spul dus. Dat sorteer ik zo af en toe eens uit naar wit/bont. Heb al 1-persoonshuishouden niet zoveel was.
En in de slaapkamer deze ton, iets stijlvoller dan de plastic mand in de badkamer Hierin belandt de rest, voornamelijk kleding, 30 graden spul dus. Dat sorteer ik zo af en toe eens uit naar wit/bont. Heb al 1-persoonshuishouden niet zoveel was.