Help! Fruitvliegjes...

31-08-2010 09:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen om van die vreselijke fruitvliegjes af te komen? Het waren er eerst maar een paar, maar het worden er steeds meer, nog even en ik kan de keuken niet meer in.

Wie heeft een tip om ze weg te jagen?
@ mv, volgens mijn vriend (gewerkt bij ongedierte bestrijding) zit er in schimmelkaas, fruit en groenten (en misschien ook in andere etenswaren?) een soort bacterie oid die zich binnen 24 uur kan vormen tot fruitvliegjes. Alleen als het eten al begint met bederven. Resten dus in een zakje doen, dichtknopen en in de kliko (van de buurman 3 huizen verderop )

Groenten en fruit ligt bij mij altijd in de koelkast, als ik fruit wil laat ik het eerst even een uurtje op temperatuur komen, koud vind ik vies
Wat een vies idee he, dat het al in je groente en fruit zit. Ik dacht het al want bij mij staan geen ramen open dus waarom die beesten eerder merken dat iets niet meer goed is dan ikzelf vond ik al apart.

Alles is nu mijn huis uit, nu maar hopen dat ze snel weg zijn. Gister naar een andere AH XL geweest, waren de spuitbussen ook op, of iig was het schap leeg.

Ik vind ze zo vies.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 20 september 2011 @ 16:31:

Hier twee bakjes; een met appelazijn met plastic folie met gaatjes erover en een met appelazijn met afwasmiddel. Helpt allebei. Zo geef ik ze in ieder geval nog een keuze

Dus je wilt er vanaf en dan zet je lokbakjes neer..

Gewoon je groente en fruit in de koelkast zetten
Vandaag moest ik nog even snel een mango halen bij de supermarkt. Ik werd echt onpasselijk van de vele fruitvliegjes bij de groente afdeling.

Waar ik ook iets omdraaide was het fruit aan de onderkant niet meer goed dus logisch die vliegjes maar wat vies zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven