HELP! Hond in nood.

20-08-2011 11:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit keer wel een gerechtvaardigd Help, denk ik.

Van een lieve medeforummer kreeg ik het volgende bericht. Ze is op vakantie in Macedonie (Struga):

'Macedonie is heel mooi maar ook erg arm. Er loopt hier een hond rond met een ketting heel diep in zijn nek. Bloed, etter en zo te zien heel veel pijn. Wie weet er een instantie daar in de omgeving (ze zit in Struga) die daar wat aan kan doen?'

Ze kan niet zo makkelijk zelf zoeken daar, misschien zijn er forummers die tips hebben of instanties kennen, goed kunnen googelen? Ik heb zelf gezocht op de site van de WSPA, maar die lijkt niet in Macedonie te zitten.

Wie helpt??
Een dierenarts voor huisdieren hebben ze misschien niet maar veeartsen zijn er wel. De plaatselijke veearts waarschuwen dus. Even aan iemand van de plaatselijke bevolking vragen die zal beter weten waar de veearts zit dan wij.
Ik ben druk aan het googlen maar ik kan niks vinden!

Waar is BGB?!
http://www.dutchypuppy.nl/

Misschien kunnen zij je verder helpen? Zij claimen contact te hebben met lokale organisaties.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
http://macedonia.yoolk.com/categories/1/MK178
Misschien die link?
Oh super, geweldig dat jullie meedenken!

Veearts en die link vanFlowerfield zijn al heel nuttig.

Bij Dutchpuppie kan ik nog geen telefoonnummer vinden, maar ik zoek nog even verder.
Veearts in Struga incl. tel. nr.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Dutchpuppie blijkt alleen per mail te communiceren..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dutchypuppy foundation (Stichting)

Ellermanstraat 34

1099 BZ

Amsterdam

Telefoonnummer:

020-3624665
Splinter, dank voor het posten, ik las het net. En ik probeer zo ook nog wat te googelen. Fijn dat er al wordt meegedacht
Wat lief dat mensen meezoeken

Hoop dat het arme beest vandaag nog geholpen kan worden.
Plaats deze oproep even op het bhf. Daar zitten de stichtingen die wrllicht kunnen helpen. Www.buitenlandsehonden.nl
Ik heb bij Animal Planet / Animal Cops gezien dat dit een ingrijpende ingreep is, met een (heel) lange herstelperiode. Ik vraag me af of de mensen daar dat er voor over hebben en of de dierenarts er überhaupt iets mee kan.

Soms is het beter om een dier uit zijn lijden te verlossen, ik zou die veearts bellen die Tyche heeft gelinkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lief dat jullie zo meedenken!

Tot nu toe:

- gebeld met dierenbescherming (geen antwoord in het weekend) en een mail gestuurd.

- gebeld met Dutch Puppies (geen gehoor)

- mail gestuurd naar wereldpootjes (uit de link van mutzzz). Voor de oproep moet ik me eerst nog aanmelden, doe ik later nog.

- uit de links van flowerfield en tych heb ik een aantal nummers van veeartsen en een dierenwinkel gevonden en opsmst.

- verwezen naar de touroperator, die weet vaak ook wel veel.

Hmpf, nu maar hopen dat dit al effect heeft.
quote:mutzzz schreef op 20 augustus 2011 @ 12:31:

Plaats deze oproep even op het bhf. Daar zitten de stichtingen die wrllicht kunnen helpen. Www.buitenlandsehonden.nl

Ik weet niet of het deze stichting is maar ik ken een persoon die wel vrijwillegerswerk deed voor een stichting die zwerfhonden naar NL haalde. Maar ja, volgens mij zijn het meer landen als Spanje en Griekenland.

Ik hoop dat je iemand kan vinden van de plaatselijke dierenbescherming. Arm beest.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ook dat kan dan een oplossing zijn, Himalaya. Lijkt me afschuwelijk voor zo'n hond om er zo bij te lopen.....

Hopelijk heeft ze genoeg opties nu! Kan me voorstellen dat je er goed naar van wordt, als je dat beesje zo ziet.
Ik heb in Turkije vaak vergeefs een beroep gedaan op de dierenbescherming (om div incidenten). Bij thuiskomst een mail verstuurd naar WSPA, zij antwoordden alleen bij grootschalige klachten in te kunnen grijpen, en niet bij kleinere incidentele misstanden.

Ik hoop echt dat de hond door een vee-arts of dierenarts geholpen kan worden. Kutzooi, dat gekut ook met die dieren, bah.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wees reëel. Je vriendin is er tijdelijk, hond heeft erge wonden en veel pijn. Vriendin vindt een vee-arts die de hond wel wil opereren, vriendin betaalt de vee-arts hiervoor. Hond overleeft de operatie als hij geen mazzel heeft. Vriendin is alweer terug in Nederland, na een bedrag voor de nazorg achter te hebben gelaten. In de hoop dat dat ook daadwerkelijk gebeurt en er nazorgmiddelen zijn.

Het land is straatarm, honden hebben daar geen enkele status, laat staan dat het 'huisdieren' zijn zoals hier. De nazorg zal nog weken, zo niet maanden vergen.

Denk je echt dat de hond over een paar maanden weer vrolijk, genezen en zonder pijn rondhuppelt bij een liefdevol gezin?

Soms vergelijken we de situatie ter plekke te veel met onze eigen normen en waarden.
stichting acra noah, die zitten eigenlijk in spanje maar misschien dat die je verder op weg kunnen helpen www.acranoah.eu
Himalaya, ze is al lang blij als iemand die hond een spuitje wil geven. Ik geloof niet dat er gezegd is dat ze een operatie wil gaan betalen.

Liever nog een opvang / asiel, maar dat zit er waarschijnlijk helemaal niet in daar....

amk1712, bedankt, daar ga ik ook nog even kijken.
quote:Splinter02 schreef op 20 augustus 2011 @ 13:24:

Himalaya, ze is al lang blij als iemand die hond een spuitje wil geven. Ik geloof niet dat er gezegd is dat ze een operatie wil gaan betalen.

Liever nog een opvang / asiel, maar dat zit er waarschijnlijk helemaal niet in daar....

Je hebt gelijk Splinter, maar het was meer om aan te geven dat het soms ontzettend triest en schrijnend is wat je met name in arme landen ziet, en je heel graag zou willen helpen maar het vaak niet mogelijk is omdat de middelen en mogelijkheden ontbreken.

Ik hoop dat je vriendin een oplossing vindt.
Lieve Himalaya, Macedonie is geen straatarm land.

Rijk zijn ze er ook niet, maar straatarm is het land zeker niet.

Maar ze gaan er inderdaad niet zo met dieren om als dat wij hier doen.

De hond heeft waarschijnlijk/mogelijk wel een baas, maar dieren komen niet in huis.

Ik hoop dat voor TO dat haar vriendin de hond hulp kan bieden.

Vraag via reisleiding, hotel of mischien in een winkel/bar of iemand een dierenarts kent.

Hond kan inderdaad beter af zijn als hij een spuitje krijgt, hoe sneu dat ook is.

Vriendin draait mischien wel voor de kosten op, maar ik denk dat ze dat er wel voor over heeft.

succes.
Ik heb je bericht gelinkt op het bhf bij het onderwerp buitenlandse honden. Er zitten daar veel eigenaren van verachillende stichtingen.. Wellicht zit er iemand daar in de buurt. Is er een plaatselijk asiel die zou kunnen helpen?
Huizezwerfhond. Dierenhulpkreta. Huizezwerfhond. Stichting aai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven