HELP, ik durf de woonkamer nier meer in!!

09-11-2009 14:09 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jezus gristus... schrik, gil, beef, angst, paniek... en daar zit je dan, op een koude (minimaal verwarmde) slaapkamer met je laptopje..

Mijn kat kwam zojuist binnenlopen met iets dat in eerse instantie op een blaadje leek.. Kleur iig.. Helaas toen ik beter keek bleek dit niet het geval te zijn. Na een ferme tik van mijn kat zwiepte er een muis door mijn woonkamer.. Ik gillend en wel op de tafel. De muis bleef liggen en ik dacht (hoopte stiekem...) dat deze dood zou zijn. Op die tafel met het hart in mijn keel en de tranen in mijn ogen bedacht ik me dat ik zo'n muis best met vaatdoek en al in de container durfde te gooien.. Ik ben immers groot en de muis klein, wat kan mij gebeuren! Helaas toen ik van de tafel sprong nam de muis de benen... kat erachteraan en samen in de gordijnen, door de kamer, onder de bank..

Ik heb gillend mijn laptop onder de arm genomen, tja wat doe je immers in zo'n noodsituatie, en zit nu met mijn laptop op die koude slaapkamer... Heb net nog even vanachter de glazen deur gekeken wat de stand van zaken is: kat ligt voor de bank en muis zie ik nergens... Zit er vast onder... (of vreet zich al een weg in mijn bankstel..)

Ik weet niet wat te doen. Ik zit hier trillend en bevend en kan niet meer helder nadenken.. HELP...
Ik zat toch nog even voor het raam te kijken wat er zou gebeuren (samen met een erg tevreden kat) en zie ik muis zo voorbij rennen naar de tuin van de buren. Schrok toch nog even van zijn (bewegende) gestalte en slaakte stiekem nog een klein gilletje maar ben trots op muis en mijzelf!

*Ze leefden nog lang en gelukkig*
Hihi...mooi verhaal hoor!

Wij hadden laatst ook twee keer een muis. De eerste was nog half levend, de dag erna een dode. Hou er ook niet zo van hoor, zeker niet als ze nog (half) leven, getsie!

Maar kat daarna ook uitvoerig bedankt!!

Enne...ik vind je echt dapper!!
Geweldig verhaal dit! Wij hadden laatst ook muizen. Heel vervelend, want ik vond de poep zelfs terug in mijn poffertjespan En in m'n handtas, op de cv ketel. De kleine viespeuken

Hilarisch hoor. Ik moest de balkondeur opendoen en bewaken en vriend stond op een stoel om het proces van bovenaf te overzien en samen probeerden we de muis naar buiten te jagen.

De volgende dag hebben we toch maar een val gezet

Het schijnt dat sommige mensen zo bang zijn voor muizen omdat ze sneller lopen dan wij kunnen verwerken.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:xDoortjex schreef op 09 november 2009 @ 15:50:

Hilarisch hoor. Ik moest de balkondeur opendoen en bewaken en vriend stond op een stoel om het proces van bovenaf te overzien en samen probeerden we de muis naar buiten te jagen.

Was vriend niet gewoon bang? haha

Het schijnt dat sommige mensen zo bang zijn voor muizen omdat ze sneller lopen dan wij kunnen verwerken. Heel plausibel!
Nee hij was niet gewoon bang Hij was op oorlogspad
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Wuhahaha.. Geweldig!

Fijn dat muis weer buiten is..
ik hoorde trouwens dat spinnen altijd met zijn tweetjes zijn.......
Muizen zijn vaak met een hele familie ;)

Vond er gister 1 voor mn bed, cadeautje van poezenbeest, gelukkig wel al naar de andere wereld geholpen dus hij rende niet weg toen ik kwam aanzetten met een plastic zak. Heb m een waardige begravenis gegeven (in de kliko...) Blijft geen fijn klusje!
Mijn katten hebben van de zomer ook een flinke deuk geslagen in het muizenbestand hier.

De Dame neemt de muizen mee naar binnen voor ons. Alleen jammer dat ze ze nog wel eens vergeet dood te bijten. Krijg je opeens een levende muis op schoot gegooit (letterlijk dus!). Of ze laat ze los en de muis schiet met een noodgang onder de bank, kast of koelkast. De Heren er ook achteraan en dan maar wachten wie hem het eerste heeft. Meestal zet ik na 1 nacht wachten wel een val met pindakaas of braadvet.

Laatst lag er zelfs een dode muis op te lossen achter een fotolijst in de boekenkast. Dat kon ik iets minder waarderen, bleek dat een van de heren aan het gooien was geweest.
Wij hadden gisteravond nummer 3 van deze week te pakken. Gelukkig wel dood deze keer.

Wij hebben geen luikje in de deur, dus ze kunnen gelukkig nooit ongezien het huis binnen sluipen en dan een muis ergens neerleggen zonder dat ik het weet
Ik vind een dooie muis enger dan een levende, en een kat weer enger dan een muis.
...
mijn kat ving er op haar hoogtepunt 3 per dag! en die moesten allemaal mee naar binnen, het liefst mee in bed. en gíllen wat die beesten doen, jeetje. gelukkig ben ik niet bang voor muizen, anders had ik het heel erg zwaar gehad.
Van de week was ik bij de AH. Vloog er ineens een kartonnen doos langs mijn benen. Daarna volgde een medewerker van AH die heel hard ging stampen op die doos....ik wist al genoeg Toen hij de doos uiteindelijk optilde, na zich volledig te hebben uitgeleefd, lag daar een heel lief, klein, grijs muisje.......dood uiteraard. De bruut!

(voortaan controleer ik alle verpakkingen op knaagsporen)
Heel herkenbaar dit verhaal, alleen niet qua muis wel qua vleermuis, die hadden wij dus ooit binnen...

Als ik mocht kiezen geef mij die mmuis dan maar....
quote:gupsie schreef op 12 november 2009 @ 22:19:

Heel herkenbaar dit verhaal, alleen niet qua muis wel qua vleermuis, die hadden wij dus ooit binnen...

Als ik mocht kiezen geef mij die mmuis dan maar....

Je gaat er zelfs van stotteren

Maarreh....een vleermuis is pas echt eng!! Mijn god....

Ik heb genoeg paniekmomenten beleefd met spinnen. Voor muizen ben ik niet zo bang. Zelfs ooit een handje paardenvoer uit een ton gehaald en wat had ik daar in mijn hand? Het staartje van de muis. Heb hem snel (ja, dat dan weer wel) in een emmer gedaan en buiten losgelaten.
Nee ik ben ok niet zo bang uitgevallen, maar die vleermuis, brrrr!

Het stomme beest was op een nacht binnen gevlogen (Het was zomer bloed heet en hadden de balkondeur open laten staan) we vroegen ons ineens af waarom onze 2 katten zo midden in de nacht enorm druk waren...

De volgende dag bleven de katen maar om 1 bank heen dralen, wij hem optillen en daar zat een vleermuis.

Gelukkig was mijn man zo heldhaftig om hem de weg naar buiten weer te wijzen.....
Dit topic is echt één van de meest komische hier.
quote:Wander schreef op 09 november 2009 @ 14:37:

Moet wel eerlijk bekennen dat ik ook niet op jacht ga als we zo'n grote rioolspin hebben (kleintjes zet ik met mijn blote handen buiten, ja lees en huiver). Maar die groterts laat ik aan mijn vriend over omdat ik het doodslaan zo SMERIG vind. Het kraakt en het is slijmerig, walg....

Je moet niet dóórslaan, dat geeft vlekken. Die beesten kunnen echt niets hebben, één tikje met de vliegenmepper en ze zijn dood (of doen alsof).

Inmiddels ben ik Moppekind (7 jaar) aan het africhten, die heeft een soort radar voor die beesten en rent er enthousiast met de vliegenmepper achteraan. Alléén op de stenen vloer tikken, en niet op de muren, vanwege de vlekken, hij weet het precies.
Ik ben een grote fan van emmers en bakjes. Als er hier een beest rondloopt krijgt ie een emmer of bakje over zich heen. Afhankelijk van mijn angstniveau blijft die emmer staan of gaat er een krantje onder en gaat het naar buiten. Muizen vind ik helemaal niet eng maar ik moet ze echt niet in huis. Mijn katten slepen ze mee en gaan dan heel wild tekeer in mijn huis, dan gaat echt alles om. Maar erger nog vind ik een muis die ontsnapt. Afgelopen zomer heeft een muis zichzelf half dood op een plek op de zolder verstopt waar de katten niet bij konden. Het duurde enkele dagen en ja hoor: een gruwelijke stank verspreidde zich vanaf de zolder. Dat moet ik echt nooit meer hebben. Dan nog liever een morsdode muis in de woonkamer.
Ik ben aan het werk en krijg net een smsje van Lief, die nog in mijn huis vertoeft:

"Argh, ik vind hier een halve muis! Ben nu op zoek naar de andere helft..."

Ben ik even blij dat ik hier zit en hij daar

Hele muizenlijkjes daar draai ik mijn hand niet meer voor om, daar heb ik er meerdere per week van. Maar halve....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes...is de andere helft nog terecht gekomen?
Ik snap echt helemaal niks van de angst voor muizen haha! Ik vind ze zo schattig, al weet ik dat het ongedierte is..

Toen ik in een restaurant werkte zag ik ineens een bolletje muis zo langs de bar lopen en riep vertederd 'aaaah'. Niet zo leuk voor baas die dan ook niet zo blij reageerde.

Ik vind het ergste van die muizenlijm op blaadjes papier. Dat ze vastgelijmd worden, niet meer weg kunnen en dan wegkwijnen, boehoee :'(.

Spinnen vind ik wel eng.
Dit is nou precies de reden waarom mijn katten geen kattenluikje krijgen. Als ze naar binnen willen, moeten ze eerst netjes 3x miauwen en hun bekkie openmaken om te laten zien dat er echt niks mee naar binnen wordt gesmokkeld. Dankzij dit deurbeleid heb ik al een paar naaktslakken (gatver!) en verscheurde goudvisjes buiten de deur weten te houden. Een keer stond mijn kat voor de deur met een nog spartelende goudvis in zijn bek. Toen ik naar buiten kwam, legde hij hem voor mijn voeten: cadeautje! Vis heeft het overigens wel overleefd; na hem terug te hebben gegooid in de vijver, zwom hij vrolijk verder. Maar mijn katten kunnen een dikke knuffel wel op hun idem dikke buik schrijven na zo'n cadeau. Ik vind ze altijd ineens heel vies als ze met zulke wilde dieren aan de haal zijn gegaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven