Help een vijver

29-10-2019 18:29 31 berichten
In ons nieuwe huis zit een vijver. Met een paar visjes en wat plantjes. Geen enorme vijver maar voor mij nu redelijk intimiderend.
Ik zou graag de vissen levend houden. Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Moet ik ze voer geven? Er hangen bomen boven dus ik heb vandaag al bladeren eruit zitten vissen.
Hoeveel planten mogen erin. Moet er een pomp en/of filter in.
Kortom wat moet ik doen om mijn nieuwe huisdieren levend te houden
aatjuhh123 schreef:
29-10-2019 20:10
Vijver dempen een optie ?

Wel eerst de visjes er uit halen
Waarom? To geeft toch niet aan dat ze dat wil?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-10-2019 18:35
Visvoer lijkt me wel verstandig om ze dat dagelijks te geven inderdaad.
.
Vijvervissen voer je niet in de winter. De vissen gaan ook in winterstand leven.
Voer dat niet opgegeten wordt gaat rotten en zorgt er voor dat het water giftig wordt.
Niet geschoten is altijd mis
gizzmo-returns schreef:
29-10-2019 20:31
Waarom? To geeft toch niet aan dat ze dat wil?
Waarom is die vijver dan "redelijk intimiderend" ?

Zwemt Jaws er dan in rond ?
aatjuhh123 schreef:
29-10-2019 21:12
Waarom is die vijver dan "redelijk intimiderend" ?

Zwemt Jaws er dan in rond ?
Omdat het nieuw is voor haar?

De OP is verder toch vrij duidelijk?
gizzmo-returns schreef:
29-10-2019 21:14
Omdat het nieuw is voor haar?

De OP is verder toch vrij duidelijk?
Oh, is dat het, nieuwigheid. Maar waarom dan een ander huis nemen met een vijver die je intimiderend vindt ? Ga dan voor een ander huis zonder vijver.

Echt, soms creeeren mensen hun eigen problemen.
Ik zou er wel een net om doen trouwens. Niet dat dat veel helpt.
Buren hebben een tijd een hele mooie vijver gehad. Buurman was er zo trots op en had het er druk mee. Hele mooie vissen en wat kikkers erin, fonteintje erbij. Had soms wat last van reigers dus net erover. Ging een tijd goed maar toen ontdekten buurtkatten de vijver en werd zijn mooi aangelegde tuin vol gescheten door katten en de vissen uit de vijver gevist. Hij heeft er alles aan gedaan om katten te weren maar echt niks hielp en die katten maakten gewoon het net kapot en dergelijke om erbij te kunnen.

Na 3 jaar ellende en toen de laatste vis ook gejat was heeft hij zijn mooie vijver weer dicht gegooid. Vond het echt jammer voor de buurman toen want die vijver was zijn alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven