Help! Fruitvliegjes...

31-08-2010 09:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen om van die vreselijke fruitvliegjes af te komen? Het waren er eerst maar een paar, maar het worden er steeds meer, nog even en ik kan de keuken niet meer in.

Wie heeft een tip om ze weg te jagen?
Zet een glas rode wijn op het aanrecht.
En dan? Gaan ze daar dan in en verzuipen ze dan?
Yep.

Ik had er hier ook erg veel last van. Geen fruit of groenten op het aanrecht laten staan. Gootsteen goed schoon houden en een beetje chloor ingooien en (even) geen bloemen in huis zetten. Vooral zonnebloemen vinden ze fijn.
Ik ga het meteen proberen!
Een schaaltje met wat azijn en een paar druppels afwasmiddel.

Werkt als een tierelier...
Dat zet ik dan naast het glas wijn, ik ga gewoon alles proberen, weg moeten ze!
Daarom staat fruit bij mij gewoon in de koelkast!
Fruit staat hier al jaren op het aanrecht en pas sinds vorige week last van de vliegjes.
't kan ook door stilstaand water in een putje komen (putje in de vloer of wastafel die je niet zo vaak gebruikt?) Daar moet je dan even (kokend) water in gieten. (Dan zijn het dus geen fruitvliegjes, maar een ander soort vliegjes )
Ja, die laatste had ik, denk ik. Kon er alleen maar niet achter komen waar ze vandaan kwamen, bleek er een keer water in een kastje gelopen te zijn toen mijn gootsteen overstroomd was... Maargoed, bij mij ging het glas wijn niet hard genoeg, het enige wat ze echt massaal over de kling joeg waren die ouderwetse vliegenplakstrips van het Kruidvat. Succes!
Ik heb al 2 schaaltjes met witte wijnazijn en een paar drupjes afwasmiddel staan in mijn keuken. Vind dat het matig werkt. Mijn fruit heb ik gewoon buiten mijn koelkast staan, want koud fruit vind ik echt vies. Ik denk dat als je je fruit in de koelkast zou plaatsen het trucje met het schaaltje met azijn een stuk beter zou werken.
Ik heb een schaaltje met aanmaaklimonade met afwasmiddel op het aanrecht, werkt prima.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Ruza schreef op 31 augustus 2010 @ 10:04:

Daarom staat fruit bij mij gewoon in de koelkast!Precies,en daar is niets " Help" aan!
quote:manybe schreef op 31 augustus 2010 @ 10:08:

Fruit staat hier al jaren op het aanrecht en pas sinds vorige week last van de vliegjes.

Het fruit staat er al jaren? En nu pas van die vliegjes? Dat vind ik nog best netjes

Ik zou het inderdaad ook even proberen met een glas rode wijn, en anders even met zo'n elektrische vliegenmeppert door het huis heen.
Het fruit staat er al jaren? En nu pas van die vliegjes? Dat vind ik nog best netjes

hahahaha!!!!

Het fruit staat nu in de bijkeuken, heb geen stilstaand water ofzo ergens, wel al een glas wijn én een schaaltje azijn/afwasmiddel, en er zit al 1 vliegje in de azijn, de rest vliegt nog vrolijk rond...

Morgen naar het kruidvat voor zo'n vliegending.
quote:FlorisFlorijn schreef op 31 augustus 2010 @ 09:43:

Zet een glas rode wijn op het aanrecht.

Drank als oplossing voor alles! Wederom een gezellige tip, want de rest van de fles moet toch op!

Kan de Gall&Gall jou niet inhuren om hun drank aan de man te brengen voor alle Andijvie vragen? Een hele nieuwe manier van marketing!
quote:pooky schreef op 31 augustus 2010 @ 14:25:

[...]

Drank als oplossing voor alles! Wederom een gezellige tip, want de rest van de fles moet toch op!

Kan de Gall&Gall jou niet inhuren om hun drank aan de man te brengen voor alle Andijvie vragen? Een hele nieuwe manier van marketing!

Ik val wel door de mand zo hè!
Nou, als ik een kwaal heb, of ergens last van heb, dan kom ik toch echt zeker als eerste bij jou advies vragen! Gezellig!

Hete grog tegen de griep. heb ik die al eens genoemd?
Nu even met de stofzuiger de keuken in om die krengen op te zuigen en dan inderdaad het fruit in de koelkast of anders minstens in een keukenkastje. Hier storten ze zich ook in de azijn met afwasmiddel. Dat werk super.
appelazijn werkt t beste, omdat dat ook nog eens 'fruitig' ruikt. De druppel afwasmidel is om de oppervlakte spanning van de vloeistof te breken, zodat ze eerder verzuipen volgens mij, dus die kan ook helpen in de rode wijn.

(Ik heb thuis rode wijn met afwasmiddel en appelciderazijn met afwasmiddel. Die laatste werkt t beste)
Ik heb wel eens gehoord dat een potje bassilicum (plantje, geen gedroogde kruiden) helpt tegen fruitvliegjes
quote:FlorisFlorijn schreef op 31 augustus 2010 @ 14:51:

Hete grog tegen de griep. heb ik die al eens genoemd?Niet naar mijn weten! Maar welke kwaal heb je bij port? Want daar heb ik een fles van staan, maar nog geen excuus om 'm open te maken.....
* een sinaasappel doorsnijden en kruidnagel erin steken *

ruikt nog lekker ook

en tocht, daar schijnen ze een gruwelijke hekel aan te hebben, dus: laat maar open die deuren, heb je de kids éindelijk zover dat ze de deuren dicht doen, moeten ze nu weer leren om de deuren ópen te laten!

Ik lees mee, hier ook regelmatig van die vieze beestjes..... bbbrrrr.....

en slakken, overal van die vieze bruine slakken, wat doe je daar dan aan????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven