Help ik moet uit huis spoed
zondag 1 oktober 2017 om 17:14
Hoi.,
Ik ben bijna 25 jaar en woon nog thuis .
Ik wil heel graag uit huis en z.s.m ik werk minimaal 20 uur per week af en toe 40 uur per week maar met 20 uur kan ik niet uit huis natuurlijk.
Waarom ik uit huis wil en moet zal ik uitleggen, ik woon dus thuis met moeders en zusje en 5! Honden ja 5 honden en 2 katten!
De katten en honden doen hun behoefte in de tuin en in huis ! Wat in de tuin ligt word niet opgeruimd in de rest van het huis duurt het soms een dag of meer voordat het opgeruimd word en geen ramen open niks dus stel je de stank maar voor. Aangezien geen 1 van deze dieren van mij zijn vind ik ook niet dat ik iets van de uitwerpselen hoef op te ruimen wel.maak ik de wc,douche en keuken schoon omdat ik daar wel gebruik van wil maken.
Ik kom ook niet verder dan mijn slaapkamer die gelukkig diervrij en stank vrij is waar ik echt mn best voor doe.
Mijn moeder en zusje vinden hun dieren ook ontzettend belangrijk en trekken zich ook niks aan van mijn geklaag hun zijn beste vriendinnen lijkt het wel en ik ben de soort verzuurde k*t buurvrouw voor hun. Ook werken zij beiden niet ze zijn letterlijk te lui om te werken en hebben beide een uitkering dus tijd om schoon te maken hebben zij zeker wel.
Dus wil ik heel erg graag weten of er instanties zijn die mij kunnen helpen met begeleiding wat ik kan doen om daar weg te komen .
Of een uitkering waar ik recht op heb waardoor ik dan een standaard inkomen heb.
Of bedenk het ook maar alle tips zijn welkom !!!
Alvast bedankt
Gr.pandabeer1234
Ik ben bijna 25 jaar en woon nog thuis .
Ik wil heel graag uit huis en z.s.m ik werk minimaal 20 uur per week af en toe 40 uur per week maar met 20 uur kan ik niet uit huis natuurlijk.
Waarom ik uit huis wil en moet zal ik uitleggen, ik woon dus thuis met moeders en zusje en 5! Honden ja 5 honden en 2 katten!
De katten en honden doen hun behoefte in de tuin en in huis ! Wat in de tuin ligt word niet opgeruimd in de rest van het huis duurt het soms een dag of meer voordat het opgeruimd word en geen ramen open niks dus stel je de stank maar voor. Aangezien geen 1 van deze dieren van mij zijn vind ik ook niet dat ik iets van de uitwerpselen hoef op te ruimen wel.maak ik de wc,douche en keuken schoon omdat ik daar wel gebruik van wil maken.
Ik kom ook niet verder dan mijn slaapkamer die gelukkig diervrij en stank vrij is waar ik echt mn best voor doe.
Mijn moeder en zusje vinden hun dieren ook ontzettend belangrijk en trekken zich ook niks aan van mijn geklaag hun zijn beste vriendinnen lijkt het wel en ik ben de soort verzuurde k*t buurvrouw voor hun. Ook werken zij beiden niet ze zijn letterlijk te lui om te werken en hebben beide een uitkering dus tijd om schoon te maken hebben zij zeker wel.
Dus wil ik heel erg graag weten of er instanties zijn die mij kunnen helpen met begeleiding wat ik kan doen om daar weg te komen .
Of een uitkering waar ik recht op heb waardoor ik dan een standaard inkomen heb.
Of bedenk het ook maar alle tips zijn welkom !!!
Alvast bedankt
Gr.pandabeer1234
zondag 1 oktober 2017 om 17:20
Wat je kunt doen om daar weg te komen? Uhm , wat dacht je van op zoek gaan naar een kamer? Je bent 25! Mankeer je wat dat je denkt begeleiding of een uitkering nodig te hebben?
Schrijf je in bij een woningbouw of zet zelf een advertentie, vraag rond, spreek je netwerk aan, pak je spullen en ga op jezelf. Zo moeilijk is het niet hoor.
Schrijf je in bij een woningbouw of zet zelf een advertentie, vraag rond, spreek je netwerk aan, pak je spullen en ga op jezelf. Zo moeilijk is het niet hoor.
zondag 1 oktober 2017 om 17:20
Misschien kan je een gesprek hebben met je huisarts en met de gemeente. Dat zij je de juiste kant op kunnen sturen zodat je wellicht in aanmerking komt voor een maatschappelijkwerker of iets dergelijks.
Een erg vieze bende. Ik begrijp dat je daar zsm weg wil.
Kan je een kamer huren? Of fulltime gaan werken, of studeer je nog?
Sterkte
Een erg vieze bende. Ik begrijp dat je daar zsm weg wil.
Kan je een kamer huren? Of fulltime gaan werken, of studeer je nog?
Sterkte
zondag 1 oktober 2017 om 17:21
Instanties? Waarom? Ga meer werken? En met 20u kun je soms ook prima uit huis gaan betalen. Antikraak, op kamers of jongerenwoning via woningbouw?
Evt kun je wel de onhygiënische toestand melden bij de woningbouw van je moeder of de ggd als het een koophuis is. Geen idee of ze er iets mee doen. Maar daardoor krijg jij niet ineens een huis voor jezelf.
Evt kun je wel de onhygiënische toestand melden bij de woningbouw van je moeder of de ggd als het een koophuis is. Geen idee of ze er iets mee doen. Maar daardoor krijg jij niet ineens een huis voor jezelf.
zondag 1 oktober 2017 om 17:21
zondag 1 oktober 2017 om 17:24
Met 25 jaar thuis wonen is niet gezond voor jezelf en ontwikkeling.
Heb je gespaard?
Je schrijft dat je 20 uur werkt, probeer een tweede werkgever te zoeken.
Ga op zaterdag in een winkel werken of zoek een baan die bij je past.
Huur een kamer en bouw vendaar verder aan je toekomst.
Waarom ondersteuning van een organisatie?
Heb je gespaard?
Je schrijft dat je 20 uur werkt, probeer een tweede werkgever te zoeken.
Ga op zaterdag in een winkel werken of zoek een baan die bij je past.
Huur een kamer en bouw vendaar verder aan je toekomst.
Waarom ondersteuning van een organisatie?
flexibel wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:26
3.80% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 17:26
zondag 1 oktober 2017 om 17:26
zondag 1 oktober 2017 om 17:27
Naar de huisarts omdat je op jezelf wil? Zullen we die man of vrouw zijn kostbare tijd eens niet verspillen?tampontouwtje schreef: ↑01-10-2017 17:20Misschien kan je een gesprek hebben met je huisarts en met de gemeente. Dat zij je de juiste kant op kunnen sturen zodat je wellicht in aanmerking komt voor een maatschappelijkwerker of iets dergelijks.
Waarom zou die man of vrouw zijn kostbare tijd hier aan moeten spenderen. TO is 25 jaar en kan, naar ik aanneem, best een rondje googelen. En de maatschappelijk werker heeft ook wel wat beters te doen.
TO, ga je gezond verstand gebruiken. Waarom moet er hulp en een uitkering voor je klaarstaan omdat je (pas) op je 25ste op jezelf wil?
zondag 1 oktober 2017 om 17:29
Zou jij elke keer die poep schoonmaken als ze er steeds weer kakken omdat moeder en zus het geen probleem vinden? Dat is toch dweilen met de kraan open. Zou ik ook niet doen. TO doet erg haar/zijn best om de eigen kamer schoon te houden, de keuken, douche en wc omdat TO die ook gebruikt.7102 schreef: ↑01-10-2017 17:26Je kan wel de dierenpolitie bellen. Maar je wil graag het huis uit en een uitkering aanvragen en afgeven op je moeder zus die een uitkering hebben?
Trouwens waarom kan jij niet schoonmaken? Je woont er toch ook? Om nu allleen met de reden aan te komen dat ze niet van jou zijn is onzin.
zondag 1 oktober 2017 om 17:32
Ik kan mij voorstellen dat als je zo opgroeit het geen kwaad kan om daar eens met iemand over te praten, dat doet toch iets met je. TO had geen opvoeding volgens de 3-R's zeg maar.nessemeisje schreef: ↑01-10-2017 17:27Naar de huisarts omdat je op jezelf wil? Zullen we die man of vrouw zijn kostbare tijd eens niet verspillen?
Waarom zou die man of vrouw zijn kostbare tijd hier aan moeten spenderen. TO is 25 jaar en kan, naar ik aanneem, best een rondje googelen. En de maatschappelijk werker heeft ook wel wat beters te doen.
TO, ga je gezond verstand gebruiken. Waarom moet er hulp en een uitkering voor je klaarstaan omdat je (pas) op je 25ste op jezelf wil?
Meestal zijn dit niet de gezondste gezinnen om in op te groeien. Dus eens een gesprek over die situatie lijkt mij niet raar. TO schrijft toch ook volledig genegeerd te worden door moeder en zus. Ik vind het nogal heftig. Een gesprek met de huisarts kan volgens mij nooit kwaad. Daar zijn ze ook voor.
zondag 1 oktober 2017 om 17:34
Er is geen spoed. Zeker niet voor instanties en eigenlijk ook niet voor jou.
Het is heel vervelend en vies maar spoed is het niet ineens.
Ga meer werken, neem een 2e baantje en kijk naar kamers en antikraakwoningen.
Gewone huur en voorrang is er bijna nergens meer. Maar zeker niet voor een gezond iemand met een dak en een baan.
Het is heel vervelend en vies maar spoed is het niet ineens.
Ga meer werken, neem een 2e baantje en kijk naar kamers en antikraakwoningen.
Gewone huur en voorrang is er bijna nergens meer. Maar zeker niet voor een gezond iemand met een dak en een baan.
zondag 1 oktober 2017 om 17:35
Bij ons niet maar je was dan wel al mooi op weg.
Sta je al vanaf die leeftijd ingeschreven TO?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:36
1.04% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 17:35
Misschien is overdrijven ook een vak en heeft to last van smetvrees. Alles is momenteel mogelijk met een openingspost.tampontouwtje schreef: ↑01-10-2017 17:32Ik kan mij voorstellen dat als je zo opgroeit het geen kwaad kan om daar eens met iemand over te praten, dat doet toch iets met je. TO had geen opvoeding volgens de 3-R's zeg maar.
Meestal zijn dit niet de gezondste gezinnen om in op te groeien. Dus eens een gesprek over die situatie lijkt mij niet raar. TO schrijft toch ook volledig genegeerd te worden door moeder en zus. Ik vind het nogal heftig. Een gesprek met de huisarts kan volgens mij nooit kwaad. Daar zijn ze ook voor.
zondag 1 oktober 2017 om 17:51
Sta je ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Zo nee, meteen doen. Tot die tijd een goedkope kamer zoeken. Waarom werk je maar 20 uur? Kan daar niet een mouw aan gepast worden? Als je over een paar jaar via de woningbouw een huis kunt krijgen, kom je echt niet ver met 20 uur, tenzij je met die 20 uur een fulltimewaardig salaris vergaart.