Help hoe kom ik van die muizenplaag af?

16-07-2012 11:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds wij terug zijn van vakantie hebben wij gemerkt dat de muizen het tijdens onze afwezigheid erg fijn hadden.

Hoe ze binnen zijn gekomen zijn we denk ik inmiddels wel achter (via de meterkast) die hebben we nu ook dichtgemetseld, dus daar kunnen ze niet meer vandaan komen.

Van alles hebben wij al gedaan. De laden van de keuken foodprood maken, gif strooien, muizenvallen. Inmiddels zijn er al een aantal gesneuveld. Helaas merk ik dat ze er nog steeds zijn (ik zie keutels achter de tvkast, waar ik elke ochtend stofzuig. Ook daar heb ik al gif gezet, maar op de een of andere manier eten ze dat niet op. Ik vrees dat ze inmiddels al behoorlijk zijn voortgeplant want er komt geen einde aan.

Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? iemand de gouden tip?
Al je eten in metalen trommels doen. Met de buren overleggen (als je niet vrijstaand woont, hebben zij er ook last van).

En inderdaad veel gif neerleggen.

Als je huurt zou ik ook met je verhuurder overleggen. Misschien kunnen zij iets doen.
Een kat nemen, dat is de gouden tip dus.
Je kunt ook de ongediertebestrijding van de gemeente om info vragen. Geen idee wat daar de kosten van zijn, maar vragen kan alijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De kans dat de verhuurder iets doet is zeer klein tot nihil. Het is een kwestie van geduld, die muizen moet hongerig genoeg worden om van het gif te eten en dat kan een tijdje duren. Zorg er in ieder geval voor dat je niets te eten laat staan en dat betekent ook de kleinste kruimel die je laat vallen als je brood eet. Een muizenmaagje is maar heel klein en heeft dus maar heel weinig nodig, met een paar kruimeltjes komen ze de dag al door. Geduld en regelmatig het gif bijvullen.

Ik vind het verschrikkelijk om dit te schrijven, want ik vind ze lief en snoezig, maar je kunt ziek worden van muizenurine, dus moet het wel.
Kat van iemand lenen (geen hele luie). Na 2 weken moeten ze wel weg zijn.
Eten in plastic opbergbakken doen en een zak gif in de keuken leggen. Werkte bij mijn schoonouders heel goed. Ze kregen honger en gingen aan de zak gif knagen, waardoor ze allemaal dood gingen.
Gif weg, vallen weg, kat laten logeren.
Ik heb een koopwoning. Ik zuig elke avond mijn hele huis voordat ik naar boven ga, omdat met 2 kleine kinderen regelmatig koek en broodkruimels laten vallen.

Mijn buren hadden er ook last van, maar inmiddels al weken niet meer. Een kat vind mijn man zelf een goed idee, maar ik ben absoluut geen kattenmens. Dus eerlijk gezegd zie ik dat op dit moment niet zitten.

Dus geduld hebben en vooral blijven strooien....
Hmm kat logeren is op zich een optie, ware het niet dat ik niemand ken die een kat heeft.
Als je gif hebt gestrooid, géén kat nemen!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Virginia_11 schreef op 16 juli 2012 @ 11:40:

Hmm kat logeren is op zich een optie, ware het niet dat ik niemand ken die een kat heeft.Bied je aan als vakantieoppasadres, wer zijn vast kattenliefhebbers in de buurt die zitten te springen om goeie opvang.
Lilalinda dat is wel een goede tip ja. Ik kijk het een aan en als het zo blijft dan ga ik dat maar doen.

Ik heb gifkorrels, en ik weet precies en hoeveel ik heb geplaatst, dus ik kan ze zo weghalen als er een eventuele kat komt.
Een kat en een hond aanschaffen. Kat killde de muizen, hond verzamelde ze in haar mand, zodat je niet ineens in een half aangevreten muis stapte. Erg handig!
Ja, maar als de kat een muis opeet die van het gif gegeten heeft...

Ik ken genoeg katteneigenaren die ook muizen hebben of hadden... het is niet zo dat muizen een afkeer hebben van katten, of dat alle katten muizen wegjagen/opeten.

Ik zou:

1. Alle etenswaren in blikken stoppen

2. Je koelkast checken (in sommige merken koelkasten kunnen muizen naar binnen)

3. Je kinderen zoveel mogelijk buiten laten eten

4. Heel veel schoonmaken, stofzuigen etc.

5. Al het oud-papier, stapels tijdschriften etc. weghalen. Muizen zijn dol op papier!

6. Geen ervaring mee: pepermuntolie wordt ook als tip op internet gegeven.
quote:mrsstanleywalker schreef op 16 juli 2012 @ 11:40:

Als je gif hebt gestrooid, géén kat nemen!

Dit dus, anders gaat de kat er aan dood. Muizen hebben een mini gaatje nodig met de doorsnede van een potlood om ergens binnen te komen. Verder kunnen ze met gemak onder de kier onder een deur door. Ik heb het met eigen ogen gezien.

Wat bij mij heeft gewerkt is alle kleine gaatjes en kiertjes dicht maken met stalen schuursponsjes (Action heeft ze) daar eten ze namelijk niet doorheen en ook gif neerleggen. Ik had iets wat Sorkill heet daarvan droogt de muis in zodat je geen stinkende verrassingen krijgt en je op zoek moet waar de stank vandaan komt.

Het wordt al genoemd maar etenswaren goed opbergen in stalen trommels of dozen van hardplastic, geen afwas op aanrecht laten staan.

Sterkte is niet grappig muizen in huis.
Hm geen kat dus, kan ik dat beest niet aandoen. Wellicht dat ze er al van gehapt hebben.

Reclame folders laat ik ook nog welleens slingeren onder de salontafel, niet meer doen dus.

Bedankt voor alle tips dusver.
En als je al het gif nu weghaalt, en dan over een week een kat in huis neemt? Want het is namelijk DE oplossing, binnen twee dagen zijn we er altijd weer vanaf.
Muizen houden van pindakaas. Met een beetje pindakaas op een val kun je er misschien weer een pakken. En de vallen langs de muren zetten, muizen bewegen zich vooral langs de randen van de kamer. Het lost het grotere probleem niet direct, maar misschien vang je er zo weer een paar.

Er zijn al veel goede tips gegeven, hopelijk ben je er snel van af!
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven